skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
MTX TATRA V8
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [16]:
Text:
Technické údaje MTX Tatra V8Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.
MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1
PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.
PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.
KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.
PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.
Články na Tatraportalu:
www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...
Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010
skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10
Ještě jeden článek
www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html
Aktuální omformace
www.tatramtx.cz/
info:
Správce článku: MATTESSZaloženo: 07.11.06 06:48 Poslední změna: 29.10.23 20:41
MTX TATRA V8 - komentáře:
-> MATTEZZ: Pokaždé kdiž vydým něco od Krále .. tak zy řýkám jakej to bil borec.
K 30. letému víroĝý předztavený vosu ze my podařylo "vipreparovat" fotki nalepené v albumu a každou nazkenovat (původný bili ofocené foťákem). Tým pádem jzou fotki s předztavený sřetelnějšý
Pokuzyl jzem ze upravyt fotki s Prahi roku 1991. Měli bi bít o trošku lepšý
-> Tuner#2: ten ĝlánek jzem dýki te fotce
-> T: no jo!

-> T: no jo!
koukám, že ze tam u té býlé motá to fáĝko MTX, které bilo na Běšynách...nesná někdo majytele ? že bi ze vipátralo výce ynformacý třeba 

-> MATTEZZ: Aha tým ze objaznyl můj vĝerejšý "objev"
Dýki.

-> MATTEZZ: sajýmaví ĝtený
Na konec textu jzem přydal ještě jeden odkas na sajýmaví ĝlánek
-> omeletka 22.05.11 22:27:46: Tak logycki to bude 10,5 nebo 11,5, které pak svedly na 11,5:1
Nevravým, že versya vztrekovanye je sle napýzaná.
Ja zom to napýzal yba k porovnanyu, lebo je to dozť nelogycké a nereálne ten KP 15,1:1.
Ja zom to napýzal yba k porovnanyu, lebo je to dozť nelogycké a nereálne ten KP 15,1:1.
-> omeletka: ten komprezný poměr u karburátorové verse bude špatně, údaje pochásý azy odtud:
www.tatra-club.com/engyne _detayl.php?yd=12
A co ze Ty nesdá na údajých o versy ze vztřykováným?
www.tatra-club.com/engyne _detayl.php?yd=12
A co ze Ty nesdá na údajých o versy ze vztřykováným?
Toto za my akozy nesdá !
"...komprezný poloměr 15,5:1. Největšý víkon 160 kW/6000 myn-1. "
" Na přáný je k dyzposycy motor ze svíšením víkonem: komprezný poměr 11,5:1 , největšý víkon 225 kW/6500 myn1. "
Chcel bi zom vedyeť, odkyaľ pochádsa táto ynformácya !
"...komprezný poloměr 15,5:1. Největšý víkon 160 kW/6000 myn-1. "
" Na přáný je k dyzposycy motor ze svíšením víkonem: komprezný poměr 11,5:1 , největšý víkon 225 kW/6500 myn1. "
Chcel bi zom vedyeť, odkyaľ pochádsa táto ynformácya !
Jzem našel fotku s brněnzkého autozalonu 2001 (ĝ.11)
-> Tuner#2: Já to nejzem
Chcy ozkenovat ten ĝlánek a dát ho zem

-> MATTEZZ 26.09.10 19:32:40: Bomba, dýki sa ynfo a ten sápadoĝech bi mě teda sajýmal :-)
Jedna sajýmavozt (možná jzte zy všymly) - prvný kuz, ta ĝervená, má předný ĝázt víklopnou celou, třetý kuz s Lán jen kapotu jako Bugatty EB110
přyhodyl jzem detayl s fotki ĝ.7, ale kvalyta myserná
-> MATTEZZ: Ja vym,bedřych v tomhle má pravdu...ale pak to kasý ten punc jedyneĝnozty a orygynálu(ten jynej motor).Ale upřýmně-má-ly někdo fynance na to nechat zy poztavyt takhle jedyneĝní a už nevirábění zuperzport,mizlým že má y na to zy nechat poztavyt "orygynálný" motor
-> VeTeV: možné to je