skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
19:04:34
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Nostalgie není třeba, to bych tu měl víc karet. Archiv na disku stačí. Požádal jsem Evžena, pokud je to technicky možné, karta bude Tvoje.
18:56:54
17.08.2012
17.08.2012
StepaNoFUN
-> Hurdis: Tak jestli si ji z nostalgie nechceš nechat... Ale netuším, jestli to vůbec lze...
18:45:12
17.08.2012
17.08.2012
Hurdis
-> Stepan FUN: Zkusíme převést celou kartu.
18:42:18
17.08.2012
17.08.2012
StepaNoFUN
Tak dnes najety první kilometry s tímto vozem, takýe už stojí doma na dvoře... Žádnej závoďák to sice není, ale na bežný svezení dobrý. Uvidíme co zítra na STK. :-)
EDIT: Budu muset založit novou kartu... :-D
EDIT: Budu muset založit novou kartu... :-D
21:12:27
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
-> Mantrabeach: Tak bylo potřeba větší udržbu, kterou zanedbali předchozí majitelé :-), ale jinak jak vidíš, má se k světu a nezadýchá se ani nad 5000 otáček.
Čím dál lepší auto, budu se ho snažit zaměstnat jízdami, aby teď netrpělo na úkor Rapida. Pokud mne v dohledné době nevyhodí najednou z obou podružných skladovacích a parkovacích míst (což je docela dost možné), tak na další rok bych mohl postupně začít pracovat. V opačném případě začnu znovu s celkově novým zázemím. Tentokrát na vlastním. Dnes jsem měřil, vejdu se.
Vzhledově by to chtělo strojově rozleštit, celý předek od nárazníku po A sloupky včetně veškeré bižuterie je v novotě připraven v garáži.
Stejně tak jako kompletní ustrojené nové brzdy na obě nápravy čekají v regále pro případ, že bych se po podzimní STK zbláznil a osadil třeba jeden ze 742.136 čekajících kompletně připravených plug'n play na paletě.
Čím dál lepší auto, budu se ho snažit zaměstnat jízdami, aby teď netrpělo na úkor Rapida. Pokud mne v dohledné době nevyhodí najednou z obou podružných skladovacích a parkovacích míst (což je docela dost možné), tak na další rok bych mohl postupně začít pracovat. V opačném případě začnu znovu s celkově novým zázemím. Tentokrát na vlastním. Dnes jsem měřil, vejdu se.
Vzhledově by to chtělo strojově rozleštit, celý předek od nárazníku po A sloupky včetně veškeré bižuterie je v novotě připraven v garáži.
Stejně tak jako kompletní ustrojené nové brzdy na obě nápravy čekají v regále pro případ, že bych se po podzimní STK zbláznil a osadil třeba jeden ze 742.136 čekajících kompletně připravených plug'n play na paletě.
20:58:11
08.07.2012
08.07.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: doufám že pořád věrně slouží
17:48:10
08.07.2012
08.07.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: taktak)
16:03:21
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: No dle časů pro pár kolegů alespoň důvod k zamyšlení, zda jejich investice do úprav 1200stovky nebyla marná, když se s "litrem" přes 35 let netknutým přetahují o desetinky :-)).
Jako gardečka vloni v Poděbradech.
Jako gardečka vloni v Poděbradech.
15:18:47
08.07.2012
08.07.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis:
14:37:02
08.07.2012
08.07.2012
Hurdis
17:09:06
06.05.2012
06.05.2012
Hurdis
Po více než roce pouhého točení volantem pro zábavu se ouža dostala také do dílny. Bylo na čase, sáknoucí těsnění pod ACčkem udělalo v motorovém prostoru pěkný bordel, navíc se kumulovala liška.
Vypuštěn krásně čistý (jen klasicky zakarbonovaný) olej, kromě přetěsňované pumpy mi udělalo vše ostatní radost. Krásně suchá převodovka i poloosy, prsa, víka, vana.
Doufám, že auto zůstane takhle uživatelsky přívětivé další sezonu či dvě.
Vypuštěn krásně čistý (jen klasicky zakarbonovaný) olej, kromě přetěsňované pumpy mi udělalo vše ostatní radost. Krásně suchá převodovka i poloosy, prsa, víka, vana.
Doufám, že auto zůstane takhle uživatelsky přívětivé další sezonu či dvě.
11:19:03
10.04.2012
10.04.2012
stika87 - Maschinenführer
-> Hurdis: pekny pekny videjko ;-) uzival sis to a co lidi bylo vcera na kunce :)
00:19:03
10.04.2012
10.04.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: pěkné, co to policejní rojení na začátku, vybledlý rapid vpravo, co vše ta kamerka nezachytí
21:30:32
09.04.2012
09.04.2012
Hurdis
17:26:41
03.04.2012
03.04.2012
Hurdis
Hned po práci do garáže a probudit ze spaní rovnou 35 km drzého korzování po krajském městě.
První start po 4 měsících a 5 dnech (audiovizuální techniky nemaje, použita sovětská kalkulačka a svářečská kukla se stativem z roxoru) E:To že mám 3 m před garáží auto a v něm kameru mi došlo až teď.
První start po 4 měsících a 5 dnech (audiovizuální techniky nemaje, použita sovětská kalkulačka a svářečská kukla se stativem z roxoru) E:To že mám 3 m před garáží auto a v něm kameru mi došlo až teď.
18:07:20
13.01.2012
13.01.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis:
18:00:05
13.01.2012
13.01.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Počkej, počkej. To je proti §10 zákona č.100/1970 Sb. o služebním poměru příslušníků Sboru národní bezpečnosti.
aplikace.mvcr.cz/sbirka-z akonu/SearchResult.aspx?q= 100/1970...
aplikace.mvcr.cz/sbirka-z akonu/SearchResult.aspx?q= 100/1970...
17:51:46
13.01.2012
13.01.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: zapomeň...seženu zlatou lemovku a budeš vykat soudruhu plukovníkovi
17:47:20
13.01.2012
13.01.2012
Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Tak je to dobrý, budeš poslouchat :-))
17:46:18
13.01.2012
13.01.2012
myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: nadporučík)