skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto měl kdysi můj otec. Jednu na běžné ježdění a druhou na závody do vrchu.
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
George / 120 LS A - komentáře:
00:08:06
26.05.2010
26.05.2010
Vilda - zrušená registrace
Máš tam setrvák na 180 průměr nebo 190 ? Já právě nechal stočit 190
00:06:13
26.05.2010
26.05.2010
George88
for Vilda - dy to tak vychází. origo sem navážil kolem 8?? To ani nejsou 4kg dole
00:04:53
26.05.2010
26.05.2010
Vilda - zrušená registrace
Ten setrvák je trochu extrém ne? Já mám teda v plánu tam teď taky nechat dát stočenej setrvačník, ale ten má dole tak 4 kila. Tohle je docela síla. Aby pak nebyl problém s volnoběhem.
00:01:29
26.05.2010
26.05.2010
George88
for Vilda - nechtěl jsem, ale musím. To LSo bylo děsně schnilý. Ale tím že se převaří VIN, to bude zpátky LS
for kamikaze - 105 sloužila vyloženě jako dárce karoserie, protože úzký LS se těžko schání
for kamikaze - 105 sloužila vyloženě jako dárce karoserie, protože úzký LS se těžko schání
23:30:24
25.05.2010
25.05.2010
kamikaze
Já bych nechal tu 105 takovou jaká je, nevypadá zle. Ale je to tvoje auto.
23:08:07
25.05.2010
25.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
Paráda, tak tuhle stavbu budu sledovat.
22:53:06
25.05.2010
25.05.2010
Vilda - zrušená registrace
Pěkné... takže na tu škodu 105L dáš věci z té LS ?
22:39:22
25.05.2010
25.05.2010
Hatito
krásná klasika