Škoda Rapid 130 H a 130LR/H

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [26]:

Text:

Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.

Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)

Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.

Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)

Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.

Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.

Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)

Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.

P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)



hodnocení článku:

info:

Správce článku: jourin
Založeno: 30.11.12 14:07   Poslední změna: 18.12.12 15:37

Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:

13:13:12
02.12.2012
Petrson
-> Luky 02.12.12 13:10:08: JJ, inzerát už zmizel.
13:10:45
02.12.2012
Qwak
-> jourin: tak to je paráda .. :) je mi jasný že hned nebude čas ale budou někdy lepší fotky? .. :))
13:10:08
02.12.2012
Luky
A ten Rapid je ten co byl delší čas na prodej na mobile.de?
12:54:26
02.12.2012
MATTESS
-> cuker: co se podívat na celou diskuzi (stačí o stránku zpět). Zase tak dlouhá není ta diskuze 4 A to více zajímavá
upraveno 1x, naposled 02.12.2012 12:54:45
12:46:03
02.12.2012
cuker
Už sa tešim na fotky.Nebol ten pán dovozca Škodoviek do NSR ?
11:39:46
02.12.2012
jourin
-> Qwak: no to ani nikdo jinej mit nemuze :) samozrejme ze veskery upravy na tom zustanou a nidko je odstranovat nehodla, to auto se vyvijelo.. resime jen tu barvu, uvidim jak to bude vypadat az se umyje :-)) ted to ale neni uplne realny udelat
11:33:36
02.12.2012
Qwak
já osobně bych byl pro aby ten rapid zůstal takovej jakej je samozřejmně že opravenej a nejlepe zase černej.. a to že je upravenej na max.. tím snad líp né? podle mě to není žádnej bastl spíš dobová a hodně brutální uprava už tak upravenýho speciálu a to přeci jen tak nikdo nemá 4 6
11:07:23
02.12.2012
jourin
presne tak, vsechny auto jsou bud vic nebo min nabourany a poskozeny, takze se do nich stejne musi sahnout :) a jeste jedna dulezita vec... ten cernej lak je na zivo opravdu hnusnej.. o to je to vetsi dilema :-( kdyby to vypadalo dobre tak neni o cem a cerna zustane :)
10:59:56
02.12.2012
exwrcteam
nechal bych to na klukach ale tesim se az se na to nekde budu moct podivat 2
10:57:06
02.12.2012
U-Geen
-> pistaa: jakoze nabourany? no nevim :-)
03:13:37
02.12.2012
pistaa
-> jourin: Historicku hodnotu to ma tak ako to je.. kazdy sebemensi zasah z nej uberie... do cohokolvek nei len auta -ale to vies sam pane Jourin :)
00:01:06
02.12.2012
jourin
No jista je minimalne jedna vec.. s tim kolik je ted u nas prace, zustane Rapid jeste hooooodne dlouho cernej a bude dost casu to promyslet :-))))
upraveno 1x, naposled 02.12.2012 00:01:34
23:47:20
01.12.2012
Pavel P..
23:41:18
01.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Rozhodně původní zbarvení a pokud dohledáte/máte dost fotek, tak i origo reklamy, to jen tak nikdo nemá.
23:39:47
01.12.2012
U-Geen
-> jourin: no a cerny jsou i ty siroky blatniky? Proti patine nic nemam a ta cerna tomu docela slusi :-)
23:35:25
01.12.2012
havlik
-> jourin: taky hlasuju pro to nechat to barvně jak to je včetně ty LR\H
23:34:19
01.12.2012
Robert8899
9 tolke legendy pokpéy ...ja pozeram ako puk a ticho zavidim 9
23:32:59
01.12.2012
jourin
-> U-Geen: jo ja jsem taky za fabricky barvy, ale na druhou stranu ma protistrana pravdu v tom, ze je super v jakem se dochoval stavu a novym lakem to ztrati tu zavodni patinu co na tom je :-(
23:31:13
01.12.2012
U-Geen
-> jourin: no to mi doslo :-) To je fajn ze je to komplet. Jinak me se ten Rapid libi tak jak je na dobovy fotce, oblepenej :-) Ale proti gustu...
23:29:29
01.12.2012
jourin
-> U-Geen: jo protoze jeden rozstipali a nemeli nahradni tak oba sundali a dali tam uzky :-) ale neboj nic, jak rikal ze nic nevyhodil.. tak siroky meli na pude, jen se jeden bude muset opravit :-)
23:28:22
01.12.2012
Shackall
-> squalo: Tak většina lidí ani neví, v jakých barvách Škodovka závodila 3
23:27:25
01.12.2012
Aidamgonnahate
-> U-Geen: Bouračka :)
23:25:49
01.12.2012
squalo
-> jourin: našťastie tých par skvostov čo ostali, vďaka vám zase budu tím čim boli kedysi 4 jo a mal by som dojsť zase nech sa to čo ma trošku urýchli a na druhej strane by som si to Hčko rad okukol...
-> Tuner#2: áno, lak je to posledne ale len pre par ludí ako sme my ... väčšina ludí to nerozozná a biely podklad ešte nič neznamena 4
23:25:34
01.12.2012
U-Geen
-> jourin: no rapid ma hlavne nejak malo nafoukly predni blatniky ne?
23:22:09
01.12.2012
jourin
-> U-Geen: U 130 LR a 130LR/H je to jasny :-) jen se dohadujeme co s tim Rapidem, jestli ho nechat takhle nebo ne a zatim v tom neni jasno :)
23:20:45
01.12.2012
jourin
a posledni :)
zvětšit Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - obrázek od jourin vložen 01.12.2012 23:20:45
23:20:16
01.12.2012
U-Geen
-> jourin: pokud se to povede treba i s tema origo reklamama tak by to byla parada
23:19:40
01.12.2012
jourin
a jeste dalsi
zvětšit Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - obrázek od jourin vložen 01.12.2012 23:19:40
23:19:39
01.12.2012
Maťulo
-> jourin: kusisko historie co pohladi na srdiecku nejedneho skodovkara... 6
23:19:31
01.12.2012
Shackall
-> jourin: Díky za info... Tím pádem jsou tovární barvy myslím jasná volba 3 3
23:18:17
01.12.2012
jourin
a dalsi
zvětšit Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - obrázek od jourin vložen 01.12.2012 23:18:17
23:17:32
01.12.2012
jourin
Tady jsou dobovy fotky :)
zvětšit Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - obrázek od jourin vložen 01.12.2012 23:17:32
23:16:04
01.12.2012
jourin
-> Shackall: jo celou dobu, byl to spolecny projekt Motorsportu a Obermanna coz byl nejvetsi prodejce skodovek v zapadnim nemecku...

Auta byla v majetku fabriky, na kazdy zavod je pripravovali a vezli z Boleslavi, po zavodech jeli zase zpet do fabriky... Jezdilo to primarne vytrvalostni okruhy kde se strida vice jezdcu. Za fabriku s s tim jezdil Samohýl a Kvaizar

Barvy na nich zmenili az kdyz je Obermannovi odkoupili do jejich vlastnictvi po ukonceni spoluprace se skodovkou (tj po odkoupeni VW)
23:11:05
01.12.2012
Shackall
-> jourin: Jsem poslední, kdo by si dovolil kecet investorovi do renovace, nicméně si dovolím jednu otázku k zamyšlení: "Závodila ta auta někdy v továrních barvách?"
23:07:59
01.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> squalo 01.12.12 22:54:24: Přesně jako jourin, lak je to poslední podle čeho se origo auto poznává a byla by škoda to nechat takhle, protože by si to pak kdekdo zaměnil s nějakou novodobou stavbou na kopce 4
23:02:22
01.12.2012
jourin
-> squalo: Navrat do puvodnich barev je samozrejme dost pravdepodobny.. chapu co tim chces rict, ale ty fabricky auta bohuzel nemuzou za to ze tak lidi lakujou skodovky
:-)
22:54:24
01.12.2012
squalo
-> Tuner#2: no dobre MTX beriem a dajme tomu to H-čko ešte zo zavretými očami aj ked mne osobne sa v tej čiernej naozaj pači, ale uznaj že dosť aut sa strieka do továrenskych farieb a kolko krat to len vyzera ako to čo by to malo byť a potom originalny pojem straca svoj lesk ktorý pravom nadobudol...
22:45:33
01.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> squalo 01.12.12 22:36:58: To je jako by to Garde MTX 160RS nechali zelené... Za mě rozhodně renovace do origo vzhledu.
22:36:58
01.12.2012
squalo
hlavne to nestriekať do "povodnych farieb" ako to robí každý, začina to byť nuda ... 69 inak po historickej stranke 157
14:52:28
01.12.2012
pistaa
-> MajoLR: to je v povodnom stave..
Extreme Tyres