skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
MTX TATRA V8
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [16]:
Text:
Technické údaje MTX Tatra V8Dvoumístný sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Výrobce Metalex Praha, Jateční 35, Praha 7, Československo.
MOTOR: Čtyřdobý vzduchem chlazený zážehový vidlicový osmiválec s rozvodem 2 x 2 OHC uložený podélně nad zadní nápravou. Vrtání a zdvih o 90 x 77 mm, zdvihový objem 3919 cm3. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. Největší točivý moment 310 N.m/4600 min-1. Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1, vstřikování paliva Bosch K Jetronic, největší výkon 225 kW/6500 min-1, 365 kW/5200min-1
PŘEVODNÍ ÚSTROJÍ: V bloku s motorem. Pětistupňová plně synchronizovaná převodovka Tatra. Převodové stupně 2,812 - 1,809 - 1,280 - 0,935 - 0,714. Převod mezi motorem a převodovkou 1,209, stálý převod 3,15.
PODVOZEK: Příhradový rám z ocelových (duralových) trubek kruhového průřezu. Přední kola nezávisle zavěšená na spodních příčných trojúhelníkových ramenech a vzpěrách McPherson, zadní kola zavěšena na kyvadlové úhlové nápravě. Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvoukruhové. Vpředu kotouče s vnitřním chlazením o pr. 279 mm, dvoupístové třmeny. Hřebenové řízení s posilovačem. Litá dělená kola z lehké slitiny OZ Racing Futura, pneu Pirelli P Zero, vpředu 245/40 ZR 17, vzadu 335/35 ZR 17.
KAROSÉRIE: Podvozková, na rámu z trubek jsou připevněny díly ze skleněného (uhlíkového) laminátu. Dvoudveřové kupé s dveřmi otevíranými vzhůru, rovnoběžně s podélnou osou vozidla. Anatomická sportovní sedadla. Interiér na přání čalouněn kůží.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI: vnější rozměry 4600 x 1980 x 1170 mm, světlá výška 140 mm. Pohotovostní hmotnost 1350 kg. Zatížení přední/zadní nápravy 44% / 56%.
PROVOZNÍ VLASTNOSTI: Největší rychlost 249 km/h (s výkonnějším motorem 256 km/h). Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s (5,6 s). Spotřebu paliva výrobce neuvádí.
Články na Tatraportalu:
www.tatraportal.sk/?ukaz= data/...
Článek z časopisu Auto Motor a Sport 09/2010
skoda-virt.cz/cz/.../7421 -mtx-tatra-v8i-a-m-s-09-20 10
Ještě jeden článek
www.tatra700.cz/clanky/mt x-tatra-v8.html
Aktuální omformace
www.tatramtx.cz/
info:
Správce článku: MATTESSZaloženo: 07.11.06 06:48 Poslední změna: 29.10.23 20:41
MTX TATRA V8 - komentáře:
-> MATTESS: Pokaždé když vidím něco od Krále .. tak si říkám jakej to byl borec.
K 30. letému výročí představení vozu se mi podařilo "vypreparovat" fotky nalepené v albumu a každou naskenovat (původní byly ofocené foťákem). Tím pádem jsou fotky z představení zřetelnější
Pokusil jsem se upravit fotky z Prahy roku 1991. Měly by být o trošku lepší
-> Tuner#2: ten článek jsem díky te fotce
-> T: no jo!

-> T: no jo!
koukám, že se tam u té bílé motá to fáčko MTX, které bylo na Běšinách...nezná někdo majitele ? že by se vypátralo více informací třeba 

-> MATTESS: Aha tím se objasnil můj včerejší "objev"
Díky.

-> MATTESS: zajímavý čtení
Na konec textu jsem přidal ještě jeden odkaz na zajímavý článek
-> omeletka 22.05.11 22:27:46: Tak logicky to bude 10,5 nebo 11,5, které pak zvedli na 11,5:1
Nevravím, že verzia vstrekovanie je zle napísaná.
Ja som to napísal iba k porovnaniu, lebo je to dosť nelogické a nereálne ten KP 15,1:1.
Ja som to napísal iba k porovnaniu, lebo je to dosť nelogické a nereálne ten KP 15,1:1.
-> omeletka: ten kompresní poměr u karburátorové verze bude špatně, údaje pochází asi odtud:
www.tatra-club.com/engine _detail.php?id=12
A co se Ti nezdá na údajích o verzi se vstřikováním?
www.tatra-club.com/engine _detail.php?id=12
A co se Ti nezdá na údajích o verzi se vstřikováním?
Toto sa mi akosi nezdá !
"...kompresní poloměr 15,5:1. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. "
" Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1 , největší výkon 225 kW/6500 min1. "
Chcel by som vedieť, odkiaľ pochádza táto informácia !
"...kompresní poloměr 15,5:1. Největší výkon 160 kW/6000 min-1. "
" Na přání je k dispozici motor se zvýšeným výkonem: kompresní poměr 11,5:1 , největší výkon 225 kW/6500 min1. "
Chcel by som vedieť, odkiaľ pochádza táto informácia !
Jsem našel fotku z brněnského autosalonu 2001 (č.11)
-> Tuner#2: Já to nejsem
Chci oskenovat ten článek a dát ho sem

-> MATTESS 26.09.10 19:32:40: Bomba, díky za info a ten západočech by mě teda zajímal :-)
Jedna zajímavost (možná jste si všimli) - první kus, ta červená, má přední část výklopnou celou, třetí kus z Lán jen kapotu jako Bugatti EB110
přihodil jsem detail z fotky č.7, ale kvalita mizerná
-> MATTESS: Ja vim,bedřich v tomhle má pravdu...ale pak to kazí ten punc jedinečnosti a originálu(ten jinej motor).Ale upřímně-má-li někdo finance na to nechat si postavit takhle jedinečný a už nevyráběný supersport,myslím že má i na to si nechat postavit "originální" motor
-> VeTeV: možné to je