Eidy / Zdenička 105S Eidy / Zdenička 105S

komentáře | popis | fotky | Eidy | 18.09.22 20:13 | 60x v oblíbených
V neděli 17.12.2017 se moje sbírka vozů Škoda rozrostla na 3 kusy. Jedná se o vůz Škoda 105 z roku 1980 v nejsociálnější výbavě, tedy S. Není to auto v nejlepším stavu, popravdě zadní lemy to mají už za sebou, prahy možná taky, lak je v hrozném stavu, má spousty škrábanců a ťukanců, motor je po smrti a tak celkově to není vůz, který bych si koupil.
JENOMŽE ono to se Zdeničkou není jen tak. Tohle je auto, ve kterém jsem vyrostl. Je po babičce, kterážto byla první majitelkou a tak jsem v tomhle autě strávil spousty cest a mám kopec zážitků. To auto voní uvnitř pořád stejně jako před 30 lety. Nemohl jsem z něj nechat udělat konzervy. Postupně nakupuji díly a Zdenička projde renovací. Neříkám kdy přesně, ale na jaře začnu s přípravou a uvidíme dle času.
Jo a proč Zdenička? Protože babička se jmenuje Zdenka. Tak proto :)

Babička v září 2021 zemřela, takže jí už Zdeničkou nesvezu. Ale až bude hotová, bude mít radost táta, bratránek a několik dalších lidí, protože Zdenička vezla za těch bezmála 40 let spousty členů rodiny.

Eidy / Zdenička 105S - komentáře:

15:27:08
15.06.2020
minno
Debata kyvka vs vlečka je vždy zaujímavá :)

-> Karlos (WIO46) 15.06.20 11:56:08: Moje skúsenosti sú zas také, že s kyvkou to často nečakane malo snahu utrhnúť sa, aj keď by vážne nemuselo... Pri bežnej jazde. Stačila hrboľatá cesta, kedy sa pri kyvke tak bláznivo menia odklony, trochu popršané, mierna zákruta a už to robilo bordel... Alebo aj v zime na snehu. Syndróm vysokej pretáčavosti. S vlečkou také problémy nemám. Odskúšané na rovnakom aute, len zmena nápravy. Obidve nápravy po GO a po geometrii.. Pneu rovnaké.
Celkovo o dosť lepšie to drží stopu a dá sa s tým jazdiť "normálne" bez obavy predbehnutého zadku.
Toť moje skúsenosti.

A údržba za 130tkm čo mám vlečku, okrem výmeny ložísk po 90tkm, nič iné. Ak nerátam brzdy. Ale aspoň nie je večne olej v brzde.
15:24:20
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: A na 110 jsi měl jaký kola/gumy? Kdyby sis dal na Žlutku ty 14” klobásy, tak by ses asi hodně divil. 3
15:02:05
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Karlos (WIO46) 15.06.20 11:56:08: užovku jsem měl 79 a předtím jsem měl 110tku. Obojí bylo fakt tragické, se 110tkou jsem se jedou na silnici úplně otočil. Jela proti Tatra, uhýbal jsem úplně na krajnici a při vracení se do pruhu hodiny. Naštěstí asi v 50ti na výjezdu z obce tehdy s mokrým razítkem na řidičáku. To byla slušná škola 3

Ne fakt vlečka je podvozkově zcela někde jinde a za tím si stojím pokud jde o jízdní vlastnosti. Servis a komfort s menším hlukem bez dunění je další plus.
upraveno 2x, naposled 15.06.2020 15:02:53
12:14:55
15.06.2020
ondie
-> Tom Troll: Dejme tomu,že netrénovaný oko z týhle fotky nemusí poznat správnou mezeru mezi ramenem a štítem,ale otočený buchty a absence jamky na 5q jsou přeci vidět hned 4 A i když to v rámci seriovejch aut nechci nějak dramatizovat,posun z kyvky do vlečky je takřka mílovej. Pro utvoření názoru je ale holt třeba se s tim povozit.

Jinak ta cena už je celkem strašidelná,mám to v hlavě taky spíš zažitý přesně jako Bukaj.
Garde vleček je sice pomálu,ale pro strašně úzkej okruh lidí,takže nových dílů na ně jsem vždycky viděl více a levněji než nové díly na širokou. Ale jednou dojde i to.

Jinak nevim proč takhle zajímavě nepotunit,myslim že dobrej nápad. Seriovek je na srazech všude furt halda. Aby to člověka bavilo,je mnohem důležitější. Nemá cenu dělat z originality zase nějakej svatej grál. -> Eidy: Ať se zadaří 4
11:56:08
15.06.2020
Karlos (WIO46)
-> Tuner#2: Ano, ta hranice je dál, to rozhodně. Stejně tak přiznám, že jsem se do geometrie nikdy nebabral, anžto nejsem rejsr. A opravdu jsem přesvědčen, že to, že je to těžší pochytat není tím, že by smyk přišel později. Přijde nečekaněji, i když samozřejmě to, kdy přijde hraje také roli.
Samozřejmě, že můžeme špekulovat o tom, co, jakýma úpravama lze vylepšit a posunout.
Jsem ale přesvědčen, že ve výsledku, pokud člověk není "závodník" tak kyvka, funguje stejně dobře. I úzká. Jen teda je pravda, že ty dlouhé pružiny z počátku výroby za mě nejsou moc dobrá volba.

Co se týče komfortu, daleko větší přínos pro něj mají vylepšení přicházející v průběhu výrobního cyklu a nějaké to odhlučnění, než náprava.
11:27:38
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: na to snad jen uff, tak snad bude alespoň v super stavu.
11:25:47
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 15.06.20 07:15:33: taky si myslím, že o tom jenom četl... Já s kyvkou v obou verzích jezdil leta denně...

-> Karlos (WIO46) 15.06.20 09:23:24: Ta to si rozhodně nemyslím. Je to o celkovém nastavení a vlečka má tu hranici smyku posazenou podstatně dál. Proto je pak možná těžší ten smyk chytit, ale jde to poladit i geometrií, aby se auto chovalo jak chceš.
10:36:43
15.06.2020
Borderer
-> kraska98: Je pravdou, že zatím jsem narazil u úzký kyvky na úplně jiný limity vozidla, než je zadní náprava. 3 A do driftu jsem šel za ty roky asi 4x - 3x jsem chtěl a 1x vlastní blbostí.
10:36:17
15.06.2020
vhml
-> Eidy 15.06.20 10:33:48: neměla by být, spíš jsem to chtěl vyhodit jakože mi to přišlo k hovnu3
10:33:48
15.06.2020
Eidy
-> vhml: Tak jestli je ve stavu do šrotu, tak to vyhoď. Ale to ta moje není.
09:51:58
15.06.2020
kraska98
Ale tady hlavně hodně lidem nedochází, že ne každý má potřeby při své nedělení projížďce se škodovkou překonávat rekordy okruhu místního JZD, ale chce se prostě jen pohodově projet a nějak se to světě div se dá přežít i s kyvkou... 3
09:51:41
15.06.2020
vhml
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: fiha. S tim se da krasne navazat na nedavnou debatu, ze ceny nesponuje prodavajici, ale kupujici, kterej je ochotnej takovou raketu zaplatit. Ja tu někde uzkou vlecku mam, jsem ji mel doteď jako prvniho kandidata na cestu do srotu, ze je to k hovnu... 3 asi to jeste zvazim
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 09:51:56
09:40:37
15.06.2020
Tomaso435
-> Karlos (WIO46): hale karlos , jedeš pohofest?
09:23:24
15.06.2020
Karlos (WIO46)
-> minno: Hranice je jinde, to rozhodně. Ale jistě to není 100 a 1.
Ale stejně tak, je jinde i čitelnost, kde je + jednoznačně pro kyvku. To auto jde prdelí číst líp, než auto s vlečkou.
09:09:45
15.06.2020
minno
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Mýliš sa. Vlečka a kyvka je 100 a 1. A to nie len pri krízových situáciách, ako uvádzaš. Hranica udržateľnosti auta na ceste je úplne niekde inde.
07:15:33
15.06.2020
Bukaj
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: Tak v tomto s tebou nemohu souhlasit. Škodovka s vlečkou a hřebenem je úplně jiné auto, než s kyvkou a maticí.
Uznávám, že hodně udělá správně nastavená geometrie a nápravy bez vůlí - pak i kyvka může - co se ovladatelnosti týče - být rozumně jezditelná, ovšem jízdní komfort je nesrovnatelný, stejně jako "komfort servisních úkonů"4
Jezdil jsi vůbec někdy škodovkou s vlečkou, nebojsou to jen slova zarytého odpůrce "z principu"?4
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: To je síla, myslel jsem, že úzká vlečka není tak v kurzu, jako široká, takže i ceny věcí na ni budou nižší (vyjma poloos Löbro pro zaryté originalisty, což Ty nejsi 6) . Soudím alespoň podle dostupnosti nových dílů - nová ramena a příčku seženeš spíše na Garde, než na 130, stejně tak hřídele. Naposledy jsem před pár lety kupoval nové Garde rameno v krámě za cca 600 Kč (myslím, že pro Havlika) a novou příčku v komaxitu jsem horkotěžko na Virtu směnil za novou skladováním omlácenou příčku na 130 atd. Jinak jednu Garde hřídel měl ještě letos na jaře Bokr v Plzni na skladě - a už se mu tam válí asi dva roky (tehdy tam měl 3 rapidí a jednu Garde, ty rapidí jsou už fuč a ta poslední tam možná stále čeká (a co si vybavuju, tak za ně nechtěl ani moc peněz nějak kolem tisícovky kus? - tehdy jsem se ptal a vážně jsem zvažoval, že bych je vzal jako investici, i když jsem měl doma pro vlastní potřebu dost, nakonec jsem je tam nechal) ...
00:18:47
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: To na fotce za 14500.
00:15:35
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 15.06.20 00:11:27: jasný, tak to je dobře 4 Co to vlastně stálo v dnešní době pokud to není tajné?
00:11:27
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: Hele, měl tam už jednu rozebranou. Jen naložit a jet. Ale tu bych nevzal. Raději strávil čas na rozebrání téhle. Nevypadá tak, ale poslouží dobře.

-> Tom Troll: V klidu. 4 Já se s kyvkou taky trochu najezdil, ale ono je rozdíl mít to v sérii a nebo na upraveném odpružení. Je fakt, že se Záclonou se za jeden den nadriftuju víc než s Kóčou za celý rok, ale je rozdíl driftovat nechtěně ve 40 a nebo chtěně ve 100km/h. 1
00:10:16
15.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 14.06.20 23:57:37: ty fakt děláš čest svému nicku... Já jsem se najezdil poměrně hodně km s úzkou kyvkou, širokou kyvkou a i vlečkou. Úzkou kyvku na diagonálech něšlo v běžném provozu používat. Ve 30-40km rychlosti na kruháči driftem apod. libůstky vedly k záměně kol za R13 a alespoň moderní pneumatice. I tak byla úzká kyvka žalostná a to tahání kola pod sebe bylo fakt hodně o hubu a nezřídka mě to vyškolilo. Podotýkám tehdy denně v provozu do Plzně a zpět cca. 50km. Takže tomuto kroku naprosto rozumím stejně tak jako tomu, že originál eRko je pěkné, ale jen do doby než s ním chceš někam vyrazit. Vlečka je podvozkově zcela někde jinde, ba naopak si myslím, že na asfaltu je lepší jak "molčanovka" s 10° úhlem kývání.
Extreme Tyres