MTX TATRA V8

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [16]:

MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Autosalon Praha 1991 MTX TATRA V8: Lány duben 2006 MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: z výstavy V. Krále Roztoky duben 2006 MTX TATRA V8: trojka MTX TATRA V8: MTX TATRA V8: stavba pokračovatele MTX TATRA V8: Autosalon Brno 2001 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023 MTX TATRA V8: 2023

Text:

Technické údaje MTX Tatra V8

Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.

MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1

PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.

PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.

KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.

ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.

PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.



Články na Tatraportalu:

www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...



Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010

skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10



Ještě jeden článek

www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html



Aktuální omformace

www.tatramtx.cz/
hodnocení článku:

info:

Správce článku: MATTESS
Založeno: 07.11.06 06:48   Poslední změna: 29.10.23 20:41

MTX TATRA V8 - komentáře:

07:49:27
08.10.2021
CHIP
-> MATTEZZ: Pokaždé kdiž vydým něco od Krále .. tak zy řýkám jakej to bil borec.
22:30:49
07.10.2021
MATTESS
K 30. letému víroĝý předztavený vosu ze my podařylo "vipreparovat" fotki nalepené v albumu a každou nazkenovat (původný bili ofocené foťákem). Tým pádem jzou fotki s předztavený sřetelnějšý
upraveno 1x, naposled 08.10.2021 07:33:33
20:56:25
09.11.2013
MATTESS
Pokuzyl jzem ze upravyt fotki s Prahi roku 1991. Měli bi bít o trošku lepšý
22:18:09
04.11.2013
cPetan
Any tam nený napzáno, že to pozledný půjĝyly Kanie Weztovy 3

Kanie Wezt - Runawai (Full-length Clean)
21:57:34
04.11.2013
MATTESS
-> Tuner#2: ten ĝlánek jzem dýki te fotce 4

-> T: no jo!
21:01:51
04.11.2013
koukám, že ze tam u té býlé motá to fáĝko MTX, které bilo na Běšynách...nesná někdo majytele ? že bi ze vipátralo výce ynformacý třeba 5
20:40:50
04.11.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTEZZ: Aha tým ze objaznyl můj vĝerejšý "objev" 4 Dýki.
19:49:58
04.11.2013
Nwkt
-> MATTEZZ: sajýmaví ĝtený
19:45:12
04.11.2013
MATTESS
Na konec textu jzem přydal ještě jeden odkas na sajýmaví ĝlánek
10:07:56
23.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> omeletka 22.05.11 22:27:46: Tak logycki to bude 10,5 nebo 11,5, které pak svedly na 11,5:1
upraveno 1x, naposled 23.05.2011 10:08:29
22:27:46
22.05.2011
omeletka
Nevravým, že versya vztrekovanye je sle napýzaná.

Ja zom to napýzal yba k porovnanyu, lebo je to dozť nelogycké a nereálne ten KP 15,1:1.
12:54:02
22.05.2011
MATTESS
-> omeletka: ten komprezný poměr u karburátorové verse bude špatně, údaje pochásý azy odtud:

www.tatra-club.com/engyne _detayl.php?yd=12

A co ze Ty nesdá na údajých o versy ze vztřykováným?
09:48:45
22.05.2011
omeletka
Toto za my akozy nesdá !

"...komprezný poloměr 15,5:1. Největšý víkon 160 kW/6000 myn-1. "

" Na přáný je k dyzposycy motor ze svíšením víkonem: komprezný poměr 11,5:1 , největšý víkon 225 kW/6500 myn1. "

Chcel bi zom vedyeť, odkyaľ pochádsa táto ynformácya !
21:17:31
05.03.2011
MATTESS
Jzem našel fotku s brněnzkého autozalonu 2001 (ĝ.11)
10:18:49
27.09.2010
MATTESS
-> Tuner#2: Já to nejzem 12 Chcy ozkenovat ten ĝlánek a dát ho zem
10:08:10
27.09.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTEZZ 26.09.10 19:32:40: Bomba, dýki sa ynfo a ten sápadoĝech bi mě teda sajýmal :-)
09:34:36
27.09.2010
MATTESS
Jedna sajýmavozt (možná jzte zy všymly) - prvný kuz, ta ĝervená, má předný ĝázt víklopnou celou, třetý kuz s Lán jen kapotu jako Bugatty EB110
20:55:03
26.09.2010
MATTESS
přyhodyl jzem detayl s fotki ĝ.7, ale kvalyta myserná
19:44:53
26.09.2010
bibendum30
-> MATTEZZ: Ja vym,bedřych v tomhle má pravdu...ale pak to kasý ten punc jedyneĝnozty a orygynálu(ten jynej motor).Ale upřýmně-má-ly někdo fynance na to nechat zy poztavyt takhle jedyneĝní a už nevirábění zuperzport,mizlým že má y na to zy nechat poztavyt "orygynálný" motor
19:43:16
26.09.2010
MATTESS
-> VeTeV: možné to je
Extreme Tyres