skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BILL – ŠKODA 120
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Jako základ byl použit vůz Škoda 120 r.v. 1978, který jsme koupili po čtyřměsíčním usilovném hledání v bazarech a inzerátech. Vůz byl ve velmi dobrém stavu, po prvním majiteli, s minimem koroze. Rez se vyskytovala jen na notoricky známých místech karoserie jako spojení blatníku s karoserií a to jak ve sloupcích i na horní části, a dále na zadním lemu podběhu. Jinak měl vůz původní lak což rozhodlo. Potvrdila to jak „vrypová“ zkouška tak i techničák. Motoricky taky ve výborném stavu, emisema vůz prošel s rezervou. Po pár měsících testovacího provozu bylo přikročeno k úpravám, které jsou popsány níže.
Karoserie
Zpočátku jsme řešili celkovou vzhledovou koncepci vozu. Upustili jsme od plastových spoilerů, nasávačů, výdechů, prahů atd. Zvolili jsme elegantní háv v podobě tmavé barvy a originálních chromovaných doplňků. Zvolena byla černá barva (jak říkají naši severní sousedé: „ciarna, to barzo seriozny kolor“ J). Přední maska a světla jsou z výbavy GLS, v chromovaném rámečku je děrovaný plech opatřený stříbrným komaxitem, kryty světel původně chromované jsou matově černé. Přední část bude opatřena nízkým originálním spoilerem. Zadní partie jsou opět bez „plastů“, čelo s originálními světly je opatřeno výřezem vyplněným děrovaným plechem. V motorovém prostoru za pravým zadním podběhem je umístěn elektrická výsuvná anténa. V zadní chromovaném nárazníku jsou zastavěny mlhové světla. Svítilny jsou původem přední směrová světla, ale překryt je lakován červenou barvou na svítilny. Karoserie byla doplněna o chromované lišty na všech dveřích a obou prazích.
Podvozek
Přední náprava je z modelu M a s hřebenovým řízením. Pružiny jsou seříznuty o půl otáčky. Stabilizátor je rovněž z modelu M. Tlumiče jsou sériové. Náprava je rozšířena pomocí podložek tloušťky 22 mm opatřenými dlouhými štefty pro litá kola tzv. „loukotě“ rozměru 5,5x13“ na pneumatikách Barum Brilant 175/70 R13. Brzdy jsou 4-pístové, horní a dolní písty jsou propojeny pro montáž jedné brzdové hadice. Brzdová soustava byla doplněna o posilovač brzdného účinku.
Zadní náprava spolu s převodovkou je z vozu Š125L tedy kyvadlová s pětistupňovou převodkou, stálý rozvod 4,22. Klasické bubny nesou podložku pro zvětšení rozchodu o tloušťce 30 mm.
Motor
Původní motor 120 nahradil motor z Favorit 136 po celkové GO, částečně upravený. Blok má převrtané olejové kanály k ložiskům, podloženou pružinu přetlaku olejového čerpadla, které je společně s hliníkovou vanou z modelu M. Olejový okruh je doplněn o chladič. Olej polosyntetický 10W-40 Valvoline. Čerpadlo chladicí kapaliny je z vozu Favorit. Vačka je motoru vozu Š110R. Pro snížení rotačních hmot jsou setrvačník a řemenice odlehčeny. Hlava je snížená o 0,2mm, všechny kanály jsou slícované s potrubím, zbavené nežádoucích výstupků a leštěné. Spalovací prostor je rovněž leštěný. Karburátor je SEDR Š130 a přetryskovaný. Na karburátoru je instalován kit přímého sání výrobce K&N. Zapalování je také z favorita, svíčky Champion, alternátor 55A. Výfuk je „nabastlený“ ze Š110R na litinové svody Favorita.
Interiér
Interiér je z výbavy GL/GLS, ale co se týče spínačů, tak zde nezůstal kámen na kameni. Přístrojová deska je doplněna o ukazatele teploty a tlaku oleje z vozu VAZ, spínač ventilátoru dochlazování a samostatné spínače ventilátoru, cyklovače, mlhových světel atd. Volant je čtyřramenný z modelu Favorit. Na čalounění stropu a sloupků je z látky v odstínu modrá alcatraz.
Jízdní dojmy
Hlučnost uvnitř vozidla je přijatelná díky použití odhlučňovacích prvků z posledních modelů, i když jízdě s vozem vybaveným vlečnou nápravou se stále nevyrovná a to i z důvodu použití výfuku z vozu Š110R. Motor funguje bezchybně, slušně táhne odspodu, ale nejlépe se cítí v rozmezí 3 až 4 tis. ot/min, počáteční problémy s pobytem v nižším otáčkovém pásmu byly odstraněny zapojením vyhřívání sacího potrubí, zvětšením hlavní trysky 1. stupně. Výkon motoru jsem neměřil a údaj maximální naměřené rychlosti beru s velkou rezervou, jelikož jsou montovány nižší pneumatiky tak rychloměru moc nevěřím. Pro srovnání ale uvedu, že při zkoušení „co to dá“ se mi ručička otáčkoměru zastavila na 5,5 tis., a když budeme počítat s cca 5% diferencí, tak mi po přepočtech převodových poměrů vychází rychlost +/- 160 km/hod. Pravda je, že borec v Octavii za mnou dost zuřil, že mě nemůže dotáhnout a předjet. Nevím co tam měl za motor, viděl jsem jen jeho předek. Je to asi tak maximum, co se dá z motoru o těchto úpravách vyloudit, taky se to po krátké době strávené okolo 5 tis. začalo přehřívat, ale ventilátor to zachránil. Více se mi líbí fakt, že musím i v kopcích brzdit do zatáček. Minulé léto mě motor trochu pozlobil, vyletěla mrazová zátka v hlavě pod vahadly, takže jsem měl spojený chladící a mazací systém .
Bill / Škoda 120 - komentáře:
11:26:03
30.06.2004
30.06.2004
Mishoooo
-> Bill: Velmi pekne uzo! Najkrajsie na tom je ze bol zachovany klasicky vzhlad. ale po tolkej praci by som ju nepredal
17:38:39
09.01.2004
09.01.2004
cici - zrušená registrace
10 BODŮ a uctivá poklona. Proč to prodáváš? Není to škoda(škoda, ne Škoda)? No, takové auto bych prodal jedině, kdybych potřeboval love, jinak nee.
12:14:48
16.12.2003
16.12.2003
Bill
Oznamuji to nerad, ale tahle škodovka JE NA PRODEJ !!! Dalši info na mailu, ICQ, nebo na 777/ 874792
16:00:27
16.10.2003
16.10.2003
Komár 1981
Uchvatnej kousek, kamos mel 105S v puvodnim stavu, coz sice neni ze stejneho hrnce, ale vzpominam..... Davam 10!
14:51:55
16.10.2003
16.10.2003
Antonin Pohl
Taky mám užovku a kdyby vypadala takhle,byl bych hodne spokojenej... Fakt hezky mas to za deset!
19:54:53
14.10.2003
14.10.2003
Doyle
Zaslouží si 10!
19:35:53
06.10.2003
06.10.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
jo ma mejch deset, tohle je proste kousek
18:50:41
06.10.2003
06.10.2003
Panoramix
Tak tohle byl můj sen. Bez debat dávám 10.
12:13:16
17.05.2003
17.05.2003
Petr/Škoda 130
moc povedený
15:46:29
24.03.2003
24.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
15:23:59
24.03.2003
24.03.2003
Bill
na špalku jsem jel z lakovny, 2km = 2 třísky v zadku
20:53:08
21.03.2003
21.03.2003
Dan
Ty krávo, víš, jaxe s tim blbje jezdí ? Já měl místo sedatšky litý kolo, sice na ńom koberetšek, ale stejně sem málem dvakrát vylít ze silnitse.
Jak pořádně nesedíš, deš mimo trať
Jak pořádně nesedíš, deš mimo trať
20:20:57
21.03.2003
21.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
jojo, 10 bez debat, takovyho cernyho barona bych taky bral a hned. Je fakt mopc pekna, tahle úže
jo a proc tam majitel nenechal ten spalek misto sedacky ridice? Bylo by to docela zajimavy
jo a proc tam majitel nenechal ten spalek misto sedacky ridice? Bylo by to docela zajimavy
19:34:23
21.03.2003
21.03.2003
Dan
Jo, je to fakt pjekný !
12:20:23
20.03.2003
20.03.2003
Tuner#2 - zrušená registrace
Pěkná práce - dávam 10
11:24:52
20.03.2003
20.03.2003
sep
Až na pár bezvýznamných detailů,které bych řešil jinak,je skvělá......
08:06:26
20.03.2003
20.03.2003
Rapid
hezký!!!
07:57:56
20.03.2003
20.03.2003
Dark.lort
Moc pekne moc se mi to liby.Taktez mam uzovku.A chi ji rozsirovat.No jestli to bude takhle vypadat tak budu spokojen.Je to moc krasne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!
06:23:10
20.03.2003
20.03.2003
wekky
Hezké, velmi elegantní. Snad jen ten volant tam příliš nesedí, ale to je otázka vkusu...
S tím spoilerem ti přeje hodně štěstí v hledání, mně se ho podařilo sehnat až po dvou letech a to ještě jen konce a trošku nalomené.
S tím spoilerem ti přeje hodně štěstí v hledání, mně se ho podařilo sehnat až po dvou letech a to ještě jen konce a trošku nalomené.
23:52:17
19.03.2003
19.03.2003
BlackSUN
To je moc moc pěkný... Dávám 10.