Eidy / Zdenička 105S Eidy / Zdenička 105S

komentáře | popis | fotky | Eidy | 20.12.17 00:20 | 49x v oblíbených
V neděli 17.12.2017 se moje sbírka vozů Škoda rozrostla na 3 kusy. Jedná se o vůz Škoda 105 z roku 1980 v nejsociálnější výbavě, tedy S. Není to auto v nejlepším stavu, popravdě zadní lemy to mají už za sebou, prahy možná taky, lak je v hrozném stavu, má spousty škrábanců a ťukanců, motor je po smrti a tak celkově to není vůz, který bych si koupil.
JENOMŽE ono to se Zdeničkou není jen tak. Tohle je auto, ve kterém jsem vyrostl. Je po babičce, kterážto byla první majitelkou a tak jsem v tomhle autě strávil spousty cest a mám kopec zážitků. To auto voní uvnitř pořád stejně jako před 30 lety. Nemohl jsem z něj nechat udělat konzervy. Postupně nakupuji díly a Zdenička projde renovací. Neříkám kdy přesně, ale na jaře začnu s přípravou a uvidíme dle času.
Jo a proč Zdenička? Protože babička se jmenuje Zdenka. Tak proto :)

Eidy / Zdenička 105S - komentáře:

19:47:32
30.12.2020
Eidy
Pomaličku polehoučku sháníme díly. Včera něco od Bukaje a zdrubT.
zvětšit Eidy / Zdenička 105S - obrázek od Eidy vložen 30.12.2020 19:47:32
21:48:57
16.06.2020
ZdrubT
-> vhml 16.06.20 07:52:08: Máš pravdu. Něco jsem se na tom taky nejezdil a stále jezdi. Je to hrozná sranda. A pokud je v autě 5kanál tak to stále jde, ale jak dáš fávo tak začíná peklo a o mokré vozovce se nebudu bavit. To je pak jak na ledu a nezáleží na gumách. Můžem porovnat v Běšinách, mam tam fávo a vody bude asi bohužel dost.
21:39:06
16.06.2020
Tuner#2
-> Eidy 16.06.20 21:36:45: Však vím, měl jsem na uzovce i 110tce. Zároveň jsem ale zažil přechod na vlecku a plně souhlasím s tím co napsal i minno.
21:38:16
16.06.2020
ZdrubT
-> Eidy: -> Tuner#2 15.06.20 15:59:11: Dej tam 155/80 r14 Vraník.
21:36:45
16.06.2020
Eidy
-> Tuner#2 15.06.20 15:59:11: Jenže to jezdíš moderní gumu 165/80. Nech si tam nazout původní a budeš čumět. To fakt letí bokem ve 40 km/h.4
21:33:05
16.06.2020
ZdrubT
-> Eidy 15.06.20 15:24:20: Jo to je svatá pravda.
07:52:08
16.06.2020
vhml
Voni se mi všichni diví, že s tou stovkou jedu všude bokem, ale ono to dost dobře jinak nejde. A čekat do půlky zatáčky až ten smyk nastane nečekaně nemá smysl, to je bezpečnější tam po dveřích rovnou přijet a řídit si to hned 3 4
Aby kyvka byla bezpečně řiditelná, tak to musí bejt jako Toušíkovo eSko - úplně nesmyslně nízký, aby se těžiště co nejvíc přiblížilo ose kola, obutý na maličkejch kolech. Ale jinak to nejde.
upraveno 2x, naposled 16.06.2020 07:55:49
07:36:13
16.06.2020
Školník
-> minno: my sme mali na kyvke v 100vke (závodnej) na začiatku kyvku, nejaké tlmiče akože tvrdšie , stabilizátor z 1203 a bolo teda celkom dosť slušne riaditeľné, nehovorím že zázrak ale u nás veľa ľudí jazdí ešte kyvku na rally sprintoch, tak pri správnom obutí a slušných tlmičoch to zase nemôže byť až taký prúser , nebavíme sa o servisovaní na pretekoch a tak všeobecne, na to je mokrá náprava smrť 3
https://www.youtube.com/w atch?v=GZXQQLWYV34
15:59:11
15.06.2020
Tuner#2
-> Eidy 15.06.20 15:24:20: klasika OR6 jako měla na začátku užovka. Je to hrozná guma s lepší by to bylo zase jiné což mě ta užovka na na nových R13 gumach ukázala jak už tady psal. Jinak i na Žlutce jezdím R14 165/80 a ještě zimaky a není to zásadní problém. Sice se to na tom vlní, ale nic zákeřného se nekoná. 4
upraveno 1x, naposled 15.06.2020 16:00:48
15:27:08
15.06.2020
minno
Debata kyvka vs vlečka je vždy zaujímavá :)

-> Karlos (WIO46) 15.06.20 11:56:08: Moje skúsenosti sú zas také, že s kyvkou to často nečakane malo snahu utrhnúť sa, aj keď by vážne nemuselo... Pri bežnej jazde. Stačila hrboľatá cesta, kedy sa pri kyvke tak bláznivo menia odklony, trochu popršané, mierna zákruta a už to robilo bordel... Alebo aj v zime na snehu. Syndróm vysokej pretáčavosti. S vlečkou také problémy nemám. Odskúšané na rovnakom aute, len zmena nápravy. Obidve nápravy po GO a po geometrii.. Pneu rovnaké.
Celkovo o dosť lepšie to drží stopu a dá sa s tým jazdiť "normálne" bez obavy predbehnutého zadku.
Toť moje skúsenosti.

A údržba za 130tkm čo mám vlečku, okrem výmeny ložísk po 90tkm, nič iné. Ak nerátam brzdy. Ale aspoň nie je večne olej v brzde.
15:24:20
15.06.2020
Eidy
-> Tuner#2: A na 110 jsi měl jaký kola/gumy? Kdyby sis dal na Žlutku ty 14” klobásy, tak by ses asi hodně divil. 3
15:02:05
15.06.2020
Tuner#2
-> Karlos (WIO46) 15.06.20 11:56:08: užovku jsem měl 79 a předtím jsem měl 110tku. Obojí bylo fakt tragické, se 110tkou jsem se jedou na silnici úplně otočil. Jela proti Tatra, uhýbal jsem úplně na krajnici a při vracení se do pruhu hodiny. Naštěstí asi v 50ti na výjezdu z obce tehdy s mokrým razítkem na řidičáku. To byla slušná škola 3

Ne fakt vlečka je podvozkově zcela někde jinde a za tím si stojím pokud jde o jízdní vlastnosti. Servis a komfort s menším hlukem bez dunění je další plus.
upraveno 2x, naposled 15.06.2020 15:02:53
12:14:55
15.06.2020
ondie
-> Tom Troll: Dejme tomu,že netrénovaný oko z týhle fotky nemusí poznat správnou mezeru mezi ramenem a štítem,ale otočený buchty a absence jamky na 5q jsou přeci vidět hned 4 A i když to v rámci seriovejch aut nechci nějak dramatizovat,posun z kyvky do vlečky je takřka mílovej. Pro utvoření názoru je ale holt třeba se s tim povozit.

Jinak ta cena už je celkem strašidelná,mám to v hlavě taky spíš zažitý přesně jako Bukaj.
Garde vleček je sice pomálu,ale pro strašně úzkej okruh lidí,takže nových dílů na ně jsem vždycky viděl více a levněji než nové díly na širokou. Ale jednou dojde i to.

Jinak nevim proč takhle zajímavě nepotunit,myslim že dobrej nápad. Seriovek je na srazech všude furt halda. Aby to člověka bavilo,je mnohem důležitější. Nemá cenu dělat z originality zase nějakej svatej grál. -> Eidy: Ať se zadaří 4
11:56:08
15.06.2020
Karlos (WIO46)
-> Tuner#2: Ano, ta hranice je dál, to rozhodně. Stejně tak přiznám, že jsem se do geometrie nikdy nebabral, anžto nejsem rejsr. A opravdu jsem přesvědčen, že to, že je to těžší pochytat není tím, že by smyk přišel později. Přijde nečekaněji, i když samozřejmě to, kdy přijde hraje také roli.
Samozřejmě, že můžeme špekulovat o tom, co, jakýma úpravama lze vylepšit a posunout.
Jsem ale přesvědčen, že ve výsledku, pokud člověk není "závodník" tak kyvka, funguje stejně dobře. I úzká. Jen teda je pravda, že ty dlouhé pružiny z počátku výroby za mě nejsou moc dobrá volba.

Co se týče komfortu, daleko větší přínos pro něj mají vylepšení přicházející v průběhu výrobního cyklu a nějaké to odhlučnění, než náprava.
11:27:38
15.06.2020
Tuner#2
-> Eidy 15.06.20 00:18:47: na to snad jen uff, tak snad bude alespoň v super stavu.
11:25:47
15.06.2020
Tuner#2
-> Bukaj 15.06.20 07:15:33: taky si myslím, že o tom jenom četl... Já s kyvkou v obou verzích jezdil leta denně...

-> Karlos (WIO46) 15.06.20 09:23:24: Ta to si rozhodně nemyslím. Je to o celkovém nastavení a vlečka má tu hranici smyku posazenou podstatně dál. Proto je pak možná těžší ten smyk chytit, ale jde to poladit i geometrií, aby se auto chovalo jak chceš.
10:36:43
15.06.2020
Borderer
-> kraska98: Je pravdou, že zatím jsem narazil u úzký kyvky na úplně jiný limity vozidla, než je zadní náprava. 3 A do driftu jsem šel za ty roky asi 4x - 3x jsem chtěl a 1x vlastní blbostí.
10:36:17
15.06.2020
vhml
-> Eidy 15.06.20 10:33:48: neměla by být, spíš jsem to chtěl vyhodit jakože mi to přišlo k hovnu3
10:33:48
15.06.2020
Eidy
-> vhml: Tak jestli je ve stavu do šrotu, tak to vyhoď. Ale to ta moje není.
09:51:58
15.06.2020
kraska98
Ale tady hlavně hodně lidem nedochází, že ne každý má potřeby při své nedělení projížďce se škodovkou překonávat rekordy okruhu místního JZD, ale chce se prostě jen pohodově projet a nějak se to světě div se dá přežít i s kyvkou... 3
Extreme Tyres
pá 12.06.2020 - so 01.05. 15. COVID-19 SRAZ MORAVSKÝ K.. | pá 14. - ne 16.05. 3. ŠKODA V SRDCI BESKYD | další akce...