skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak to začalo
Když jsem byl ještě malý, tak táta měl v garáži octavii a plakáty s motoristickou tématikou, hlavně plouchou dráhu. Ale mě vždy zajímal ten první, "Rallye Plzeň 81" s červenou LSkou, to bylo auto který jsem chtěl. Léta plynula, plakát odnes čas, sen nikoliv. Když jsem si udělal řidičák, tak jsem začal hledat něco v relativně dobrém stavu a za nízkou cenu. Poblíž v bazaru stálo eMko, mě přišlo v pohodě. "Jen sežraný blatníky, to se opraví.": říkal jsem si. Naštěsí mě táta odradil, všimnul si, že na dveřích byly dřív nalepený reklamy, odlítanejch kilometrů bych se asi nedopočítal. Hledal jsem dál. A našel, užovku. Sice to nebylo eMko, který se mi líbilo víc, ale vypadala slušně. Přední blatníky po výměně, interiér nevypadal nijak opotřebovaně, korozi prahů a sežranej zadní lem jsem bral jako malou vadu na kráse. Bylo rozhodnuto, 4000Kč a byla moje. Přijít o hodinu déle, byla by nejspíš pryč, postarší pán hledal auto do práce na rok, pak by šla chuděra do šmelce.
Je moje
První cesta po řidičáku a hned se škodovkou. No užil jsem si to, táhlo to doprava, brzdy byly vlažný oproti autoškole, něco se ozývalo ze předu a spojka prokluzovala. No hezký, ale nijak to neubralo z mého nadšení. Spojka se seřídila, ač na doraz ale seřídila. Klepání od přední nápravy byl vymácenej kulovej čep na spojovačce a teklo zadní prasátko. Tím pádem klesla brzdovka v nádržce a já jel se zavzdušněnejma brzdama domů. Začlo se s opravami. Čím víc jsem na ní udělal, tím víc jsem jí propadal, už to nebylo jen auto na běžný ježdění, už jsem chtěl, aby nějak vypadala, aby to nebyla jen tuctová škodovka. Tuning mě naštěstí přešel dřív, něž se mi dostala do rukou. Když už něco chci vylepšit, tak to musí jít vrátit zpět.
Co se událo
2008
- 28. března je doma :)
- rychlá "GO" přední nápravy a předních brzd
- ošetření prahů a výměna LZ lemu
- výměna trubek a obložení zadních brz
- výměna LZ ramena
- obroušení a nastříkání disků
- STK a EK
- výměna sedaček a pásů
- LS střední díl masky
- přední mlhovky
2009
- výměna palubní desky za GL-kovou
- spojka
- ošetření spodku na kolíbce tlumexem
- výměna PZ ramena a natření celé zadní nápravy šedým Alkytonem
- přídavný dálkový
2010
- GO startéru
- ošetření příčky převodovky
- výměna rozvodů
- GO přední nápravy a řízení
- STK a EK (teď i chválil :-))
- úprava elektriky ke světlům
2011
- 15.01.2011 - sehnán alternátor 70A, sice je už v autě, ale hučí ložiska a nevábně vypadá, tak půjde zas ven asi nandáme pak společně s motorem, kterej je zatím bohužel v nedohlednu :-(
- 14.02.2011 - alternátor zrepasován (proměřené vinutí, výměna ložisek, kompletní očista, kontrola diodového bloku, zarovnání sběrných kroužků, povrchová úprava stříbrným Alkytonem, nový originál regulátor)
- 06.04.2011 - výměna motoru, takže už neklepeme :)
- 25.04.2011 - přendány rozvody z původního na stávající motor, změřeny tlaky ve válcích (11,5 - 11 - 11,5 - 12), výměna oleje a přetěsnění prsou a vany motoru
- 18.05.2011 - předek degradován o cca 2 cm
- 09.11.2011 - zdá se, že letos poslední jízda
2012
Tento rok začíná nová etapa života auta, auto na srazy a vyjížďky za hezkého počasí.
- 16.03.2012 - vytažena ze zimoviště a oprava netěsnosti chlazení
- 09.07.2012 - Výměna těsnění pod hlavou, pístních kroužků a udělaný přesahy
Co je v plánu
-uvažuju o změně motoru z L na LS, jinak malá GO mi nemine :( (z toho nejspíš sešlo, stávající motor je v krásném stavu, nebudu do něj zbytečně vrtat, ještě bych něco zmrvil :))
Kde jsme byli
2009
- I. Radnický motor
2010
- Běšiny jaro
- 1. ilegal street meeting by Tuner#2
- Běšiny podzim -> 3. místo v 105-130
2011
- Běšiny jaro
- II. Radnický motor
- Běšiny podzim
2012
- Běšiny jaro
- 47. FCC
- Běšiny podzim
- VII. Orientační jída Rokycanskem
2013
- Pohofest
- Běšiny podzim ->3. místo 105-120 užovky
Spotřebák: skoda-virt.cz/cz/.../8959 -kamikaze-felicia-1-3mpi
Něco málo také na www.skoda120.czechian.net , stránky jsou zatím v "dlouhodobé :D" výstavbě..
no moc toho není, já se polepším :D
Když jsem byl ještě malý, tak táta měl v garáži octavii a plakáty s motoristickou tématikou, hlavně plouchou dráhu. Ale mě vždy zajímal ten první, "Rallye Plzeň 81" s červenou LSkou, to bylo auto který jsem chtěl. Léta plynula, plakát odnes čas, sen nikoliv. Když jsem si udělal řidičák, tak jsem začal hledat něco v relativně dobrém stavu a za nízkou cenu. Poblíž v bazaru stálo eMko, mě přišlo v pohodě. "Jen sežraný blatníky, to se opraví.": říkal jsem si. Naštěsí mě táta odradil, všimnul si, že na dveřích byly dřív nalepený reklamy, odlítanejch kilometrů bych se asi nedopočítal. Hledal jsem dál. A našel, užovku. Sice to nebylo eMko, který se mi líbilo víc, ale vypadala slušně. Přední blatníky po výměně, interiér nevypadal nijak opotřebovaně, korozi prahů a sežranej zadní lem jsem bral jako malou vadu na kráse. Bylo rozhodnuto, 4000Kč a byla moje. Přijít o hodinu déle, byla by nejspíš pryč, postarší pán hledal auto do práce na rok, pak by šla chuděra do šmelce.
Je moje
První cesta po řidičáku a hned se škodovkou. No užil jsem si to, táhlo to doprava, brzdy byly vlažný oproti autoškole, něco se ozývalo ze předu a spojka prokluzovala. No hezký, ale nijak to neubralo z mého nadšení. Spojka se seřídila, ač na doraz ale seřídila. Klepání od přední nápravy byl vymácenej kulovej čep na spojovačce a teklo zadní prasátko. Tím pádem klesla brzdovka v nádržce a já jel se zavzdušněnejma brzdama domů. Začlo se s opravami. Čím víc jsem na ní udělal, tím víc jsem jí propadal, už to nebylo jen auto na běžný ježdění, už jsem chtěl, aby nějak vypadala, aby to nebyla jen tuctová škodovka. Tuning mě naštěstí přešel dřív, něž se mi dostala do rukou. Když už něco chci vylepšit, tak to musí jít vrátit zpět.
Co se událo
2008
- 28. března je doma :)
- rychlá "GO" přední nápravy a předních brzd
- ošetření prahů a výměna LZ lemu
- výměna trubek a obložení zadních brz
- výměna LZ ramena
- obroušení a nastříkání disků
- STK a EK
- výměna sedaček a pásů
- LS střední díl masky
- přední mlhovky
2009
- výměna palubní desky za GL-kovou
- spojka
- ošetření spodku na kolíbce tlumexem
- výměna PZ ramena a natření celé zadní nápravy šedým Alkytonem
- přídavný dálkový
2010
- GO startéru
- ošetření příčky převodovky
- výměna rozvodů
- GO přední nápravy a řízení
- STK a EK (teď i chválil :-))
- úprava elektriky ke světlům
2011
- 15.01.2011 - sehnán alternátor 70A, sice je už v autě, ale hučí ložiska a nevábně vypadá, tak půjde zas ven asi nandáme pak společně s motorem, kterej je zatím bohužel v nedohlednu :-(
- 14.02.2011 - alternátor zrepasován (proměřené vinutí, výměna ložisek, kompletní očista, kontrola diodového bloku, zarovnání sběrných kroužků, povrchová úprava stříbrným Alkytonem, nový originál regulátor)
- 06.04.2011 - výměna motoru, takže už neklepeme :)
- 25.04.2011 - přendány rozvody z původního na stávající motor, změřeny tlaky ve válcích (11,5 - 11 - 11,5 - 12), výměna oleje a přetěsnění prsou a vany motoru
- 18.05.2011 - předek degradován o cca 2 cm
- 09.11.2011 - zdá se, že letos poslední jízda
2012
Tento rok začíná nová etapa života auta, auto na srazy a vyjížďky za hezkého počasí.
- 16.03.2012 - vytažena ze zimoviště a oprava netěsnosti chlazení
- 09.07.2012 - Výměna těsnění pod hlavou, pístních kroužků a udělaný přesahy
Co je v plánu
-uvažuju o změně motoru z L na LS, jinak malá GO mi nemine :( (z toho nejspíš sešlo, stávající motor je v krásném stavu, nebudu do něj zbytečně vrtat, ještě bych něco zmrvil :))
Kde jsme byli
2009
- I. Radnický motor
2010
- Běšiny jaro
- 1. ilegal street meeting by Tuner#2
- Běšiny podzim -> 3. místo v 105-130
2011
- Běšiny jaro
- II. Radnický motor
- Běšiny podzim
2012
- Běšiny jaro
- 47. FCC
- Běšiny podzim
- VII. Orientační jída Rokycanskem
2013
- Pohofest
- Běšiny podzim ->3. místo 105-120 užovky
Spotřebák: skoda-virt.cz/cz/.../8959 -kamikaze-felicia-1-3mpi
Něco málo také na www.skoda120.czechian.net , stránky jsou zatím v "dlouhodobé :D" výstavbě..
no moc toho není, já se polepším :D
kamikaze / Oranžová Š120L - komentáře:
23:02:37
06.06.2013
06.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kamikaze 06.06.13 22:41:47: Tak to nepotěší Nějaké lepení/tekutý kov by to nespravil?
22:41:47
06.06.2013
06.06.2013
kamikaze
-> Tuner#2: asi mám moc velkou sílu, urval jsem nátrubek na nádrži
22:39:10
06.06.2013
06.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kamikaze 06.06.13 20:51:02: Ale, ale copak? Letos je to pro náš kraj nějaký zakletý.
20:51:02
06.06.2013
06.06.2013
kamikaze
Tak letos z problému do problému Těsnění po dotažení snad drží, ale výměna hadic nádrže bude následovat výměnou celé nádrže
06:46:50
27.12.2012
27.12.2012
MATTESS
-> kamikaze: jen do toho
00:29:02
27.12.2012
27.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kamikaze 27.12.12 00:28:03: JJ
00:28:03
27.12.2012
27.12.2012
kamikaze
-> Tuner#2: Ještě 3 a nakrmím stopětku
00:20:20
27.12.2012
27.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kamikaze 26.12.12 23:53:52:
20:14:09
08.11.2012
08.11.2012
kamikaze
-> Tuner#2: Jj, čekám kdy si lidi začnou sťěžovat na "vrakoviště"
-> MATTESS: Neviděl jsem tě, jinak bych určitě mávání opětoval
-> Maty110l: Díky
-> MATTESS: Neviděl jsem tě, jinak bych určitě mávání opětoval
-> Maty110l: Díky
19:55:11
08.11.2012
08.11.2012
Maty110l
-> kamikaze: jé naše letadlo z olomouce!krásná fotka a krásný auto:)
09:26:18
08.11.2012
08.11.2012
MATTESS
-> kamikaze: včera na Tebe mávám z auta a asi si mi neviděl (u nás pod křižovatkou)
08:41:26
08.11.2012
08.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> kamikaze: Ty kráso, to už jsou baráky až těsně u něj? No asi bych nemusel mít nad střechou list od vrtulníku
18:39:31
28.06.2012
28.06.2012
kamikaze
Písty venku, raději to rovnou přektoužkuju
20:08:04
22.06.2012
22.06.2012
kamikaze
Hlava dolu
21:09:46
10.03.2012
10.03.2012
kamikaze
-> Nwkt: Ale tohle je ještě dobrý, na modrej mi voda mizí pořád, jenže tam je to na těsnění pod hlavou. Ale tam toho bude víc... Tady letos budou tak akorát repásnutý třeny a nejspíš druhej spoj blatník/sloupek