MTX TATRA V8

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Lány duben 2006 MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: z výstavy V. Krále Roztoky duben 2006 MTX TATRA V8: trojka MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: stavba pokračovatele MTX TATRA V8: Autosalon Brno 2001 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023

Text:

Technické údaje MTX Tatra V8

Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.

MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1

PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.

PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.

KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.



Články na Tatraportalu:

www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...



Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010

skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10



Ještě jeden článek

www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html



Aktuální omformace

www.tatramtx.cz/
hodnocení článku:

info:

Správce článku: MATTESS
Založeno: 07.11.06 06:48   Poslední změna: 29.10.23 20:41

MTX TATRA V8 - komentáře:

11:07:55
03.07.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> magor-no1: Takže dle knihy MTX byli 4 kusy, jeden je v čechách, druhý v německu, třetí v itálii a jeden nesmountovaný v USA byl kdysi na prodej. Jinak cena v době prodeje byla tuším 2.740.000,-
14:18:20
02.07.2007
magor-no1
-> MATTESS: tak to tam je , večer ti celí článek pošlu mailem tak jak jsem ho stáhl mám , mám ho doma na compu , teť jsem v práci a na těch stránkách ho nemůžu najít abych sem dal link
13:59:39
02.07.2007
MATTESS
-> magor-no1: kouknu do knihy MTX, ale 50 asi ne??

-> CHIP: super
13:43:38
02.07.2007
CHIP
-> MATTESS: Kdyz si dneska vzpomenu, tak najdu oskenuju a zitra poslu ...
13:32:06
02.07.2007
magor-no1
kdysy jsem si z tuning.cz stáhnul článek , bylo toho tam napsanýho víc , a taky že jich bylo vyrobeno padesát z plánovaných sto kusů a při výrobě se dostaly na mnohem niší cenu , večer ho pošlu matetessovy mailem
07:57:20
02.07.2007
MATTESS
-> CHIP: tam mi pošli a já sem připíchnu, pokud chceš
07:11:05
02.07.2007
CHIP
Mam doma clanek z nejakyho casopisu, starej .. nasel jsem ho pri uklidu ... mozna bych mohl dodat.
13:54:29
29.06.2007
Havrla
Jo ptal jsem se, kdyby jste si ho chteli vyrobit, pripravte si 2 roky casu, kterymu tomu venujete a asi 5mega.



havrla
18:27:32
28.06.2007
charon
toka=rikama, už zase píšu jako prase

18:24:47
28.06.2007
charon
Vyrobený kusy byli 3, jeden je v muzeu, druhej ve Francii a třetí nekde v Americe, možná Kalifornie, ale to bych kecal. Teda bylo tomu tak zhruba před čtyřma toka, když jsem po tom pátral. A propos, tohle auto nový stálo pokud se nepletu komlem 2 500 000 Kč.
00:32:04
28.06.2007
Havrla
Hledam prirucku a ejhle co tu nevidim....

No ja nevim jak vy, ale ucastnici vystavy po domluve s p.Kralem ml. v tom i sedeli :-))

www.lhotkanet.cz/galerie/ displayimage.php?album=44& a...

ze newite kolik to ma najeto ?

www.lhotkanet.cz/galerie/ displayimage.php?album=44& a...

to cerne ma vyrobni cislo 3, takze byli minimalne 3 :-))

www.lhotkanet.cz/galerie/ displayimage.php?album=44& a...



havrla

20:01:45
12.11.2006
ZdrubT
Jo tak to je krásnej auťák. Kolik jich asi tak bylo vyrobeno a kolik jich teď asi eště je?9
23:11:31
11.11.2006
Egi
10 ach jo proč se ještě nedělaj takovídle krasavcí 150 149 150
11:05:30
08.11.2006
MATTESS
něco z netu
06:44:40
08.11.2006
MATTESS
-> Bedřich: ještě dodam pár z Lán
17:57:54
07.11.2006
Bedřich - zrušená registrace
Pěkné fotky.Děkuju za ně!
14:44:01
07.11.2006
favo110lrs
-> Tuner#2: njn
14:17:41
07.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> favo110lrs: Opravdu? Jedna fotka a nejde mě kliknout dál. Navíc tam není foto tý stavby s motorem z Porsche - to máme pouze my účastníci výstavy. Nikde jinde jsem to neviděl.4
14:09:13
07.11.2006
favo110lrs
na www.MTX.cz je toho více
10:42:56
07.11.2006
MATTESS
-> Tuner#2: jojo. Nostalgie
10:15:19
07.11.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
Nádhera - koukám že jsi naskenoval všechny foto z autosalonu4
Extreme Tyres