MTX TATRA V8

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Lány duben 2006 MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: z výstavy V. Krále Roztoky duben 2006 MTX TATRA V8: trojka MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: stavba pokračovatele MTX TATRA V8: Autosalon Brno 2001 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023

Text:

Technické údaje MTX Tatra V8

Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.

MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1

PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.

PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.

KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.



Články na Tatraportalu:

www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...



Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010

skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10



Ještě jeden článek

www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html



Aktuální omformace

www.tatramtx.cz/
hodnocení článku:

info:

Správce článku: MATTESS
Založeno: 07.11.06 06:48   Poslední změna: 29.10.23 20:41

MTX TATRA V8 - komentáře:

19:40:32
26.09.2010
VeTeV
-> MATTESS: kdysi jsem to někde četl, že snadmajitel nedůvěřoval našemu motoru, ale co je na tom pravdy nevím...
19:39:28
26.09.2010
MATTESS
-> VeTeV: to nevím, o tom informace nemam

-> bibendum30: jenže sežeň nový motor TATRA (jak psal Bedřich)
19:36:20
26.09.2010
bibendum30
-> MATTESS: Ten v lánech jsem viděl,je to fakt peckovní auto.Do Tatry patří TATRA a ne nějaký zaj....porsche
19:34:37
26.09.2010
VeTeV
-> MATTESS: a ten v USA ma jinej motor ne?
19:32:40
26.09.2010
MATTESS
Aktualizované umístění aut je dle nejnovějších informací (AMS září 2010) trochu jiné - červený vlastní sběratel v západních Čechách (kua kdo to je), bílý je v Německu, třetí je v Lánech a čtvrtý šel jako stavebnice do USA. Pátý se dodělává, má prodlouženou záď a motor Porsche
upraveno 1x, naposled 27.09.2010 10:10:39
01:33:09
15.11.2009
Syny
co to je kompresni polomer? 40
14:32:13
03.03.2008
MATTESS
-> katuska: ??
14:22:06
03.03.2008
katuska
co ces14 14
10:16:47
03.03.2008
Mr.Lumpy
-> charon: jj a byl ve dvou verzích...
06:40:43
03.03.2008
MATTESS
-> mb136gl: na autosalónu 91 jsem od ní nemohl odtrhnout oči a před 2 lety v Lánech jsem jí s Tunerem#2 okukovali pěkně dlouho. Zjara pojedem asi znovu1
23:31:44
02.03.2008
mb136gl
-> MATTESS: no fakt, prvykrat som to videl v tej teme Supersport a to ako keby som dostal po papuly, ale vyzera to dobre....
22:32:09
02.03.2008
charon
-> Bedřich: Nepoužíval se do tohohle motor z Tary 700? Ten silnější (větší)?
21:21:38
02.03.2008
MATTESS
-> mb136gl: cože??
20:52:11
02.03.2008
mb136gl
ty vole to som netusil, ze aj nieco take existuje
14:37:29
04.02.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Tuner#2: Jo ja se taky těším, ale majitel si to nechává stavit.neměl na projekt takového rozsahu čas..
10:06:55
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bedřich: Tak to se moc těším a držím majiteli palce při stavbě.
22:43:00
02.02.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> MATTESS: Neboj se určitě se dočkáš.4
22:41:33
02.02.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Crestik: To je rozhodnutí majitele.Majitele jsem se zetím na to proč zvolil tento motor neptal.Ale co jsem zjišťoval tak to bude volba spíše z rozumu...hledej použitelný motor z 613 do takového auta...tzn.nový.



Myslím si, že v našem státě můžeme být rádi, že se vůbec nějaké prototypy staví.A to nemluvím o supersportu.Samozřejmě design toho auta je osobitý , ale podle mne toto auto moc srovnání s čekýma vyrobkama tohoto druhu vůbec nemá...protože nejsou.A je nemyslitelné srovnávat zahraniční automobily s tímto projektem.
22:36:07
02.02.2008
MATTESS
-> Crestik: ale Bedřich psal o jiném autě (o "nástupci")

-> Bedřich: safra, to bych chtěl vidět. Snad to někdy vyjede
22:21:19
02.02.2008
Crestik
no já nevím, podle mě by tam měl být motor z tatry....
20:51:57
02.02.2008
Zazaa
jako zajimavy auto to je, ale na fotkach vypada lip nez v realu (moc mohutnej zadek, obrovske rovne plochy ktere pusobi ze to vypada jako prerostlej anglicak ....)



proste takovej stredne povedenej KitCar
19:58:40
02.02.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> MATTESS: -> Tuner#2: tak jsem dnes auto viděl...a řeknu vám je tam tolik práce že ten kdo to bude dělat si hodně mákne....zásadní rozdíly mezi V8 MTX a tímto autem není pouze motor...V8 proti V6 boxer.Ale hlavně v materiálu rámu...rozestavěné auto má rám celohlinikový.Rám je udělaný opravdu nádherně a o laminátech ani nemluvím...
18:50:32
19.11.2007
charon
Todle auto jsem si vždycky hrozně přál. Jeho plakát hodně dlouho zaujímal v mym pokoji čestné místo ...
13:48:57
19.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bedřich: To by bylo super4
13:47:51
19.11.2007
MATTESS
-> Bedřich: super!
13:39:59
19.11.2007
Bedřich - zrušená registrace
Stavba pokračuje takovým stylem, že si majitel nakupuje díly...jako konstruktér tohoto auta byl pan Král a po jeho smrti vše nějak utichlo...Ale protože se pan Král dobře znal s majitelem jedné nejmenované firmy na renovaci a stavbu prototypů majitel této firmy chce pokračovat ve stavbě a dokončit ji...auto je v nedokončeném stavu právě od smrti pana Krále a nikdo na něm nedělal, teda možná jo ale né tak aby to stálo vůbec za řeč...a důležité je na té informaci datum, protože od tohoto data jsou pronajaty garáže v jednom severomoravském městě právě na dokončení tohoto automobilu...Až budu vědět něco nového tak třeba napíšu pokud bude zájem...myslím si, že toto auto jistojistě naživo uvidím ještě před jeho zveřejněním...4

A ty zveřejněné fotky znám, ale viděl jsem jich taky trošku více.
10:38:30
19.11.2007
MATTESS
každopádně se těším, až se s tím někde ukážou222
10:35:44
19.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bedřich: JJ bavil jsem se na autosalonu s jedním vydavatelem nejmenovaného časopisu a stavba prý sice omalu, ale zdárně pokračuje. Měli tam taky ty fotky jako jsou na 3. fotce od konce tady.
06:58:34
19.11.2007
MATTESS
-> Bedřich: na tom se pracuje už nějakou dobu, ne?
06:22:38
19.11.2007
Bedřich - zrušená registrace
Podle čerstvých zpráv by se od 1.12 2007 mělo začít pracovat na dokončení rozestavěné MTX (V8) s motorem z Porsche.Tak snad se vše podaří a toto auto bude zdárně dokončeno...
12:57:19
04.07.2007
VeTeV
-> Falcon: to je uspesne podnikani 4
12:56:36
04.07.2007
Falcon
-> Egi: Protože machři z Jů Es Ej málem dostali samotnou Tatru na buben, proto... stejná situace jako s Aero Vodochody. Hnát je odtud klackem 11
11:56:59
03.07.2007
MATTESS
-> Tuner#2: dík, jsem se zapoměl podívat
11:07:55
03.07.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> magor-no1: Takže dle knihy MTX byli 4 kusy, jeden je v čechách, druhý v německu, třetí v itálii a jeden nesmountovaný v USA byl kdysi na prodej. Jinak cena v době prodeje byla tuším 2.740.000,-
14:18:20
02.07.2007
magor-no1
-> MATTESS: tak to tam je , večer ti celí článek pošlu mailem tak jak jsem ho stáhl mám , mám ho doma na compu , teť jsem v práci a na těch stránkách ho nemůžu najít abych sem dal link
13:59:39
02.07.2007
MATTESS
-> magor-no1: kouknu do knihy MTX, ale 50 asi ne??

-> CHIP: super
13:43:38
02.07.2007
CHIP
-> MATTESS: Kdyz si dneska vzpomenu, tak najdu oskenuju a zitra poslu ...
13:32:06
02.07.2007
magor-no1
kdysy jsem si z tuning.cz stáhnul článek , bylo toho tam napsanýho víc , a taky že jich bylo vyrobeno padesát z plánovaných sto kusů a při výrobě se dostaly na mnohem niší cenu , večer ho pošlu matetessovy mailem
07:57:20
02.07.2007
MATTESS
-> CHIP: tam mi pošli a já sem připíchnu, pokud chceš
Extreme Tyres