Elektrické naklápěni světel Felicia

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.regulator fabia  2.vsazeni do puvodniho plastu  3.kit a brouseni  4. pohled zespoda Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.slepeno  2.prestrikano cernou  3.konektor regulatoru  4.priprava pro montaz Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. sesvorkovani pod regulatorem  2. regulator bez plastu  3. finalni urovnani 4. napajeni_kostra_regulace_podsviceni Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. servo z octavie  2.rozebrani + konektor  3. vnitrnosti serva  4. bez DPS_jen kolecka Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. objimka ve svetle  2. jednotlive dily  3. bez bajonetu  4. komplet, uz jen zkratit sroub

Text:

az bude nekdo hledat inspiraci, treba ji najde prave tady.



Hydrokorektory u felicii jsou dost nespolehlive tak jsem zacal hledat na netu nejaky navod, par podrobejsich informaci a fotky, jak to vyresit spolehliveji. Pokusim se o co nejpodrobnejsi zdokumentovani, protoze na netu je fotek opravdu malo. Berte to jako inspiraci, treba se vam z toho neco hodi.



Puvodni hydrokorektory (demontaz):

nikde jsem nenasel jak to vyndat v celku a stejne to bylo nefunkcni, tak jsem na to sel po svem

* u svetel jsem vyndal zezadu z paraboly puvodni naklapeni (je to na klasicky bajonet,takze staci pootocit).

* naklapeni jsem sundal z hadicek a zaslepil aby se mi zbytek kapaliny pri protahovani nevylil po aute.

* v kabine se vynda cely regulator a protahne se na miste sundaneho plastu pod volantem.

* pri protahovani jsem si zaroven s hadickama vytahl gumovou pruchodku ktera je na stene mezi motorem a kabinou. Vratit tu pruchodku je jen pro silne povahy a lidi s tenkou rukou, protoze nista tam neni mnoho. Tak to je asi nejvetsiproblem z celeho vyndani hydrokorektoru. A pak hodit puvodni naklapeni co nejdal.



pouzil jsem regulator z fabie (lze i oct,fab,vw golf, i v kombinaci s regulaci osvitu pristroju. vsechny regulatory jsou stejne zapojenim a cislovanim konektoru)



Konektor regulátoru (zespodu)

G – signál pro serva

56b – napájení +12V

31 – kostra

58 – nezapojen (pripadne +12V pro regulaci osvitu pristroju)

58d – podsvícní regulátoru



Ceny originál konektorů Škoda jsou neuvěřitelné, proto jsem použil co jsem měl doma. Za konektor k regulátoru včetně dutinek chtěli 230Kč a k servomotorům 80Kč/kus. Určitě by se nechali sehnat na vrakovišti levněji, ale takhle to také jde. /foto 2/



kabelaz pro serva u svetel je tazena misty kudy vedly hadicky hydronaklapeni. svorkovani kabelu jsem provedl az u regulatoru. napojeni +12V a kostry primo u svetel by bylo pracnejsi a radeji jsem nechal originalni konektory u svetel bez zasahu. podsviceni a nastaveni serv bude zapnuto zapnutim parkovacek. tj.na konektor leve parkovacky BE8 (zelenocerny vodic). Samotne napajeni i podsviceni je pres pojistku v kabelovem pouzdru. to pro jistotu zkratu.



serva jsem si nechal poslat, sice to nejsou ty co jsem chtel ale budiz. Pry jsou ze starsi oktavky ale asi se to taky bude lisit podle roku vyroby. zapojeni serva jsem nejak promeril a odhadl, rozdelani trochu slozitejsi, ale uz se to HYBE:-)))) Ted jeste vymyslet pridelani a nastaveni silikonoveho spuntu tak aby se dotykal paraboly ve svetlech.



NA ZAPOJENI SERV jsem se ptal v autosalonech skoda, servisni oddeleni:



S - servisak se ptal proc to chci vedet

JA- proste potrebuju zapojeni konektoru

S - tak to privezte a my vam to udelame

JA- to je dobry zvladnu to sam, tak vite jak je to zapojeny?

S - to ja nevim, jedine nejaky autoelektrikar

JA- aha tak vite ale nepovite

S - a do ceho to vlastne mate,kdyz nechcete prijet?

JA- do feldy misto toho hydro naklapeni

S - TAK TO RADEJI VUBEC NEJEZDETE

JA- ale ja prijedu az to budu mit hotovy at se muzete inspirovat:-))



servisak prastil s telefonem a ani se nerozloucil. A to se nedela:-(((



/foto 5/

konecne vymyslene uchyceni serva do svetel.

* Z puvodniho hydrokorektoru jsem odrizl tu cast ktera je zapustena ve svetle.

* vnitrni prumer puvodniho hydra jsem zmensil asi o 1mm, aby plast s bajonetem sel nasadit na servo z

octavie. zaroven jsem orezal prebytecne vystupky na servu a zvetsil diru pro sroub na hydru

* do serva z octavie bych puvodni sroub nedostal kvuli nedostatku materialu na servu. Proto tam je mosazny

mezikus. Nejdriv jsem zkratil tycku na servu a napasoval mezikus. V mezikusu je cca 13mm mista pro

volny pohyb sroubu(pro doladeni pri serizovani svetel)

* na cele servo je nasazen plast z hydrokorektoru



zdvih serv

funkcni hydrokorektor ma zdvih 5mm



//auto nezatizene//

poloha "0" - uplne vysunute hydro: 43mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



//auto zatizene//

poloha "3" - uplne zasunute hydro: 38mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



servo z octavie ma kupodivu uplne stejny zdvih. nevim jestli jsem to zrovna trefil vhodnym servem nebo jestli i ostatni modely serv maji take zdvih 5mm



sroub je v hydru pomerne dlouhy a pri pouziti serv co mam ja je zapotrebi zkratit sroub na cca 30mm. Jeste sroub zajistim kontramatkou



takze serva jsou ve svetlech bez jedine upravy svetla a zdvih serv je stejny, tudiz nahrada hydrokorektoru je bez jediny odlisnosti. jen jsou uz misto hadicek draty:-)))

elektricke naklapeni jde ale opoznani pomaleji oproti hydru, ktere pretocite z "0" na "3" za 0,5vteriny. U serv to je asi 3 vteriny ale to jen tak na okraj



Nahrada hydro naklapeni dokoncena, vse je v aute a plne funkcni vcetne serizeni svetel proti stene



podrobejsi info na e-mail: ree.tom@seznam.cz nebo primo k clanku
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Nojmis
Založeno: 05.10.05 13:06   Poslední změna: 20.10.05 19:11

Elektrické naklápěni světel Felicia - komentáře:

20:30:12
04.12.2012
Drackz
Super návod. Vše funguje naprosto bez problému a i na STK to pochválili. Díky
16:53:45
07.11.2008
Havoc
Nevím jestli to je i někde tady na virtu, ale na www.skodafavorit.cz vytvořil Deba skvělý návod na el. naklápění světel, u fáva i feldy je to víceméně podobné, tak můžete brát inspiraci i v Debově návodu tady: www.hawelka.cz/aafavo/ind ex.html
17:22:38
06.11.2008
martyCZ
Bylo by mozne doplnit navod o udaje platne pro Skodu Favorit? Dekuji
18:21:29
18.01.2007
tommik.favo
-> Max: presne tak... u me to funguje vzdy jen pred technickou aby to proslo..jinak ne 3
13:47:38
18.01.2007
Max
-> Nojmis: dobrej nápad. Stejně to na 95% felicii a faček nefunguje 5
12:03:57
18.01.2007
tommik.favo
-> Nojmis: psal jsem ti vzkazek..jinak moc super napad! :)

07:28:37
29.12.2005
Nojmis
-> Urbik: u fava je rozdil v rozmerech u svetel.na e-mail jsem ti poslal rozmery favo korektoru
12:38:17
28.12.2005
Gryzly
-> Urbik: Podle mě je to stejný, akorát možná čudlík na palubovce bude jinej.
16:16:51
27.12.2005
Urbik
Může mi někdo poradit čím se liší hydra u felicie a favoritu. Chci to taky predelat, ale mam Favo. Jake upravy musim udelat
23:07:09
08.11.2005
Raceman
-> Nojmis: u mě celý řezání na světle spočívá v tom že se jen odstraní ten vnější kroužekm okolo toho bajonetu na světle protože je vyžší a překáží tam jinak se neřeže nic a jen se prodlouží to stavidlo serva 4
07:27:23
07.11.2005
Nojmis
-> Raceman: u moji upravy slo o to ze upravy se netykaly rezani do samotneho svetal. jinak mel jsem objednany motorky comasv navodu ty ale prisly mi trochu jiny, tudiz jsem to musel vymyslet jinak
21:16:41
04.11.2005
Raceman
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:11:39
04.11.2005
Raceman
-> Nojmis: No to bude tím že ten návod je u nás na webu dost dlouho tak nebyl důvod ho nějak měnit či aktualizovat A co se mého skromného názoru týče tak je podle mě je jednodužší použít ty motorky z oktávky co mám na fotkách a nebo motorky z fábie

U obou stačí jen prodloužit stavěcí čep a nemusí se dělat tak rozsáhlá úprava
19:33:46
04.11.2005
Nojmis
jinak na felicia klub jsem se snazil tento navod preposlat a e-mailem me byla zaslana odpoved ze snad nekdy az bude mit admin chvily casu nektere informace a detaily uverejni na felicia webu, ovsem nejak to trochu vazne tuzik kdo hleda najde asi jen tady4
19:30:37
04.11.2005
Nojmis
-> Raceman: jo ten tvuj to je asi jediny navod na internetu ktery jsem nasel. Nicmene pouziti jinych servomotorku a trochu jiny podani a dovysvetleni tyhle predelavky si myslim neni na skodu a az bude nekdy nekdo hledat navod jak to predelat na elekto naklapeni tak si myslim ze mu to jen pomuze. Nicmene muj navod je vlastne popis tak jak jsem to delal ja poskladany info jak tady z virtu tak i z jednotlivych prispevku na felicia webu jsou myslim prinosem pro vsechny.



Spis jsem se od tveho navodu inspiroval a vytvoril ucelenejsi a presnejsi variantu.

Jinak neber to jako kopirovani a chlubeni se tvym navodem. Spis to je pro ostani.5
18:32:59
04.11.2005
Raceman
nevím proč ale ten návod je dosti podobnej, včetně textu, tomu co jsem psal já někdy na jaře a zveřejňoval ho na foru FELICIA KLUBu www.carbondesign.borec.cz /felda/naklapeni 8 9 10
07:34:27
21.10.2005
Dino
-> Nojmis: super napad a jeste suprovejsi realizace 5 . Mam jednu prosbu, mohl by jsi me prosim poslat posledni 3 fotky v plnym rozliseni na mail ? ja se pro zmenu snazim nabastlit favo bajonet na servo z fabky 2
07:33:18
21.10.2005
Dino
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:12:10
20.10.2005
Nojmis
A JE HOTOVO9 9 9 9
14:03:46
20.10.2005
Bagrr
-> Nojmis: za 10, perfektní nápad, perfektí realizace no prostě na výbornou:o) Škoda, že u naší feli uloženky (99, 31tkm:o)) ty serva hydro fachatj:o))
Extreme Tyres