skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BILL – ŠKODA 120
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Bill / Škoda 120 - komentáře:
18:02:05
02.11.2010
02.11.2010
haso
a co je tu nove? blika new a nist nevidim
16:20:18
29.10.2006
29.10.2006
Qwak
noooooo ty tu taky silene dlouho nejsi..
20:12:13
14.11.2005
14.11.2005
Majkl
-> Tomáš Ševčík: ty kola sou LOUKOTĚ...
19:14:56
14.11.2005
14.11.2005
Tomáš Ševčík
Moc peknej kousek a ty kola jsou supr to jsou origo? a jakej maji fabrickej nazev ? davam 10b
10:53:54
07.11.2005
07.11.2005
Gumídek
opravdu peknej kousek...
22:40:48
21.04.2005
21.04.2005
Kroulíček
moc krásny!!10.b!!Mrkni na moji!
18:00:01
17.04.2005
17.04.2005
stitch
davam 10b krasa
09:47:13
29.03.2005
29.03.2005
.Viki
moc pěkná 10b
19:35:20
07.02.2005
07.02.2005
Štěpán
-> Bill: Vypada to moooc pekne a ode me 10 bodiku,cerna s chromem je paradni :-)
11:37:23
28.01.2005
28.01.2005
Bill
Metalíza to není a horko je tam stejně jako v jiném škodovce. Jinak auto stojí pod plachtou a je zcela nevyužito a je na prodej. Jestli o něj někdo á zájem, tak dejte vědět, nějak se domluvíme.
19:26:19
01.01.2005
01.01.2005
Tomasson
Pekne... moc pekne 10b
19:01:27
08.12.2004
08.12.2004
Morda
-> Bill: To mas metalizu?Neni ti v aute moc horko?
13:36:23
15.10.2004
15.10.2004
zansquare
fakt pěkný auto, čarná barva tomu dokonale sedí. respekt...
20:24:43
15.09.2004
15.09.2004
kirri - zrušená registrace
tohle auto bych neprodal ani kdyby to byl žrot peněz
15:29:38
30.06.2004
30.06.2004
BEYER - zrušená registrace
Bill: skoda jej a hlavne preto ze je natom kopec poctivej robotky ;(
11:26:03
30.06.2004
30.06.2004
Mishoooo
-> Bill: Velmi pekne uzo! Najkrajsie na tom je ze bol zachovany klasicky vzhlad. ale po tolkej praci by som ju nepredal
17:38:39
09.01.2004
09.01.2004
cici - zrušená registrace
10 BODŮ a uctivá poklona. Proč to prodáváš? Není to škoda(škoda, ne Škoda)? No, takové auto bych prodal jedině, kdybych potřeboval love, jinak nee.
12:14:48
16.12.2003
16.12.2003
Bill
Oznamuji to nerad, ale tahle škodovka JE NA PRODEJ !!! Dalši info na mailu, ICQ, nebo na 777/ 874792
16:00:27
16.10.2003
16.10.2003
Komár 1981
Uchvatnej kousek, kamos mel 105S v puvodnim stavu, coz sice neni ze stejneho hrnce, ale vzpominam..... Davam 10!