skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
22:00:06
15.07.2013
15.07.2013
StepaNoFUN
-> oppik: To teprve možná jednou bude... Takhle je to ale původní...
21:59:39
15.07.2013
15.07.2013
StepaNoFUN
Dneska po cca 10ti ujetejch kilometrech se zlenivelej tachometr uráčil přetočit všechny čísla, tudíž máme najeto čistejch 70tis... Bohužel foto je jenom 2km navíc, jelikož jsem byl smířen s tím, že prasklo kolečko a už tam natrvalo bude 66999 a kousek (čísla natočená někam mezi)...
21:27:51
08.07.2013
08.07.2013
oppik
viděno na srazu a cestou zpátky na Prahu.máš to pěkný
23:04:13
13.04.2013
13.04.2013
StepaNoFUN
Dneska jsem po dlouhý zimě sundal plachtu a jel se zase svýzt... :-)
19:28:09
19.08.2012
19.08.2012
gim
-> Stepan FUN: ouza mi to dela taky, u me by to melo byt volnym cepem rizeni v kombinaci se svislakem.
18:25:51
19.08.2012
19.08.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Ne... To nekmitalo pořád... Prostě po přejetí nerovnosti se to "rozházelo" a po šlápnutí na brzdu zase srovnalo. A udělalo to jen 2x, vřdy po několika následujících nerovnostech na pravé straně. To vystředěním kola nebude. ;-) Ve 120ti se volant ani nehne. Spíš se sešel ten svislák a ložisko. Dotáhneme a bude klid. .-)
17:25:24
19.08.2012
19.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: O tom rozkmitání volantu jsi neříkal. Jestli jsi měl dole vpředu kolo, tak to je usazením. Meteory mi to udělali vždycky, když jsem se při montáži nesoustředil na citlivé vystředění matkami na náboj bez středícího kroužku.
K výrobě kroužků ze silonu už jsem se nedokopal.
K výrobě kroužků ze silonu už jsem se nedokopal.
19:36:28
18.08.2012
18.08.2012
StepaNoFUN
-> oppik: Jedna menší STK tady v okolí Kutný Hory... Já už jinam nejezdím. Z práce to bylo celkem rozumně daleko (z domova to mám trochu z ruky - cca25km, nejbližší STK mám 7, nicméně tam mě nikdo nikdy neuvidí), ale jelikož se tam dá se říct se všema alespoň od vidění znám a přistupujou k tomu rozumně, tak je to pro mě jasná volba...
18:51:43
18.08.2012
18.08.2012
oppik
-> Stepan FUN: kdepak jsi dělal STK
18:06:02
18.08.2012
18.08.2012
StepaNoFUN
Dnes najeto cca 170km v tomto "novém" voze, byl to hezkej vejlet. Jel jsem sám, společnost mi dělalo pouze rádio a jedny z prvních alb skupiny Citron. :-)
Ráno absolvována STK, která je na další 2 roky. Je sice fakt, že bez závad to nebylo (v protokolu je pouze - Některá část systému zavěšení kol (ramena) je zkorodovná, ale tato závada nemá vliv na spolehlivost systému), ale závad bylo víc. Nicméně na škodovku spíš dětský choroby... Dotáhnout (vyměnit) P svislák, dotáhnout (vyměnit) ložisko, vyměnit PZ prasátko...
A jelikož jsem dnes měl nucenou zastávku na jednom kopci (do kterýho jsem se trošku svezl na hranici výkonu motoru 742.10) z důvodů (u škodovky řady 742 "nečekaně") vysoké teploty motoru, tak hned další akce bude výměna tepelnýho spínače větráku, vyčištění chladícího systému a výměna termostatu. Buď je za ty roky zanešenej chladič, nebo prostě nestíhá. Ještě by to mohlo bejt nastavením motoru, ale ten proplach přijde stejně. Na těsnění to nevyadá, jelikož to nešlo naráz, ale postupně se delší dobu zvyšovala teplota až ke kritické hranici. Pak jsem raději zastavil, zalehl na louku pod vozidlo, spojil konektory, chvíli počkal, odvzdušnil, dolil a jelo se dál... :-)
Pak se mi rozkmital po přejetí nerovnosti v rychlosti cca 40km volant tak, že jsem zastavil a šel se podívat jestli nemám volný kolo. :-O Pak to udělalo ještě jednou a domů byl dalších 40km klid. Ale to přičítám tomu volnýmu svisláku a ložisku...
Ráno absolvována STK, která je na další 2 roky. Je sice fakt, že bez závad to nebylo (v protokolu je pouze - Některá část systému zavěšení kol (ramena) je zkorodovná, ale tato závada nemá vliv na spolehlivost systému), ale závad bylo víc. Nicméně na škodovku spíš dětský choroby... Dotáhnout (vyměnit) P svislák, dotáhnout (vyměnit) ložisko, vyměnit PZ prasátko...
A jelikož jsem dnes měl nucenou zastávku na jednom kopci (do kterýho jsem se trošku svezl na hranici výkonu motoru 742.10) z důvodů (u škodovky řady 742 "nečekaně") vysoké teploty motoru, tak hned další akce bude výměna tepelnýho spínače větráku, vyčištění chladícího systému a výměna termostatu. Buď je za ty roky zanešenej chladič, nebo prostě nestíhá. Ještě by to mohlo bejt nastavením motoru, ale ten proplach přijde stejně. Na těsnění to nevyadá, jelikož to nešlo naráz, ale postupně se delší dobu zvyšovala teplota až ke kritické hranici. Pak jsem raději zastavil, zalehl na louku pod vozidlo, spojil konektory, chvíli počkal, odvzdušnil, dolil a jelo se dál... :-)
Pak se mi rozkmital po přejetí nerovnosti v rychlosti cca 40km volant tak, že jsem zastavil a šel se podívat jestli nemám volný kolo. :-O Pak to udělalo ještě jednou a domů byl dalších 40km klid. Ale to přičítám tomu volnýmu svisláku a ložisku...
00:20:49
18.08.2012
18.08.2012
oppik
-> Stepan FUN: tak to gratuluju k pěkné užovce
21:08:48
17.08.2012
17.08.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Děkuji. Tohle je servis. :-O prodej auta i s hotovou kartou. :-O Zatím pouze změněn název... Další případná editace (spíše navázání na Tvůj text, kterej nechci měnit) bude až bude chvilka času...
->U-Geen: Děkuji. Úžasně šikovnej. ;-)
->ALL: Tohle auto jsem koupil, jelikož padla nabídka odprodeje a Honza chtěl zakládat inzerát. Věděl jsem to asi jako první a dá se říct, že jsem nechtěl ho nechat někomu "zrakvit". Důvody odprodeje zde členy nadnesené jsou všechny dost mimo. Bylo by to na delší povídání (ne ode mě) a nepředpokládám, že by to Honza chtěl tady veřejně ventilovat. Zasvěcení vědí, nezasvecené prosím dále neřešit.
Každopádně plány do budoucna jsou přihlášení, testace na veterána a až bude čas, tak uvedení do stavu 1A (výměna P blatníků a čela, oprava PP dveří, dolakování a rozleštění), dořešit parkování (přístřešek) a občas se projet...
->U-Geen: Děkuji. Úžasně šikovnej. ;-)
->ALL: Tohle auto jsem koupil, jelikož padla nabídka odprodeje a Honza chtěl zakládat inzerát. Věděl jsem to asi jako první a dá se říct, že jsem nechtěl ho nechat někomu "zrakvit". Důvody odprodeje zde členy nadnesené jsou všechny dost mimo. Bylo by to na delší povídání (ne ode mě) a nepředpokládám, že by to Honza chtěl tady veřejně ventilovat. Zasvěcení vědí, nezasvecené prosím dále neřešit.
Každopádně plány do budoucna jsou přihlášení, testace na veterána a až bude čas, tak uvedení do stavu 1A (výměna P blatníků a čela, oprava PP dveří, dolakování a rozleštění), dořešit parkování (přístřešek) a občas se projet...
20:40:49
17.08.2012
17.08.2012
Bobesh
-> Hurdis: V poho,do toho ti Honzo nikdo nemůže kecat. Já jsem rád,že jsem si ty svoje pixly uhájil,jak kdybych věděl,jak to nakonec skončí. Neměl bych ani čím jezdit. Číslo na tě mám přepsaný.
20:35:09
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Bobesh: Moc složité, vysvětlím osobně. Soukromé tipy venkovanů jsou pasé.
20:33:15
17.08.2012
17.08.2012
oppik
-> Hurdis: ach jo.tak že nový majitel s užovkou :-)
20:29:36
17.08.2012
17.08.2012
Tomaso435
-> Bobesh: soukromej typ varianta bé.
20:28:29
17.08.2012
17.08.2012
Bobesh
-> Hurdis: No to mi pokálej záda. Finance? Manželka? Vyhoření?
20:21:27
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
Pokud by snad měl někdo pocit, že jsem s tímto autem naložil jako traktorista s fůrou řepy, tak se velmi těžce plete.
Na svou čest mohu prohlásit, že jsem si poslední dva roky, původně určené jako záloha při stavbě Rapida, velice užil, do auta jsem vložil spoustu času a investic, aby nevypadalo jako chudý příbuzný.
Nebýt bleskového přesunu životních priorit a možnosti ihned změnit majitele do vlastnictví z těch nejpovolanějších, odstupu bych se velmi bránil.
Nicméně takto mi zbývá jen popřát šťastné km, co nejdříve předčasnou STK a snad někdy symbolické shledání za volantem.
Na svou čest mohu prohlásit, že jsem si poslední dva roky, původně určené jako záloha při stavbě Rapida, velice užil, do auta jsem vložil spoustu času a investic, aby nevypadalo jako chudý příbuzný.
Nebýt bleskového přesunu životních priorit a možnosti ihned změnit majitele do vlastnictví z těch nejpovolanějších, odstupu bych se velmi bránil.
Nicméně takto mi zbývá jen popřát šťastné km, co nejdříve předčasnou STK a snad někdy symbolické shledání za volantem.
20:16:07
17.08.2012
17.08.2012
castrol
-> Stepan FUN: gratulujem k peknemu autu
20:09:04
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Tak Evžen je šikula, tudíž přejmenuj, edituj a tvoř, vše dle libosti.