skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
MTX TATRA V8
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [16]:
Text:
Technické údaje MTX Tatra V8Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.
MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1
PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.
PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.
KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.
PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.
Články na Tatraportalu:
www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...
Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010
skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10
Ještě jeden článek
www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html
Aktuální omformace
www.tatramtx.cz/
info:
Správce článku: MATTESSZaloženo: 07.11.06 06:48 Poslední změna: 29.10.23 20:41
MTX TATRA V8 - komentáře:
-> MATTESS: kdysi jsem to někde četl, že snadmajitel nedůvěřoval našemu motoru, ale co je na tom pravdy nevím...
-> VeTeV: to nevím, o tom informace nemam
-> bibendum30: jenže sežeň nový motor TATRA (jak psal Bedřich)
-> bibendum30: jenže sežeň nový motor TATRA (jak psal Bedřich)
-> MATTESS: Ten v lánech jsem viděl,je to fakt peckovní auto.Do Tatry patří TATRA a ne nějaký zaj....porsche
-> MATTESS: a ten v USA ma jinej motor ne?
Aktualizované umístění aut je dle nejnovějších informací (AMS září 2010) trochu jiné - červený vlastní sběratel v západních Čechách (kua kdo to je), bílý je v Německu, třetí je v Lánech a čtvrtý šel jako stavebnice do USA. Pátý se dodělává, má prodlouženou záď a motor Porsche
co to je kompresni polomer? 

-> katuska: ??
co ces



-> charon: jj a byl ve dvou verzích...
-> mb136gl: na autosalónu 91 jsem od ní nemohl odtrhnout oči a před 2 lety v Lánech jsem jí s Tunerem#2 okukovali pěkně dlouho. Zjara pojedem asi znovu

-> MATTESS: no fakt, prvykrat som to videl v tej teme Supersport a to ako keby som dostal po papuly, ale vyzera to dobre....
-> Bedřich: Nepoužíval se do tohohle motor z Tary 700? Ten silnější (větší)?
-> mb136gl: cože??
ty vole to som netusil, ze aj nieco take existuje
-> Tuner#2: Jo ja se taky těším, ale majitel si to nechává stavit.neměl na projekt takového rozsahu čas..
-> Bedřich: Tak to se moc těším a držím majiteli palce při stavbě.
-> MATTESS: Neboj se určitě se dočkáš.

-> Crestik: To je rozhodnutí majitele.Majitele jsem se zetím na to proč zvolil tento motor neptal.Ale co jsem zjišťoval tak to bude volba spíše z rozumu...hledej použitelný motor z 613 do takového auta...tzn.nový.
Myslím si, že v našem státě můžeme být rádi, že se vůbec nějaké prototypy staví.A to nemluvím o supersportu.Samozřejmě design toho auta je osobitý , ale podle mne toto auto moc srovnání s čekýma vyrobkama tohoto druhu vůbec nemá...protože nejsou.A je nemyslitelné srovnávat zahraniční automobily s tímto projektem.
Myslím si, že v našem státě můžeme být rádi, že se vůbec nějaké prototypy staví.A to nemluvím o supersportu.Samozřejmě design toho auta je osobitý , ale podle mne toto auto moc srovnání s čekýma vyrobkama tohoto druhu vůbec nemá...protože nejsou.A je nemyslitelné srovnávat zahraniční automobily s tímto projektem.
-> Crestik: ale Bedřich psal o jiném autě (o "nástupci")
-> Bedřich: safra, to bych chtěl vidět. Snad to někdy vyjede
-> Bedřich: safra, to bych chtěl vidět. Snad to někdy vyjede
no já nevím, podle mě by tam měl být motor z tatry....
jako zajimavy auto to je, ale na fotkach vypada lip nez v realu (moc mohutnej zadek, obrovske rovne plochy ktere pusobi ze to vypada jako prerostlej anglicak ....)
proste takovej stredne povedenej KitCar
proste takovej stredne povedenej KitCar
-> MATTESS: -> Tuner#2: tak jsem dnes auto viděl...a řeknu vám je tam tolik práce že ten kdo to bude dělat si hodně mákne....zásadní rozdíly mezi V8 MTX a tímto autem není pouze motor...V8 proti V6 boxer.Ale hlavně v materiálu rámu...rozestavěné auto má rám celohlinikový.Rám je udělaný opravdu nádherně a o laminátech ani nemluvím...
Todle auto jsem si vždycky hrozně přál. Jeho plakát hodně dlouho zaujímal v mym pokoji čestné místo ...
-> Bedřich: To by bylo super

-> Bedřich: super!
Stavba pokračuje takovým stylem, že si majitel nakupuje díly...jako konstruktér tohoto auta byl pan Král a po jeho smrti vše nějak utichlo...Ale protože se pan Král dobře znal s majitelem jedné nejmenované firmy na renovaci a stavbu prototypů majitel této firmy chce pokračovat ve stavbě a dokončit ji...auto je v nedokončeném stavu právě od smrti pana Krále a nikdo na něm nedělal, teda možná jo ale né tak aby to stálo vůbec za řeč...a důležité je na té informaci datum, protože od tohoto data jsou pronajaty garáže v jednom severomoravském městě právě na dokončení tohoto automobilu...Až budu vědět něco nového tak třeba napíšu pokud bude zájem...myslím si, že toto auto jistojistě naživo uvidím ještě před jeho zveřejněním...
A ty zveřejněné fotky znám, ale viděl jsem jich taky trošku více.

A ty zveřejněné fotky znám, ale viděl jsem jich taky trošku více.
každopádně se těším, až se s tím někde ukážou

-> Bedřich: JJ bavil jsem se na autosalonu s jedním vydavatelem nejmenovaného časopisu a stavba prý sice omalu, ale zdárně pokračuje. Měli tam taky ty fotky jako jsou na 3. fotce od konce tady.
-> Bedřich: na tom se pracuje už nějakou dobu, ne?
Podle čerstvých zpráv by se od 1.12 2007 mělo začít pracovat na dokončení rozestavěné MTX (V8) s motorem z Porsche.Tak snad se vše podaří a toto auto bude zdárně dokončeno...
-> Falcon: to je uspesne podnikani

-> Egi: Protože machři z Jů Es Ej málem dostali samotnou Tatru na buben, proto... stejná situace jako s Aero Vodochody. Hnát je odtud klackem 

-> Tuner#2: dík, jsem se zapoměl podívat
-> magor-no1: Takže dle knihy MTX byli 4 kusy, jeden je v čechách, druhý v německu, třetí v itálii a jeden nesmountovaný v USA byl kdysi na prodej. Jinak cena v době prodeje byla tuším 2.740.000,-
-> MATTESS: tak to tam je , večer ti celí článek pošlu mailem tak jak jsem ho stáhl mám , mám ho doma na compu , teť jsem v práci a na těch stránkách ho nemůžu najít abych sem dal link
-> magor-no1: kouknu do knihy MTX, ale 50 asi ne??
-> CHIP: super
-> CHIP: super
-> MATTESS: Kdyz si dneska vzpomenu, tak najdu oskenuju a zitra poslu ...
kdysy jsem si z tuning.cz stáhnul článek , bylo toho tam napsanýho víc , a taky že jich bylo vyrobeno padesát z plánovaných sto kusů a při výrobě se dostaly na mnohem niší cenu , večer ho pošlu matetessovy mailem
-> CHIP: tam mi pošli a já sem připíchnu, pokud chceš