skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vzpěra mezi přední tlumiče "M"
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
Protože jsem v galeriích našel několik škodovek se vzpěrou mezi předními tlumiči, rozhodl jsem se dodat výrobní výkres a popis výroby pro všechny co o podobném řešení uvažují a zatím nevěděli jak na to. Vše viz. obrázek. Návod pochází z knihy Bořivoje Plška: Sportovní úpravy Škoda 105/120/130.info:
Správce článku: HurdisZaloženo: 08.01.05 16:07 Poslední změna: 08.01.05 16:16
Vzpěra mezi přední tlumiče "M" - komentáře:
16:16:15
17.01.2005
17.01.2005
hany
-> Dale_Estelle: máš smůlu nedostanu se ke skeneru a ani nemám doma tu knížku
14:05:48
17.01.2005
17.01.2005
Bery
-> PeterP136: Milda má pravdu!
Nevim,co máte pořád s tim bouráním z boku-že se to hne celý....u škodovky si asi nepomůžeš ať už s výztuhou,nebo bez ní.Nebo prostě nebourej
Nevim,co máte pořád s tim bouráním z boku-že se to hne celý....u škodovky si asi nepomůžeš ať už s výztuhou,nebo bez ní.Nebo prostě nebourej
12:04:36
17.01.2005
17.01.2005
Milda
-> PeterP136: No vono to taky do seriovyho auta nema smysl davat, to je platny az kdyz mas vyztuzeny napravy a hlavne tvrdsi pera a tlumice pak uz muze napravnice mit snahu se svirat, jinak hlavni uchyty napravnice sou prave v miste kde je chycenej tlumic do kastle a v tom miste by taky mely bejt patky na tu rozperu, namaluj si to zepredu a bude to hned jasny.
Skodovku tu nemam a asi ani mit nebudu ale vrtam se v ni asi 6 let a do strojariny taky drobet delam
Skodovku tu nemam a asi ani mit nebudu ale vrtam se v ni asi 6 let a do strojariny taky drobet delam
08:48:01
17.01.2005
17.01.2005
PeterP136
-> Bery: Ja suhlasim s tym ze je to tuhsie. Ked ta niekto naberie z boku do kufru, tak sa podlaha kufra tak velmi nezroluje :).
-> Gryzly: Podla stop v cerstvom snehu je 2 stopa, aj ked je to maly zazrak na to ze uz bola burana na predok (ja) aj zadok (predosly majitel) a obe rany zboku :).
-> Milda: Lenze napravnica je ulozena v moste podlahe auta a nie podlahe kufru. Takze si mi na otazku, ako to zlepsi jazdne vlastnosti auta (a nie buracie priamo do betonoveho stlpu) nezodpovedal. Nevidim Ti v id karte auto, takze neviem ci si poc skodovkoou uz bol, ale verim ze ano, ale prave preto sa divim tomu, ze veris, ze bakula v kufri zlepsi jazdne vlastnosti skodovky. Pozor nebavim sa o feliciach a favach. Tam nemam ani sajnu ako vyzera naprava a zatial ma to nezaujima.
-> Gryzly: Podla stop v cerstvom snehu je 2 stopa, aj ked je to maly zazrak na to ze uz bola burana na predok (ja) aj zadok (predosly majitel) a obe rany zboku :).
-> Milda: Lenze napravnica je ulozena v moste podlahe auta a nie podlahe kufru. Takze si mi na otazku, ako to zlepsi jazdne vlastnosti auta (a nie buracie priamo do betonoveho stlpu) nezodpovedal. Nevidim Ti v id karte auto, takze neviem ci si poc skodovkoou uz bol, ale verim ze ano, ale prave preto sa divim tomu, ze veris, ze bakula v kufri zlepsi jazdne vlastnosti skodovky. Pozor nebavim sa o feliciach a favach. Tam nemam ani sajnu ako vyzera naprava a zatial ma to nezaujima.
15:49:00
15.01.2005
15.01.2005
Milda
-> PeterP136: Ja se ti to pokusim vysvetlit. Pokud mas aspon zakladni znalosti z mechaniky (konkretne statiky) tak to pro tebe nebude problem pochopit. Napravnice ma v podstate profil U a kdyz na horni kraje to Ucka pusobis silama tam ma snahu se svirat. Pokud profil U uzavres tak ma mnohem vetsi pevnost. Tady ta vzpera neni ani tak mezi tlumicema jako mezi hornima drzakama napravnice v kastli. Je to jasny nebo to mam este vic rozpitvat?
12:58:05
15.01.2005
15.01.2005
hany
-> Dale_Estelle: pokusim se
21:43:35
13.01.2005
13.01.2005
Gryzly
-> PeterP136 13.01.05 10:15:27: Jen takové připomínka: Ty máš čtyřstopou škodovku? Já teda mám jen dvoustopou a docela mě to stačí.
10:30:09
13.01.2005
13.01.2005
Hurdis
Co se týče škodovek řady 105/130 zkušenosti s touto vzpěrou nemám, proto jsem rád, že se tady rozjela na tohle téma diskuze, hlavně proto jsem uvěřejňoval ten článek.
Zkušenosti mám se vzpěrou ve felicii. Nechávali jsme montovat do otcovi MPi feldy (r.98) originál vzpěru z nabídky Škoda-auto (myslím že materiál je dural). Vzpěra se montovala ve značkovém servisu "za tepla" tzn. po nahřátí (tepelná roztažnost). Jak se po montáži ochladila, stáhla kastli v příčném směru (řádově v mm). Můj subjektivní názor je že se auto lépe chová v zatáčkách, "nanapadá" tolik na vnitřní přední kolo. Jako mínus je samozřejmně to, že při nehodě máte 2x takovou škodu, ale možná to ochrání motor a pak taky to, že vyndávání akumulátoru u MPi je teď docela problém (vzpěra dost překáží). Další problém bych viděl při vyndávání motoru z auta.
Zajímá mně váš názor.
Zkušenosti mám se vzpěrou ve felicii. Nechávali jsme montovat do otcovi MPi feldy (r.98) originál vzpěru z nabídky Škoda-auto (myslím že materiál je dural). Vzpěra se montovala ve značkovém servisu "za tepla" tzn. po nahřátí (tepelná roztažnost). Jak se po montáži ochladila, stáhla kastli v příčném směru (řádově v mm). Můj subjektivní názor je že se auto lépe chová v zatáčkách, "nanapadá" tolik na vnitřní přední kolo. Jako mínus je samozřejmně to, že při nehodě máte 2x takovou škodu, ale možná to ochrání motor a pak taky to, že vyndávání akumulátoru u MPi je teď docela problém (vzpěra dost překáží). Další problém bych viděl při vyndávání motoru z auta.
Zajímá mně váš názor.
10:21:39
13.01.2005
13.01.2005
Bery
já ji tam mám - třeba i proto,že vepředu mám nádrž.Když dotahnu rám až dopředu,stejně bych tu výztuhu dělal a když už to bylo rozebraný,nestálo to ani tolik práce ani moc námahy...Je to teď tužší,tomu věř!
10:15:27
13.01.2005
13.01.2005
PeterP136
-> Bery: Ale prdlajs :). Ved vies, kde je naprava chytena a ja na skodovke nemam ziadne upravy :). Mozno by daky vyznam mohli mat vovarene kose (teda pod nie priecne ani pozdlzne na smer jazdy) vystuhy, ale urcite nie take nieco ako je tato "vystuha". Inac ak myslis krutenie celej kasne z dovodu zmeny z 2 na 4stope vozdilo v extremnych namahaniach, tak to tato "vystuha" nespasi ani v najdivocejsom sne :). A predna naprava by potrebovala akurat tak vystuzit most, mozno napravnicu a potom zabranit kufru aby sa krutil ako jazvecik chvostom asi mam slabu predstavivost, ae za svet si neviem predstavit ako by to tyc dana priecne na smer jazdy mohla spasit.
Ak mas nejaku predstavu o tom ako nejako tato tyc vplyva na auto (okrem buracky, to uznavam), tak mi ju prosim Ta vysvetli.
Ak mas nejaku predstavu o tom ako nejako tato tyc vplyva na auto (okrem buracky, to uznavam), tak mi ju prosim Ta vysvetli.
08:45:40
13.01.2005
13.01.2005
Bery
-> PeterP136: Divil by ses jaxe ta škodovka vepředu kroutí.Jestli máš ale nápravuchycenou až pod palubkou,taxe to asi chová jinak
18:49:03
12.01.2005
12.01.2005
PeterP136
Hmm. U filcky to mozno daky vyznam moze mat, ved tam je medzi drziakmi polnaprav zaveseny motor s prevodovkou, tak to trochu stuzi kasnu, ale u skodovky je to pikacovina na entu. Naprava je tu predsa spravena uplne inac. Je chytena do podlahy pod dutinou pod pallubkou a do mosta. Potom uz s kasnou nema nic spolocne. Neviem co by ste tou "vzperou" cheli docielit.
-> Milošek: Nema ten tvoj kamos nahodou filcku z poslednych rokov? Tam vraj nejako vystuzovali kasnu. Alebo ju ma len proste nezhnitu :) a tak tolko v zakrutach nepruzi.
-> Milošek: Nema ten tvoj kamos nahodou filcku z poslednych rokov? Tam vraj nejako vystuzovali kasnu. Alebo ju ma len proste nezhnitu :) a tak tolko v zakrutach nepruzi.
16:19:44
12.01.2005
12.01.2005
Dale_Estelle
-> hany: pošim pošim
16:26:52
11.01.2005
11.01.2005
Milošek
no podle me takovej ukrutnej rozdil to nebude..
kamos dal vzperu na filcku a rikal ze to neni vubec poznat i kdyz skousel jet jak magor(on tak jezdi porad..)
kamos dal vzperu na filcku a rikal ze to neni vubec poznat i kdyz skousel jet jak magor(on tak jezdi porad..)
16:20:14
11.01.2005
11.01.2005
hany
-> Dale_Estelle: byl byl ale to musíš na kolenou poprosit
16:53:37
10.01.2005
10.01.2005
Dale_Estelle
Na tu zadní by plánek nebyl
19:42:46
09.01.2005
09.01.2005
Stal
-> hany: Anebo i tak :))
19:05:23
09.01.2005
09.01.2005
hany
-> Zabak: poznáš to když nabouráš: místo aby se i sroloval jeden podběh tak hneš celou kastlí
20:46:11
08.01.2005
08.01.2005
Stal
-> Zabak: Na normalni jezdeni v provozu to staci, situace je ale ovsem trosku jina pri zavodech do vrchu, rally apod.
20:31:44
08.01.2005
08.01.2005
Zabak
mam takovej dotaz je-to vubec poznat????
rozdíl s a bez vspěry
vždyt jsou tlumice ukoncene u podlahy a u steny kufru tam to muže bejt už dost tuhe ne.
rozdíl s a bez vspěry
vždyt jsou tlumice ukoncene u podlahy a u steny kufru tam to muže bejt už dost tuhe ne.