skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní info
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
Škoda 105S, rok výroby 1983, prodána 1.6.1983 v Bílé labuti. Barva originál oranžová základní dle techničáku, v reálu zlatý okr 6512.
Auto je po druhém majiteli, ale bylo v jedné rodině, paní auto zdědila po manželovi.
Karoserie
- Stav celkově ok, vyvařeny pouze přední podběhy. Dávám to postupně do kupy. Srovnány nárazníky, a dovařeny úchyty do blatníků, bez dalších následku. Tj chrom je ok. Nově vyvařeny prahy od kachníka.
- Při lakování se nám to trošku zvrhlo a nakonec jsme olakovali téměř celé auto krom střechy a přední kapoty. Vše původní odstín 6512 zlatý okr, původní díly doleštěny a rozdíl je minimální, je to znát akorát na přechodu na C sloupku jinak pohoda
Pohon
- motor originál, po GO je znovu KO, takže další GO a pořádně :-)
- přestavba do původního bloku
- hlava Š 120 upravená (ventily Fabie, tvrzená sedla, snížená, slícované potrubí, klaviatura LS), vložky a písty Š 120 (stočené), klika vyvážená se setrvákem, spojka 190mm Sachs, vačka Favo 136, nové rozvody, altík 55Ah, karburátor Lekr.
- převodovka původní vzala za své, už je tam jiná ok. V přípravě 4q 3,9 převod.
Podvozek
- nápravy - přední po GO, úzké, nové tlumiče PAL.
- brzdy- přední po GO, zadek poskládán z nových dílů
- kola - zimní plecháče opískovány a nalakovány grafitovou metlou ze vzorníku Audi, pneu 165/80 R13 Debica Frigo
- letní zlaté kříže R13 7J s pneu Nexen
Plány oprav a úprav
- celkově dát auto do kupy, aby bylo v pořádku a zaskladnit někde pod střechou na lepší časy, teď už se ho nevyplatí prodávat
- Kayaby a možná nižší péra a na zadek široké poloosy
- v interiéru- dokopat se a zapojit cyklovač, teď tam je akorat na ozdobu :-(
- do interieru vylepit akustickou izolací a dodělat koberce, teď tam jsou jen plastové vložky
- z venku mám nachystané lízátko jen ho nalakovat.
Co dodat? Je to moje první vlastní auto, takže z něj mám velkou radost a chybky přehlížím. Snad jí moc nezhuntuju :-)
Úpravy
- exteriér
trošku upravený chrom zrcátka, v grafito-chromové podobě
- interier
fialové sedačky z Rapida
ipury na dveřích
volant 4 ramenný
návlek na řadící páku s vrtanou trubkou a kastlíkem
GIM / 105S - komentáře:
22:35:14
19.06.2017
19.06.2017
krtik
-> gim: Pohofest? :)
21:14:47
13.04.2017
13.04.2017
krtik
-> gim 07.04.17 14:14:15: To nebude tak zlý. Hlavně, že trhá asfalt :))).
14:14:15
07.04.2017
07.04.2017
gim
-> krtik: možná až to trochu umeju. Stála přes půl roku v garáži a nějak nebyl čas to umejt :-) hlavně, že jezdí. Vzhled je pořád stejnej, jen nám potvora s jarem kvete.
08:42:47
31.03.2017
31.03.2017
krtik
-> gim 28.03.17 10:29:19: A co nějaká aktuální fotečka?
10:29:19
28.03.2017
28.03.2017
gim
Po dlouhé době zprovozněno. Motor dostal LEKRa a už mě netrápí chcípaní na volnoběh a celkem to i jede. Můžu se vydat na školu smyku co jsem dostal k narozkám. Lepší než tam jet Citrákem ;-)
22:52:32
04.08.2015
04.08.2015
gim
Po delsi dobe dostala trosku pece. Kompletni ocistu a poradne rozlesteni. Alespon zmizel propadly kit a zas je k svetu. V posledni dobe me trapila vibrujici naprava a po oprave vseho mozneho se ukazala pneumatika s trhlym kordem. Takze prezuto a zas jezdim jako kral :)
22:36:35
22.04.2015
22.04.2015
gim
Konečně se něco po dlouhé době děje :-) vyhodil jsem nápravu ven z auta. Půjčil jsem si od kamaráda jinou, tu jsem trošku pošolichal abych mohl jezdit a původní postupně rozebírám. Nakonec jsem sehnal i na předek Kayaby takže jsem spokojenej. Původní náprava projde renovací a přestavbou na úzkej hřeben a s tím rovnou i posilovač. A když už v tom budu tak na zadek naroubujeme široký poloosy. Mám tu dlouhej 3,9 4kvalt tak vyzkouším jak to s tím pojede. Motor má sil dost tak aspoň klesnou otáčky. Přes léto poopravit to co vyrezlo a hlavně jezdit a jezdit.
10:35:24
27.01.2015
27.01.2015
gim
Škodnou jsem na zimu ustájil do stodoly u kamaráda, tak je aspoň v suchu, z jara se do ní pustím. Mám nakoupené nové tlumiče podařilo se mi sehnat Kayaby alespoň na zadek, předek se bude muset spokojit s Monroe. Čeká mě GO přední nápravy, vlastně kvůli ní jsem se skoro půl roku nesvezl. Vymlátil se mi čep na spojovačce takovým způsobem, že mi to klepalo řízením až při 50ti :-/
14:14:07
09.05.2014
09.05.2014
gim
-> Star LC20: díky :-) škoda jen, že to trvalo tak dlouho... ale mám z nich radost jak malej kluk.
13:07:58
09.05.2014
09.05.2014
Star LC20
-> gim: moc pěkný, s touhle úpravou kopretin super.
19:13:15
13.12.2013
13.12.2013
gim
-> oppik: svody? Asi si hodil jinej odkaz.
19:32:06
12.12.2013
12.12.2013
oppik
10:17:00
06.08.2013
06.08.2013
gim
Nic nijak zásadně nového akorát jsem doplnil popis a pořídil novej spotřebák. Od kolegy vylítaná filcka úplný holátko s 240kkm na hrbu, ale po mechanický stránce (podvozek, převodovka, brzdy,...) naprosto v pohodě nikde nic nemlátí, interiér jak nový a nevrže. S letními a zimními pneu za krásných 5kkc na letní přesuny v pohodě. Jen vyměnit rozvody a vyčistit klapku a bude super.
22:26:47
02.09.2012
02.09.2012
gim
uz neresim zahazuju :-) objednal jsem novy zimaky. Jsem docela zvedavej debica frigo. Necekam od nich zazraky, ale snad budou slouzit. Maj dobry hodnoceni do snehu tak to snad pujde, stejnak budu jezdit max v cerstvym snehu nebo na chalupe kde se nesoli. Na letni pujde neco lepsiho, ale co to se uvidi.
21:44:27
02.09.2012
02.09.2012
Pavel P..
-> gim: otec je tam kupoval v 80. letech a 3 ze 4 se mu rozpadly... ale někteří je zase chválej, takže občas se jim i povedou.
20:52:25
02.09.2012
02.09.2012
Joey 120 LS
-> gim: mě to na nich stálo od listopadu 2011 a do května 2012 - dělalo se přední čelo, blatníky a další opravy. Nemyslim že by ty protektory byly všechyn špatný, holt akždej má s nima jinou zkušenost viz Pavel.P
23:11:47
01.09.2012
01.09.2012
gim
-> Pavel P..: jj protektory praha :-)
-> Joey 120 LS: tydle jsou rok a pul stary a to to auto pul roku stalo...
-> Joey 120 LS: tydle jsou rok a pul stary a to to auto pul roku stalo...
10:52:08
01.09.2012
01.09.2012
Joey 120 LS
-> Pavel P..: ty mám na autě taky vč.rezervy, od loňskýho května a zatím sem nezaznamenal byť jediný malý problém. Myslím že to bude kus od kusu.
12:05:23
31.08.2012
31.08.2012
Pavel P..
-> gim: Tak jestli to jsou kvalitní protektory z Palmovky alias Protektory Praha tak se neni čemu divit, ty stály za hovno už za komárů.