skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
21:20:57
30.11.2015
30.11.2015
Vojťas
Tak ja uz se v tom nevyznam, muzete nekdo napsat historii vozu?
20:22:40
30.11.2015
30.11.2015
Hurdis
-> Stepan FUN: To kecáš? TWL já se poseru. Jsem tam skoro denně, naposledy před hodinou, ale nevím to, že už jsme zase pohromadě.
Co tomu vlastně chybí k jízdě. Chci se zase s bábinou projet po kraji - funglový kolíňák v kožených rukavicích, béžové sedačky, japonský kazeťák, značkový otáčkoměr, v panelu, opěrky, odvrtávaný fofrklacek, staré zámky kapot, bílé meteory.....ty krááávo.
Místo zamluvené sady 175/70 R13 od Dobrého roku objednám dvě - budou se tvářit jako 195/65 R15
Co tomu vlastně chybí k jízdě. Chci se zase s bábinou projet po kraji - funglový kolíňák v kožených rukavicích, béžové sedačky, japonský kazeťák, značkový otáčkoměr, v panelu, opěrky, odvrtávaný fofrklacek, staré zámky kapot, bílé meteory.....ty krááávo.
Místo zamluvené sady 175/70 R13 od Dobrého roku objednám dvě - budou se tvářit jako 195/65 R15
20:43:58
29.11.2015
29.11.2015
StepaNoFUN
-> Tomáššš: Tak nějak... a vedle je duhá "stodola", kde to pokračuje...
20:42:49
29.11.2015
29.11.2015
Tomáššš
-> Stepan FUN: stodola plná škodoviek
19:05:23
29.11.2015
29.11.2015
StepaNoFUN
A je zase na Hradecku... Sice převod bude až po novým roce, ale už teď stojí ve stodole v okrese Náchod...
22:29:33
17.07.2015
17.07.2015
Hurdis
-> minno: V každém případě, auto mne nikdy neomrzelo. Jen jsem byl nucen reagovat na náhlou změnu životní situace, už při prodeji bylo domluveno případné předkupní právo zpět. Jen čas běží poněkud rychleji.
22:25:43
17.07.2015
17.07.2015
Hurdis
-> minno: Všechno je možné. Nejsem otcem myšlenky:-) . V každém případě pokud na to dojde, originální části měly být zakonzervovány a uloženy. Vše k bezproblémovému návratu do plného originálu prvomodelového roku. Však i původní sedačky a plecháče jsou zachovány. Technika ovšem měla doznat kompletní výměny za zajímavou.
Uvidíme jak se švára bude rychle léčit.
Uvidíme jak se švára bude rychle léčit.
19:31:35
17.07.2015
17.07.2015
Mantrabeach
-> minno: mantra už ne.ten chce něco silnejsiho
10:37:33
15.07.2015
15.07.2015
minno
-> Hurdis: No však možno časom vás zas omrzí a kúpi ju nazad Štepán alebo Mantra :-D
22:27:31
14.07.2015
14.07.2015
Hurdis
-> minno: Putovné áno. Ale půjde zpět. Díky vážnému úrazu se to možná opozdí, ale myslím, že je už od jara rozhodnuto. Koupíme si ji se švárou zpátky. Ve sbírce prostě užovka tohohle formátu a první serie chybí.
Štěpán bude zatím tak laskav a pohlídá jí.
Štěpán bude zatím tak laskav a pohlídá jí.
15:04:49
27.11.2014
27.11.2014
minno
-> Stepan FUN: veď on sa zas niekto z virtu na kúpu nájde...putovné vozidlo
21:52:21
25.11.2014
25.11.2014
StepaNoFUN
Jenom nezávazně - čím dál víc uvažuju o prodeji tohohle auta, jelikož se mi "domácí" vozy o5 rozmnožily (naštěsí pouze fyzicky, nikoli papírově - vlastní to naštěstí někdo jinej, ale údržba je opět na mně)...
Neměl by někdo zájem? Případnou nabídku nejlépe SZ a prodám jenom do "dobrých" rukou.
Neměl by někdo zájem? Případnou nabídku nejlépe SZ a prodám jenom do "dobrých" rukou.
21:43:32
10.11.2014
10.11.2014
Hurdis
-> Stepan FUN: Uděláme. O víkendu. Není potřeba Bar Výměník - i když je super. Dílna se už vytopí za 15 min. Dříví nasekáno, grill a uhlí pořád v pernamenci. Svítíme, hrajeme, voda a záchod funguje. Upravený plac už všude.
Minulá akce padla, ale stojí za reinkarnaci. Speciální pochutiny...
Předvánoční akce budou asi jen a pouze orientovány na obchod. Už je vesměs plno. Těžko se někde ukážu. Ale třeba to vyjde. Termín napište.
Minulá akce padla, ale stojí za reinkarnaci. Speciální pochutiny...
Předvánoční akce budou asi jen a pouze orientovány na obchod. Už je vesměs plno. Těžko se někde ukážu. Ale třeba to vyjde. Termín napište.
21:40:22
10.11.2014
10.11.2014
Hurdis
-> Tuner#2: Tak ono to Jendo před tím párem let bylo tak, že jsem musel narychlo vyklidit a prodat novou garáž a zmizet do poněkud jiného života, a než hodit auto bůhvíkam, nabídl jsem ho Štěpánovi se vším všudy za netržní cenu k majetku a opatrování. Takže by to nebylo vůbec mimo.
A hlavně tohle auto je k tomu, proč mít youngtimer. Sedneš, vyjedeš a vypneš hlavu. Odpočineš si. To s Rapidem nejde. Tam neustále jedu stejně jako s kombíkem co má 380 Nm a podvědomě dokazuju běžnému provozu, že jejich předsudky jsou mimo. Ve výsledku se vyblázním, ale přijedu do garáže ještě ve větším stresu, než když jsem se jel povozit. Je to zábava, ale ouža byla skutečný relax. A lidem se líbila.
Ale kromě uložení do depozitu a zakonzervování bych neuměl udělal teď nic.
Bylo by dobře, kdyby jezdila a dělala radost, i na srazech. Je to dobré zachovalé auto a z těch nejstarších užovek vůbec. Dnes už málo vídaná serie. Na ceně roste.
A hlavně tohle auto je k tomu, proč mít youngtimer. Sedneš, vyjedeš a vypneš hlavu. Odpočineš si. To s Rapidem nejde. Tam neustále jedu stejně jako s kombíkem co má 380 Nm a podvědomě dokazuju běžnému provozu, že jejich předsudky jsou mimo. Ve výsledku se vyblázním, ale přijedu do garáže ještě ve větším stresu, než když jsem se jel povozit. Je to zábava, ale ouža byla skutečný relax. A lidem se líbila.
Ale kromě uložení do depozitu a zakonzervování bych neuměl udělal teď nic.
Bylo by dobře, kdyby jezdila a dělala radost, i na srazech. Je to dobré zachovalé auto a z těch nejstarších užovek vůbec. Dnes už málo vídaná serie. Na ceně roste.
21:33:37
10.11.2014
10.11.2014
StepaNoFUN
-> Hurdis: Četl, ale dodnes nepochopil... Asi budeme muset spáchat nějakou pátečně - sobotní akci se soustředěním v místní výměníkové stanici... ;-)
Ale nepředpokládám, že by se to ještě letos povedlo... :-/ Nicméně letos by ses mohl objevit u Zdenka na "vánoční"... Já ji plánuju... Naše bude (pokud se to stihne, ale Jarda v to pořád věří) v kanclu (zasedačka bude 4x taková) a tam se předpokládám asi neobjevíš....
Ale nepředpokládám, že by se to ještě letos povedlo... :-/ Nicméně letos by ses mohl objevit u Zdenka na "vánoční"... Já ji plánuju... Naše bude (pokud se to stihne, ale Jarda v to pořád věří) v kanclu (zasedačka bude 4x taková) a tam se předpokládám asi neobjevíš....
21:28:10
10.11.2014
10.11.2014
Hurdis
-> Stepan FUN: Zájem bych měl, už kvůli těm super dobovým dílům, co jsem tam namontoval.
Už jsi ale asi četl co jsem před pár dny udělal, viď? Auta jsou pryč. Většina zůstane v okolí (nebo kombíky k odvozu do číny), ale papírově už mám dnes jen Rapida, Kiu a nový valník. Po novém roce mi k Titaniu ještě sice přibude flotila aut R.2010-14, ale na ty už bude jen systém jezdit/telefon/servis/fak tura/jezdit.
Místo teď máme v depozitní stodole. Ale co tam vjede, už tři roky nevyjede....Kromě Rapida a pár super akcí v sezoně (jako letos) musím skončit. Auta jen na užitnou hodnotu a jejich ekonomickou nebo funkční návratnost.
Už není prostor na blbnutí, max. nějaké to depo, což by se týkalo jen aut v předrenovačním stavu za pár šupů na celkovou GO v budoucnu. Nebo možná sranda kára na léto - koupit/prodat aby se dušička ohřála.
Možná dám přes zimu i pár věcí do placu. Ovšem nic co by se týkalo zásob R136. To je moje třetí dítě a to zůstane. Včetně všeho na případnou okamžitou stavbu dvojčete. Stejně by mi nikdo nikdy (kromě možná šílence ze SRN) nezaplatil mou cenu.
Už jsi ale asi četl co jsem před pár dny udělal, viď? Auta jsou pryč. Většina zůstane v okolí (nebo kombíky k odvozu do číny), ale papírově už mám dnes jen Rapida, Kiu a nový valník. Po novém roce mi k Titaniu ještě sice přibude flotila aut R.2010-14, ale na ty už bude jen systém jezdit/telefon/servis/fak tura/jezdit.
Místo teď máme v depozitní stodole. Ale co tam vjede, už tři roky nevyjede....Kromě Rapida a pár super akcí v sezoně (jako letos) musím skončit. Auta jen na užitnou hodnotu a jejich ekonomickou nebo funkční návratnost.
Už není prostor na blbnutí, max. nějaké to depo, což by se týkalo jen aut v předrenovačním stavu za pár šupů na celkovou GO v budoucnu. Nebo možná sranda kára na léto - koupit/prodat aby se dušička ohřála.
Možná dám přes zimu i pár věcí do placu. Ovšem nic co by se týkalo zásob R136. To je moje třetí dítě a to zůstane. Včetně všeho na případnou okamžitou stavbu dvojčete. Stejně by mi nikdo nikdy (kromě možná šílence ze SRN) nezaplatil mou cenu.
21:27:29
10.11.2014
10.11.2014
StepaNoFUN
-> Tuner#2: Tak eko je definitivně vyřešený a zbytek jsou de facto "drobný"... I pojistka je v řádu pár stovek... :-D Tudíž podobnejm kravinám mnoho nebrání. :-D
21:19:58
10.11.2014
10.11.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 10.11.14 21:13:03: Jako, že by jste si to auto a kartu přehazovali co STK jak horkej brambor?
21:13:03
10.11.2014
10.11.2014
StepaNoFUN
-> Hurdis: Honzo včera jsem to auto přeparkovával a když jsem s ním přejížděl, tak jem zkonstatoval, že to asi dám do kupy, udělám STK a (možná) prodám... Za poslední 2 roky jsem s tím najel asi 800km... Není čas...
Ale zatím je o ve stádiích úvah (neprodám ho takhle a než ho dodstavím do funkčního stavu... :-/ - víš sám, jak to je teď ve stavebnictví) a rozhodně bych ho neprodal komukoli. Nicméně pokud bys měl zájem... :-D
Jsou ta tom 2 víkendy práce - dokončení opravy čela a jeho lak (či nalakování zelenýho), montáž chladiče (koupena nová druhoška), výměna hadic z prostoru topení (důvod vody v interiéru), montáž komplet vysušenýho a částečně vypranýho interiéru, zkulturnění kabeláže (hlavně od rádia a točkoměru)... Max. 2-3 víkendy... :-)
Ale zatím je o ve stádiích úvah (neprodám ho takhle a než ho dodstavím do funkčního stavu... :-/ - víš sám, jak to je teď ve stavebnictví) a rozhodně bych ho neprodal komukoli. Nicméně pokud bys měl zájem... :-D
Jsou ta tom 2 víkendy práce - dokončení opravy čela a jeho lak (či nalakování zelenýho), montáž chladiče (koupena nová druhoška), výměna hadic z prostoru topení (důvod vody v interiéru), montáž komplet vysušenýho a částečně vypranýho interiéru, zkulturnění kabeláže (hlavně od rádia a točkoměru)... Max. 2-3 víkendy... :-)
23:31:21
17.10.2014
17.10.2014
Hurdis
-> Stepan FUN: Twl Štěpáne, koukám zase po roce na fotky a svoje videa a přepadá mne těžká nostalgie. Když to tak vezmu zpětně, tak mimo auta, která jsem měl nová, tak Bábina (mimo dokladů - to je vždycky vyprávění na dlouhé táborové ohně) nejvíce zážitků a nejméně problémů - a když tak hezkých, historických, ze všech aut, která jsem pořídil ojetá.
Já Ti asi za rok-dva udělám nabídku ke zpětnému odprodeji :-))).
Nebo ještě lépe obdobný duch někdy vytvořím.
Už teď mám naskládaných 6ks meteorů na renovaci do bíla. Na půdě u šváry jsem nedávno zrevidoval existenci svých dvou sad chromových nárazníků, zůstala mi obě úzká čela i s lištami, novou maskou a světlomety, na oné půdě je i jeden komplet béžových sedaček, volant a doplněné prvky interiéru taky mám ještě jednou, i výběr hovadin v podobě dobových rádií, chrom mlhovek, zástěrek apod. je.... tak to jen zkompletovat s coupé karoserií, nápravami a vším potřebným ze stodoly, převodovky a motory 742.136 plug-n-play mám v dílně v párech.......on by Garpid stejného vzhledu po nájezdu do karosářské a lakýrnické dílny vzniknul hodně rychle....
To je klika, že dostávám rozum...
Já Ti asi za rok-dva udělám nabídku ke zpětnému odprodeji :-))).
Nebo ještě lépe obdobný duch někdy vytvořím.
Už teď mám naskládaných 6ks meteorů na renovaci do bíla. Na půdě u šváry jsem nedávno zrevidoval existenci svých dvou sad chromových nárazníků, zůstala mi obě úzká čela i s lištami, novou maskou a světlomety, na oné půdě je i jeden komplet béžových sedaček, volant a doplněné prvky interiéru taky mám ještě jednou, i výběr hovadin v podobě dobových rádií, chrom mlhovek, zástěrek apod. je.... tak to jen zkompletovat s coupé karoserií, nápravami a vším potřebným ze stodoly, převodovky a motory 742.136 plug-n-play mám v dílně v párech.......on by Garpid stejného vzhledu po nájezdu do karosářské a lakýrnické dílny vzniknul hodně rychle....
To je klika, že dostávám rozum...