skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Původně byla tato karta věnována Rudolfovi - červenému Fromanovi 136B z roku 1994, který nás po 100 000 ujetých kiometrech (180 000 celkem) musel opustit (dvě děti, bezpečnost, pohodlnost, znáte to...), jeho nástupce nestojí ani za řeč, ale dobré je, že se uvolnilo místo tady v kartě, takže ji budou sdílet dvě mé starší vrány. Začneme chronologicky, tedy u
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Emílie Aprilie - komentáře:
09:28:22
08.12.2016
08.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MisakusX 07.12.16 22:48:13: To mě ani nenapadne, mám za všech okolností pozitivní myšlení a zatím si zdokonaluju Galanku. Zjistil jsem kupodivu, že člověk může stejně řídit nanejvýše jedno auto najednou...:-). No a když to někdy přijde tak to přijde...:-).
22:48:13
07.12.2016
07.12.2016
MisakusX
-> skodoukolemsveta.cz: Cha, to je vtipný trapas. Seminář s Čechurovou a Kvačkem jsem měl kdysi já. Na té konferenci jsem s Čechurovou nikoho podobného neviděl, ale možná dorazila později, buď to mohla být Michaela Mertová nebo Alena Šlingerová.
Jen netruchli, ona třeba ta veteránská bublina zase časem splaskne, vždyť je to skoro magorismus, co teď probíhá kolem těch našich starých vraků.
Jen netruchli, ona třeba ta veteránská bublina zase časem splaskne, vždyť je to skoro magorismus, co teď probíhá kolem těch našich starých vraků.
22:27:26
07.12.2016
07.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MisakusX 07.12.16 10:45:08: Dnes jsem se na chodbě ještě jednou omlouval učitelce(poprvé mailem předem), že jsem včera nemohl dorazit na seminář v domnění, že je to Čechurová... a ona na mě, že včera seminář neměla, že přednášela na ÚSTRU...:-)) a že Čechurová jí je hodně podobná a už si je někdo také spletl...:-)). Jinak mě moc mrzí, minulý rok jsem nekoupil od prvého majitele 110LS 1972 s tou lištou mezi světly. Byla sice dost rezavá ale uvnitř jako nová, málo jetá a za 5000kč... No blbec...tak třeba příště...
10:45:08
07.12.2016
07.12.2016
MisakusX
-> skodoukolemsveta.cz: Copak žáci, ale včera jsem přednášel na ÚSTRU, to je teprve náročné na nervový systém. Myslím, že se stovečkou uděláš dobře, mají ten předhranatý retro-vzhled a jsou takové roztomiloučké (přitom designově mnohem konzistentnější než krásně tisícovky). Já osobně jsem nechtěl nic po roce 73, ty černé koženkové interiéry se mi prostě nelíbí (připadají mi takové odfláknutě levné - čistě osobní dojem), světlé mají něco do sebe. Prostě první stovky ještě neodskákaly nástup normalizace a nesou si ssebou ještě trochu optimismu šedesátek.
09:33:04
06.12.2016
06.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MisakusX 06.12.16 00:06:10: To přeji hodně a dlouhé zdraví...:-). Myslím ale, že vypadá vcelku k světu, takže jestli ti žáci vyloženě nezpůsobí nějaký velký traumatizující šok, můžeš se na projížďku v brzké době těšit. Přiznám se, že někdy do budoucna mám také chuť na nějakou 100-110L,LS...
00:06:10
06.12.2016
06.12.2016
MisakusX
-> skodoukolemsveta.cz: Díky, Emilka je fajn, hlavně na ní není tolik práce jako na Stejšně (je naděje, že se v ní za svého života ještě svezu). Konkrétně o Sovákově škůdce nevím, ale předpokládám, že ta stovečka, ve které se prohání Svěrák v Na samotě u lesa, byla jeho nebo Smoljaka, ta měla číslo podobné, nějak ABL 72-79, někde v diskusi tu mám i típanec z filmu.
23:50:24
05.12.2016
05.12.2016
skodoukolemsveta.cz
-> MisakusX 27.11.13 02:46:43: Dost starý odkaz...ale když teď poprvé vidím nedá mi to... Já si někdy v roce 1991-2, přivezl domů Škodu 100-110(už nevím) ale měla 4světla a SPZ nějak AB a něco 21-22 nebo 22-23, bylo to auto, které přímo patřilo pro změnu Sovákovi osobně. Chodil jsem do své první práce po škole v ČT s jeho sousedkou od nich z chaty. Ta mi jí dohodila a já jí odtáhl k sobě domů. Asi po měsíci jsem jí ale zase vrátil, protože se mi zdála moc rezavá... Dneska bych jí bral všema deseti...:-). Jinak ke stovce gratuluji, moc pěkná...:-).
22:57:49
05.12.2016
05.12.2016
MisakusX
-> RadoS: Ano, má větrání ve sloupku, ale je to rok výroby 1971 a motor je kupříkladu srpnový, hádám, že by tam mohla být jistá benevolence.
21:40:47
05.12.2016
05.12.2016
RadoS
Len takú drobnosť, toto je model 72 a na ten blatníky zo šípkami nepatria. Ale je to tvoje auto, tak si ho sprav podľa seba.
02:18:50
22.12.2015
22.12.2015
MisakusX
Oni nám furt tvrdí, že se to nedá sehnat, že to už prostě není, ale prdlajz, dokonce i nové hrdlo s víkem a kabelem na první typ stovárny se dal sehnat kolem pěti stovek.
Takovádle přepravka vzniká předvánočním úklidem, leccos z ní je k dispozici na prodej, ale hlavně na výměnu, tak kdyby se někomu válela doma nová/málo použitá zadní lampa na stovárnu, případně nové gumové těsnění kolem předního/zadního okna, ozvěte se.
Takovádle přepravka vzniká předvánočním úklidem, leccos z ní je k dispozici na prodej, ale hlavně na výměnu, tak kdyby se někomu válela doma nová/málo použitá zadní lampa na stovárnu, případně nové gumové těsnění kolem předního/zadního okna, ozvěte se.
13:44:58
21.12.2015
21.12.2015
m8rinek
Hehe těch šipek najednou :D
10:46:40
21.12.2015
21.12.2015
Doyle
-> MisakusX: taková hezká přepravka, kde se to dá sehnat?
23:31:10
11.04.2015
11.04.2015
MisakusX
-> m8rinek: Asi nějaká jarní epidemie, ale paradoxně nejsou drahé a dokonce ta poslední polovina chromové sady má i přiletované šroubky, což už je opravdu rarita. No a nejparadoxnější je, že mě nejvíc stála ta nepovedená kopie od zdejšího virťáka, jinak byly šipky v zásadě za velmi rozumnou cenu.
09:16:38
09.04.2015
09.04.2015
m8rinek
A ze nerostou...
22:31:18
12.08.2014
12.08.2014
MisakusX
-> Kocvin: Sedlo je přečalouněné, materiál je takový umělý, spíš do plastova než do koženky, předpokládal jsem, že i barva bude oproti originálu mimo, ale když není, tak tím lépe :)
10:29:09
12.08.2014
12.08.2014
RoboSK
-> Kocvin: no on bol taký viac hranatý a neboli už linkované
10:24:07
12.08.2014
12.08.2014
Kocvin
-> RoboSK: Na tu jsem zapoměl Ono tam byl celý zadní blatník jiných tvarů né jen bez lišt.
10:20:59
12.08.2014
12.08.2014
RoboSK
-> Kocvin: rychlopal mali až 220.100 (tj nové označenie 20tky od roku 76/77) tie čo mali prednú parabolu jako mustang, nemali na predných klzákoch manžety , zadný blatník bez hliníkových líšt
10:09:44
12.08.2014
12.08.2014
Kocvin
-> MOLSO: Na origo 05 a 20 s úzkými řidítky určitě nee.. Leda že by to někdo překopal. 21 a mustangy už rychlopal měly :)
10:06:48
12.08.2014
12.08.2014
MOLSO
-> Kocvin: si si isty ze tam nema byt rychlopal ? zopar mi ich pod rukou preslo a rychlopal mali snad vsetky.... ten stary bazmeg mali naposledy 555 a snad 05ky ...