skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak to začalo
Když jsem byl ještě malý, tak táta měl v garáži octavii a plakáty s motoristickou tématikou, hlavně plouchou dráhu. Ale mě vždy zajímal ten první, "Rallye Plzeň 81" s červenou LSkou, to bylo auto který jsem chtěl. Léta plynula, plakát odnes čas, sen nikoliv. Když jsem si udělal řidičák, tak jsem začal hledat něco v relativně dobrém stavu a za nízkou cenu. Poblíž v bazaru stálo eMko, mě přišlo v pohodě. "Jen sežraný blatníky, to se opraví.": říkal jsem si. Naštěsí mě táta odradil, všimnul si, že na dveřích byly dřív nalepený reklamy, odlítanejch kilometrů bych se asi nedopočítal. Hledal jsem dál. A našel, užovku. Sice to nebylo eMko, který se mi líbilo víc, ale vypadala slušně. Přední blatníky po výměně, interiér nevypadal nijak opotřebovaně, korozi prahů a sežranej zadní lem jsem bral jako malou vadu na kráse. Bylo rozhodnuto, 4000Kč a byla moje. Přijít o hodinu déle, byla by nejspíš pryč, postarší pán hledal auto do práce na rok, pak by šla chuděra do šmelce.
Je moje
První cesta po řidičáku a hned se škodovkou. No užil jsem si to, táhlo to doprava, brzdy byly vlažný oproti autoškole, něco se ozývalo ze předu a spojka prokluzovala. No hezký, ale nijak to neubralo z mého nadšení. Spojka se seřídila, ač na doraz ale seřídila. Klepání od přední nápravy byl vymácenej kulovej čep na spojovačce a teklo zadní prasátko. Tím pádem klesla brzdovka v nádržce a já jel se zavzdušněnejma brzdama domů. Začlo se s opravami. Čím víc jsem na ní udělal, tím víc jsem jí propadal, už to nebylo jen auto na běžný ježdění, už jsem chtěl, aby nějak vypadala, aby to nebyla jen tuctová škodovka. Tuning mě naštěstí přešel dřív, něž se mi dostala do rukou. Když už něco chci vylepšit, tak to musí jít vrátit zpět.
Co se událo
2008
- 28. března je doma :)
- rychlá "GO" přední nápravy a předních brzd
- ošetření prahů a výměna LZ lemu
- výměna trubek a obložení zadních brz
- výměna LZ ramena
- obroušení a nastříkání disků
- STK a EK
- výměna sedaček a pásů
- LS střední díl masky
- přední mlhovky
2009
- výměna palubní desky za GL-kovou
- spojka
- ošetření spodku na kolíbce tlumexem
- výměna PZ ramena a natření celé zadní nápravy šedým Alkytonem
- přídavný dálkový
2010
- GO startéru
- ošetření příčky převodovky
- výměna rozvodů
- GO přední nápravy a řízení
- STK a EK (teď i chválil :-))
- úprava elektriky ke světlům
2011
- 15.01.2011 - sehnán alternátor 70A, sice je už v autě, ale hučí ložiska a nevábně vypadá, tak půjde zas ven asi nandáme pak společně s motorem, kterej je zatím bohužel v nedohlednu :-(
- 14.02.2011 - alternátor zrepasován (proměřené vinutí, výměna ložisek, kompletní očista, kontrola diodového bloku, zarovnání sběrných kroužků, povrchová úprava stříbrným Alkytonem, nový originál regulátor)
- 06.04.2011 - výměna motoru, takže už neklepeme :)
- 25.04.2011 - přendány rozvody z původního na stávající motor, změřeny tlaky ve válcích (11,5 - 11 - 11,5 - 12), výměna oleje a přetěsnění prsou a vany motoru
- 18.05.2011 - předek degradován o cca 2 cm
- 09.11.2011 - zdá se, že letos poslední jízda
2012
Tento rok začíná nová etapa života auta, auto na srazy a vyjížďky za hezkého počasí.
- 16.03.2012 - vytažena ze zimoviště a oprava netěsnosti chlazení
- 09.07.2012 - Výměna těsnění pod hlavou, pístních kroužků a udělaný přesahy
Co je v plánu
-uvažuju o změně motoru z L na LS, jinak malá GO mi nemine :( (z toho nejspíš sešlo, stávající motor je v krásném stavu, nebudu do něj zbytečně vrtat, ještě bych něco zmrvil :))
Kde jsme byli
2009
- I. Radnický motor
2010
- Běšiny jaro
- 1. ilegal street meeting by Tuner#2
- Běšiny podzim -> 3. místo v 105-130
2011
- Běšiny jaro
- II. Radnický motor
- Běšiny podzim
2012
- Běšiny jaro
- 47. FCC
- Běšiny podzim
- VII. Orientační jída Rokycanskem
2013
- Pohofest
- Běšiny podzim ->3. místo 105-120 užovky
Spotřebák: skoda-virt.cz/cz/.../8959 -kamikaze-felicia-1-3mpi
Něco málo také na www.skoda120.czechian.net , stránky jsou zatím v "dlouhodobé :D" výstavbě..
no moc toho není, já se polepším :D
Když jsem byl ještě malý, tak táta měl v garáži octavii a plakáty s motoristickou tématikou, hlavně plouchou dráhu. Ale mě vždy zajímal ten první, "Rallye Plzeň 81" s červenou LSkou, to bylo auto který jsem chtěl. Léta plynula, plakát odnes čas, sen nikoliv. Když jsem si udělal řidičák, tak jsem začal hledat něco v relativně dobrém stavu a za nízkou cenu. Poblíž v bazaru stálo eMko, mě přišlo v pohodě. "Jen sežraný blatníky, to se opraví.": říkal jsem si. Naštěsí mě táta odradil, všimnul si, že na dveřích byly dřív nalepený reklamy, odlítanejch kilometrů bych se asi nedopočítal. Hledal jsem dál. A našel, užovku. Sice to nebylo eMko, který se mi líbilo víc, ale vypadala slušně. Přední blatníky po výměně, interiér nevypadal nijak opotřebovaně, korozi prahů a sežranej zadní lem jsem bral jako malou vadu na kráse. Bylo rozhodnuto, 4000Kč a byla moje. Přijít o hodinu déle, byla by nejspíš pryč, postarší pán hledal auto do práce na rok, pak by šla chuděra do šmelce.
Je moje
První cesta po řidičáku a hned se škodovkou. No užil jsem si to, táhlo to doprava, brzdy byly vlažný oproti autoškole, něco se ozývalo ze předu a spojka prokluzovala. No hezký, ale nijak to neubralo z mého nadšení. Spojka se seřídila, ač na doraz ale seřídila. Klepání od přední nápravy byl vymácenej kulovej čep na spojovačce a teklo zadní prasátko. Tím pádem klesla brzdovka v nádržce a já jel se zavzdušněnejma brzdama domů. Začlo se s opravami. Čím víc jsem na ní udělal, tím víc jsem jí propadal, už to nebylo jen auto na běžný ježdění, už jsem chtěl, aby nějak vypadala, aby to nebyla jen tuctová škodovka. Tuning mě naštěstí přešel dřív, něž se mi dostala do rukou. Když už něco chci vylepšit, tak to musí jít vrátit zpět.
Co se událo
2008
- 28. března je doma :)
- rychlá "GO" přední nápravy a předních brzd
- ošetření prahů a výměna LZ lemu
- výměna trubek a obložení zadních brz
- výměna LZ ramena
- obroušení a nastříkání disků
- STK a EK
- výměna sedaček a pásů
- LS střední díl masky
- přední mlhovky
2009
- výměna palubní desky za GL-kovou
- spojka
- ošetření spodku na kolíbce tlumexem
- výměna PZ ramena a natření celé zadní nápravy šedým Alkytonem
- přídavný dálkový
2010
- GO startéru
- ošetření příčky převodovky
- výměna rozvodů
- GO přední nápravy a řízení
- STK a EK (teď i chválil :-))
- úprava elektriky ke světlům
2011
- 15.01.2011 - sehnán alternátor 70A, sice je už v autě, ale hučí ložiska a nevábně vypadá, tak půjde zas ven asi nandáme pak společně s motorem, kterej je zatím bohužel v nedohlednu :-(
- 14.02.2011 - alternátor zrepasován (proměřené vinutí, výměna ložisek, kompletní očista, kontrola diodového bloku, zarovnání sběrných kroužků, povrchová úprava stříbrným Alkytonem, nový originál regulátor)
- 06.04.2011 - výměna motoru, takže už neklepeme :)
- 25.04.2011 - přendány rozvody z původního na stávající motor, změřeny tlaky ve válcích (11,5 - 11 - 11,5 - 12), výměna oleje a přetěsnění prsou a vany motoru
- 18.05.2011 - předek degradován o cca 2 cm
- 09.11.2011 - zdá se, že letos poslední jízda
2012
Tento rok začíná nová etapa života auta, auto na srazy a vyjížďky za hezkého počasí.
- 16.03.2012 - vytažena ze zimoviště a oprava netěsnosti chlazení
- 09.07.2012 - Výměna těsnění pod hlavou, pístních kroužků a udělaný přesahy
Co je v plánu
-uvažuju o změně motoru z L na LS, jinak malá GO mi nemine :( (z toho nejspíš sešlo, stávající motor je v krásném stavu, nebudu do něj zbytečně vrtat, ještě bych něco zmrvil :))
Kde jsme byli
2009
- I. Radnický motor
2010
- Běšiny jaro
- 1. ilegal street meeting by Tuner#2
- Běšiny podzim -> 3. místo v 105-130
2011
- Běšiny jaro
- II. Radnický motor
- Běšiny podzim
2012
- Běšiny jaro
- 47. FCC
- Běšiny podzim
- VII. Orientační jída Rokycanskem
2013
- Pohofest
- Běšiny podzim ->3. místo 105-120 užovky
Spotřebák: skoda-virt.cz/cz/.../8959 -kamikaze-felicia-1-3mpi
Něco málo také na www.skoda120.czechian.net , stránky jsou zatím v "dlouhodobé :D" výstavbě..
no moc toho není, já se polepším :D
kamikaze / Oranžová Š120L - komentáře:
22:34:15
09.12.2013
09.12.2013
koště
-> kamikaze 29.09.13 12:19:05: Hlavně příště na spanilce bacha na primalexové kilo
12:23:07
29.09.2013
29.09.2013
Kuba105
Ahoj ještě jedno blahopřeji. A Dávám do oblíbených
20:00:37
11.09.2013
11.09.2013
kamikaze
-> Syny: Jak píše Nwkt
09:46:31
11.09.2013
11.09.2013
Nwkt
09:39:36
11.09.2013
11.09.2013
Syny
Odkudpa si frcel v nedeli odpoledne? :) Jsem te potakal v protismeru (asi u Zbiroha - ted nevim), kdyz jsem jel po starej do Prahy na letiste :)
21:52:43
19.06.2013
19.06.2013
kyfkař
radši nemluv o zalomenejch šroubech těch sem si za 24 hod užil dost hrozná pakárna
21:47:19
19.06.2013
19.06.2013
kamikaze
-> Nwkt: Jenom jsem vyndaval nádrž, cca 4 hodiny. Urval jsem pár šroubů, který zatím nevím jak vyndám. A taky zhodnocení stavu spodku, těch pár zim docela zahlodalo, sice díry nejsou, ale třeba prahy mám na féle lepší a ty chci do budoucna měnit. A ani mi to moc nebaví, bohužel. Prostě letos se nějak moc daří
21:37:27
19.06.2013
19.06.2013
Nwkt
-> kamikaze: A co se stalo?
21:24:09
19.06.2013
19.06.2013
kamikaze
Tak nevím, začínám zvažovat, jestli to nezazimuju Na počet kilometrů nějak moc práce a jsem i v nějakém divném rozpoložení. Dneska jsem do toho i vzteky mlátil a to se mi u ouži ještě nestalo
20:59:00
18.06.2013
18.06.2013
kamikaze
Dneska jsem se na to vrhnul, odpojená voda, plyn, topení, sytič, táhlo a ručka. Zbejvá spojka a náhon, ale jak se to má sakra vyčachovat ven, to mi pořád uniká. Z jedný strany trčí špajzka a z druhý hadice a táhlo z tunelu. Táhlo kdyžtak odpojím ještě u kulisy, ale stejně nevím
20:15:21
07.06.2013
07.06.2013
kamikaze
Jej, to je najednou nabídek Asi budu muset nějakou využít, protože na vrakárnách jsem potkal 3 škodovky, 2x prokopnutá a ta třetí zmuchlaná šíleným způsobem
13:58:39
07.06.2013
07.06.2013
Danster
-> kamikaze: Kdyby jsi nesehnal tak já taky mam jednu docela slušnou nádrž 5Q ti jí klidně daruju
07:00:12
07.06.2013
07.06.2013
MATTESS
-> kamikaze: nejsem si jist, jestli ještě nemám doma nádrž z Máni?
23:24:41
06.06.2013
06.06.2013
kamikaze
-> Nwkt: Zítra se jedu mrknout do Kralovic, jestli tam něco nebude
23:16:43
06.06.2013
06.06.2013
Nwkt
-> kamikaze: Akorát kastle ještě obložená bordelem ze všech stran
23:15:35
06.06.2013
06.06.2013
kamikaze
-> Nwkt: Vyndat není problém Ušetřilo by mi to mnoho trápení se scháněním
23:07:09
06.06.2013
06.06.2013
kamikaze
-> Tuner#2: Ty kolena z nádrže jsou dost ohnilý, takže není moc na co lepit. jinak je nádrž pěkná krom pár bouchanců
23:05:57
06.06.2013
06.06.2013
Nwkt
-> kamikaze: Minno to lepil, tak se poptej. Jinak bych tu měl solidní 5q nádrž, ale musel by sis jí vyndat z kastle (neni tam motor ani převodovka)