Elektrické naklápěni světel Felicia

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [5]:

Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.regulator fabia  2.vsazeni do puvodniho plastu  3.kit a brouseni  4. pohled zespoda Elektrické naklápěni světel Felicia: 1.slepeno  2.prestrikano cernou  3.konektor regulatoru  4.priprava pro montaz Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. sesvorkovani pod regulatorem  2. regulator bez plastu  3. finalni urovnani 4. napajeni_kostra_regulace_podsviceni Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. servo z octavie  2.rozebrani + konektor  3. vnitrnosti serva  4. bez DPS_jen kolecka Elektrické naklápěni světel Felicia: 1. objimka ve svetle  2. jednotlive dily  3. bez bajonetu  4. komplet, uz jen zkratit sroub

Text:

az bude nekdo hledat inspiraci, treba ji najde prave tady.



Hydrokorektory u felicii jsou dost nespolehlive tak jsem zacal hledat na netu nejaky navod, par podrobejsich informaci a fotky, jak to vyresit spolehliveji. Pokusim se o co nejpodrobnejsi zdokumentovani, protoze na netu je fotek opravdu malo. Berte to jako inspiraci, treba se vam z toho neco hodi.



Puvodni hydrokorektory (demontaz):

nikde jsem nenasel jak to vyndat v celku a stejne to bylo nefunkcni, tak jsem na to sel po svem

* u svetel jsem vyndal zezadu z paraboly puvodni naklapeni (je to na klasicky bajonet,takze staci pootocit).

* naklapeni jsem sundal z hadicek a zaslepil aby se mi zbytek kapaliny pri protahovani nevylil po aute.

* v kabine se vynda cely regulator a protahne se na miste sundaneho plastu pod volantem.

* pri protahovani jsem si zaroven s hadickama vytahl gumovou pruchodku ktera je na stene mezi motorem a kabinou. Vratit tu pruchodku je jen pro silne povahy a lidi s tenkou rukou, protoze nista tam neni mnoho. Tak to je asi nejvetsiproblem z celeho vyndani hydrokorektoru. A pak hodit puvodni naklapeni co nejdal.



pouzil jsem regulator z fabie (lze i oct,fab,vw golf, i v kombinaci s regulaci osvitu pristroju. vsechny regulatory jsou stejne zapojenim a cislovanim konektoru)



Konektor regulátoru (zespodu)

G – signál pro serva

56b – napájení +12V

31 – kostra

58 – nezapojen (pripadne +12V pro regulaci osvitu pristroju)

58d – podsvícní regulátoru



Ceny originál konektorů Škoda jsou neuvěřitelné, proto jsem použil co jsem měl doma. Za konektor k regulátoru včetně dutinek chtěli 230Kč a k servomotorům 80Kč/kus. Určitě by se nechali sehnat na vrakovišti levněji, ale takhle to také jde. /foto 2/



kabelaz pro serva u svetel je tazena misty kudy vedly hadicky hydronaklapeni. svorkovani kabelu jsem provedl az u regulatoru. napojeni +12V a kostry primo u svetel by bylo pracnejsi a radeji jsem nechal originalni konektory u svetel bez zasahu. podsviceni a nastaveni serv bude zapnuto zapnutim parkovacek. tj.na konektor leve parkovacky BE8 (zelenocerny vodic). Samotne napajeni i podsviceni je pres pojistku v kabelovem pouzdru. to pro jistotu zkratu.



serva jsem si nechal poslat, sice to nejsou ty co jsem chtel ale budiz. Pry jsou ze starsi oktavky ale asi se to taky bude lisit podle roku vyroby. zapojeni serva jsem nejak promeril a odhadl, rozdelani trochu slozitejsi, ale uz se to HYBE:-)))) Ted jeste vymyslet pridelani a nastaveni silikonoveho spuntu tak aby se dotykal paraboly ve svetlech.



NA ZAPOJENI SERV jsem se ptal v autosalonech skoda, servisni oddeleni:



S - servisak se ptal proc to chci vedet

JA- proste potrebuju zapojeni konektoru

S - tak to privezte a my vam to udelame

JA- to je dobry zvladnu to sam, tak vite jak je to zapojeny?

S - to ja nevim, jedine nejaky autoelektrikar

JA- aha tak vite ale nepovite

S - a do ceho to vlastne mate,kdyz nechcete prijet?

JA- do feldy misto toho hydro naklapeni

S - TAK TO RADEJI VUBEC NEJEZDETE

JA- ale ja prijedu az to budu mit hotovy at se muzete inspirovat:-))



servisak prastil s telefonem a ani se nerozloucil. A to se nedela:-(((



/foto 5/

konecne vymyslene uchyceni serva do svetel.

* Z puvodniho hydrokorektoru jsem odrizl tu cast ktera je zapustena ve svetle.

* vnitrni prumer puvodniho hydra jsem zmensil asi o 1mm, aby plast s bajonetem sel nasadit na servo z

octavie. zaroven jsem orezal prebytecne vystupky na servu a zvetsil diru pro sroub na hydru

* do serva z octavie bych puvodni sroub nedostal kvuli nedostatku materialu na servu. Proto tam je mosazny

mezikus. Nejdriv jsem zkratil tycku na servu a napasoval mezikus. V mezikusu je cca 13mm mista pro

volny pohyb sroubu(pro doladeni pri serizovani svetel)

* na cele servo je nasazen plast z hydrokorektoru



zdvih serv

funkcni hydrokorektor ma zdvih 5mm



//auto nezatizene//

poloha "0" - uplne vysunute hydro: 43mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



//auto zatizene//

poloha "3" - uplne zasunute hydro: 38mm mezi hlavou sroubu a vnitrni hranou bajonet. vystupku



servo z octavie ma kupodivu uplne stejny zdvih. nevim jestli jsem to zrovna trefil vhodnym servem nebo jestli i ostatni modely serv maji take zdvih 5mm



sroub je v hydru pomerne dlouhy a pri pouziti serv co mam ja je zapotrebi zkratit sroub na cca 30mm. Jeste sroub zajistim kontramatkou



takze serva jsou ve svetlech bez jedine upravy svetla a zdvih serv je stejny, tudiz nahrada hydrokorektoru je bez jediny odlisnosti. jen jsou uz misto hadicek draty:-)))

elektricke naklapeni jde ale opoznani pomaleji oproti hydru, ktere pretocite z "0" na "3" za 0,5vteriny. U serv to je asi 3 vteriny ale to jen tak na okraj



Nahrada hydro naklapeni dokoncena, vse je v aute a plne funkcni vcetne serizeni svetel proti stene



podrobejsi info na e-mail: ree.tom@seznam.cz nebo primo k clanku
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Nojmis
Založeno: 05.10.05 13:06   Poslední změna: 20.10.05 19:11

Elektrické naklápěni světel Felicia - komentáře:

14:28:07
18.10.2005
Nojmis
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
14:25:22
18.10.2005
Nojmis
tak prave me neco asi osvitilo. kdyz se to povede tak pridelani serva bude bez jedinyvrtani a rezani do paraboly nebo celyho svetla. a pouziju k tomu ty nefunkcni hydrokorektory. 1 1 1 1
07:18:22
17.10.2005
Nojmis
-> Gryzly: ne diky tamta fotka mi staci



-> Bagrr: jj ale to se dalo cekat, ze kdyz neplatim nic nereknou



-> Mourl: zadny servo nema stejny bajonet jako origo hydrokorektor. kazdy servo je jiny, to asi podle roku vyroby, nejlip pry pasujou serva ze starsi oktavky, ty jsem shanel ale prisli mi trochu jiny, asi z nejakyho novejsiho modelu. Ale urcite je tam dostanu3
00:00:15
17.10.2005
Mourl
Ty serva z oktávky mají stejný bajonet??? a co cena?
20:08:51
15.10.2005
Bagrr
-> Nojmis: jako ten rozhovor se servisákem no mazec...9
13:40:18
15.10.2005
Gryzly
-> Nojmis: Ještě chceš ofotit ten konektor u favoritu? sem to ted kupoval bráchovy na Siver Linea, tak to možu ofotit aj na světle brácha má jedno rozbitý.
15:27:04
14.10.2005
Nojmis
novinky5 5
19:46:34
10.10.2005
1ETONY
4 znám lidi co to mění pravidelně před STK ... 3 ... je to blbě vymyšlený ... kdyz se s tim několik let nehne a najednou jo tak to tam asi přes nějaky to těsnění pustí bublinku vzduchu a je to v ....
23:17:12
09.10.2005
Mourl
-> Nojmis: ja si myslim že je to to samé..ale dědovi to na felicii fungovala hydrokorekce asi 6let :-)
11:31:05
08.10.2005
Gryzly
-> Nojmis: dobrej nápad, naši maj felinu, když ji koupil před šesti lety tak to fungovalo ale před 4lety na stk to nefungovalo tak jsme to dali nový a když jsem se ted s tím chystal na stk tak jsem se divil že to ještě funguje a že ta kapaline ještě nevytekla. jinak koleguv brácha dělá v renault servisu a tam oni do hydroštelu normálně doplnujou nemrznoucí kapalinu. tak to zkoušeli doplnit i do felicie ale nějak jim to nešlo.
20:21:24
07.10.2005
Dino
-> Nojmis: mas to v mailu pac sem nejdou vkladat obrazky 4
12:01:34
07.10.2005
Nojmis
-> Dino: mohl by simi prosim vyfotit nebo pomerit miry kolem toho bajonetu na facko. myslim zmerit ten hydrokorektor u svetla. jestli je stejny jako u feldy.diky
11:01:10
07.10.2005
Dino
-> Dino: v pohode 4 , ja myslel ze uz to mas hotovy 2 , jen me zajimalo to uchyceni, jestli to ma felda stejny jako fabka, pac ja to budu instalovat do fava a ten bajonet jinaci
10:13:41
07.10.2005
Nojmis
-> Dino: vsechno to postupne nafotim popisu a pak muzeme diskutovat jestli by to slo treba lip. zatim neni moc casu ale v kazdy volny chvilce na tom pracuju.tak chvilku strpeni
08:51:55
07.10.2005
Dino
-> Nojmis: zdar, super napad, uz na tom taky pracuju, akorat by me zajimalo, jak jsi dostal motorky z fabky do fel. bajonetu, nebo je to u fledy stejny jak u fabky ?
08:22:01
07.10.2005
Fantozzi
-> Nojmis: taky se na to chystám, ale nějak teď nemám na žádný úpravy moc chuť. Ale štve mě že ten hydrobazmek nefunguje
08:20:59
07.10.2005
Fantozzi
Do skodovky tak, aby to korigovalo zatížení kufru, takže naopak :-)
08:18:19
07.10.2005
Nojmis
no tak hlavne to je vkuli nespolehlivosti hydrokorektoru ktere se montovaly do fa a fel. jako nahrada, protoze to hydronaklapeni moc dlouho nevydrzi. Elektrika z oct nebo fab. by mohla byt vecna a na STK jin to nevadi.

Do sade nevim nevim, spis kvuli tomu aby jte meli o podsviceny kolecko v interieru navic.
08:16:42
07.10.2005
Fantozzi
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
22:55:15
06.10.2005
U-Geen
k cemu by to ve skodovce bylo, kdyz ma kufr vepredu :-) jako vopacne jo?
22:02:58
06.10.2005
Bagrr
-> Veron: stačilo by udělat pohon na oba šrouby:o)) Ale kdo by se s tim babral:o))
10:09:39
06.10.2005
Veron
-> Nojmis: ono by to nebylo problém udělat i na škodovácký emkový světla. Ale musel by se do toho pustit někdo, kdo je má... Rozebrání toho ovladače je každopádně velmi zajímavé
14:59:42
05.10.2005
Nojmis
-> Veron: no zatim na to moc casu nemam,ale postupne apomaloucku to vymyslim.



jinak myslim na ten otresak a jen co se najde chvilka tak ti to poslu. jestli na to moc spechas tak prosim napis.
14:55:06
05.10.2005
Veron
-> Nojmis: no konečně po delší zase něco zajímavého z elektriky. Naklápění světel jsem řešil u světel z BMW, které hodlam zabudovat..
14:01:39
05.10.2005
Nojmis
postupne pridam fotky jak pokracuji5
Extreme Tyres