Škoda Rapid 130 H a 130LR/H

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [26]:

Text:

Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.

Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)

Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.

Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)

Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.

Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.

Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)

Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.

P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)



hodnocení článku:

info:

Správce článku: jourin
Založeno: 30.11.12 14:07   Poslední změna: 18.12.12 15:37

Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:

14:04:24
12.09.2014
castrol
-> havlik: taky tak ,hlavne ze je auto zachranene
08:27:09
12.09.2014
jourin
-> m8rinek: 3 3 3 3 3 3 Priste si te vezmu na nakupy, budes vyjednavat cenu 1 1 1
08:15:46
12.09.2014
m8rinek
-> Velkej: Obermann se toho zbavil za cenu šrotu a domů to Jourinoj přivezl známej jako neofiko vytěžovák za flašku.
08:11:04
12.09.2014
havlik
-> Velkej: třeba mě to vůbec nezajímá4
07:19:13
12.09.2014
Velkej
Hlavně by tu asi všechny zajímalo,co ta sranda stála. Jak auta,tak doporava. ???
22:40:15
04.01.2013
RON
Neskutečný, sjel jsem to tady celý, včetně fotek, na jeden nádech! Nádhera už teď, natož po repasi u Vás! 4
22:06:05
18.12.2012
P@wlos
9
18:57:03
15.12.2012
jourin
Fotky Favorita byt mohou, ale az na jare :-) Jako prvni nastoupuje do lecebneho procesu 130LR/H :-) Favorit je zaskladnen na miste kam asi drive nez na jare nepojedeme :)
14:53:02
15.12.2012
ecek
dakar.cz - taky me zajima ten favorit a za fotky bych byl velmi rád :D
20:11:20
13.12.2012
dakar.cz
-> jourin: Jasně že Favorit je škodovka. Ale víš jak jsem to myslel :-) Všichni tu řeší jestli má byt Rapid černý,růžový nebo jaký,ale o Favoritu ani zmíňka. Ale jako v pohodě,myslím to ze srandy 3 Jinak teda gratuluju k takovému úlovku.
00:19:51
13.12.2012
jourin
-> dakar.cz: Nejaky dobovy fotky mame, ale nevime ktery favorit to je, jezdili jich nekolik.. budeme to muset nejak vybádat :-))

Jinak Favorit neni Škodovka? :)
upraveno 1x, naposled 13.12.2012 00:51:52
21:56:13
12.12.2012
dakar.cz
Nějaké dobové fotky toho Favorita nemáte? Furt jen škodovky,škodovky 3 3
20:37:35
10.12.2012
michal.tuareg
Velká paráda a cenný dobový material.9
11:40:47
06.12.2012
jarda.u1
-> jourin: slint 156
21:05:28
05.12.2012
Čokin
Bože dej ať takových skrýší je ještě aspoň 100 ...............2
13:13:39
03.12.2012
nějaké info o podvozku a motoru toho rapla je? 5
19:30:28
02.12.2012
favo110lrs
bezva!!!
19:17:19
02.12.2012
-> jourin: : co na to říct, jste super banda lidí na správnym místě 4 156
17:22:58
02.12.2012
majop3k
-> jourin: Parada!!! stale si to vravim ked otvorim tento clanok9. K tym tovarnym farbam u LR/H som chcel povedat len tolko ze vsetky pseudo H-cka(tym ich nechcem nijako zneuctit) co jazdia teraz a maju akoze tovarne sfarbenie tak ho maju prevziate z rallyovej verzie tzn. maju zadny spojler(kridlo) z boku cele cervene. Ale tato origo mala cez zadny spojler cerveny ale aj modry pas. Nejak takto:
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
upraveno 1x, naposled 02.12.2012 17:24:09
Extreme Tyres