skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Původně byla tato karta věnována Rudolfovi - červenému Fromanovi 136B z roku 1994, který nás po 100 000 ujetých kiometrech (180 000 celkem) musel opustit (dvě děti, bezpečnost, pohodlnost, znáte to...), jeho nástupce nestojí ani za řeč, ale dobré je, že se uvolnilo místo tady v kartě, takže ji budou sdílet dvě mé starší vrány. Začneme chronologicky, tedy u
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Aprílie - Aprílie je klasická stejšna 1202 STW vyrobená v roce 1966, o její minulosti toho není mnoho známo, ani techničáku v tomto ohledu moc nedůvěřuji, každopádně jeden ptáček povídal, že patřila kdysi do vozového parku Krušovického Krále (https://www.youtube.com/w atch?v=Auw2Ayg-dHw). Zda je to pravda, už asi nikdo nikdy nepoví, ani samotný král, protože král je mrtev. Co je na ní zajímavé? Mnoho ne, byla opakovaně terčem českých kutilů, kteří přidali fanfáry, spoustu nových tlačítek, které nikam nevedou, a jednoho nepovedeného kitovacího útoku a pokusu o vyvaření (těžko říct, v jakém pořadí). Takže hlavní devizou zůstává řazení pod volantem a tedy krásná přední lavice, na kterou se vejde spousta lidí, jinak nic nefunguje - nejezdí, nebrzdí, nezatáčí - takto jsem ji koupil od původního vlastníka, který rozjel pokus o renovaci a následně ji zanechal napospas slunci, dešti a vosám. Na 1. dubna jsem ji koupil (Chápete? Proto Aprilie) a převezl pod střechu, kde si ještě nějakou dobu počká na rozborku, pískování a dořešení chybějících dílů.
Co by Aprílie od vás potřebovala?
těsnění předního a zadního skla
vzduchové hadice topení
lištu pod nápis Škoda na přední kapotu
levý blatník pod 2000,-
přední nárazník
poklice
Emílie - je stovečka z roku 1971, je překvapivě zachovalá a v původním stavu, za totality ji přednostně kupovala paní, aby mohla vozit svého smrtelně nemocného manžela do nemocnice, když ji od úřadů konečně obdržela, tak již boužel nebylo koho vozit, tak ji prodala jistému leteckému mechanikovi, který ji vlastnil až donedávna, kdy ji od něj koupil jistý mladý sympatický Aviatik a následně ji přeprodal mně v již drobně poopraveném (ale zároveň pochroumaném) stavu. Auto se odlišuje od původního stavu především blatníky, které byly měněné za novoypové, v plánu je jejich předělání na hrdlo ve znaku. Chybí komplet přední chromy, rakvička, fousky atd. Po dovezení domů jsem zjistil, že ventildekl je plný mazlavé emulze (tolik jsem jí opravdu v životě neviděl) a že v čepu předního kola je až přílišná vůle.
Co by Emilka od vás potřebovala?
Pěkný volant, jinak všechno máme.
Emílie Aprilie - komentáře:
17:51:51
07.01.2014
07.01.2014
MisakusX
Jo, tak na to se opravdu těším, rád vyzkouším. Kdysi jsem v nějakém článku nalezl přirovnání řízení zadohrabové škodovky k "jízdě na hlenu", myslím, že na tom rozhodně něco je :) Každopádně když porovnáš jízdu v suchu na děravé okresce mezi Felicií a stovkou, tak je ten rozdíl hodně citelný. Kamarád Michal mi doporučil přehodit auto na třináctky, že prý je to nesrovnatelné ... ale to už by nebylo dost retro :)
16:57:37
06.01.2014
06.01.2014
Richard 100L
Ty máš ale pěknou Stovku :)
Jinak jak píšeš o těch jízdních vlastnostech, tak já vždycky když jsem přesednul z Anežky (Avie), tak jsem si říkal, jak je to řízení přesné, jak jsou ty brzdy účinné...Je to o zvyku :) Až se někde uvidíme, tak ti to můžu nechat porovnat.
Jinak jak píšeš o těch jízdních vlastnostech, tak já vždycky když jsem přesednul z Anežky (Avie), tak jsem si říkal, jak je to řízení přesné, jak jsou ty brzdy účinné...Je to o zvyku :) Až se někde uvidíme, tak ti to můžu nechat porovnat.
02:46:43
27.11.2013
27.11.2013
MisakusX
Dnes mě něco extrémně dostalo ... koukám na klasiku Na samotě u lesa a hle, Svěrák jezdí v bílé hundrtce, kouknu na poznávací značku ... no a posuďte sami, ta musela být v té Mototechně vedle Emilie s jejím ABL 73-72
21:53:53
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: šak nic neříkám,ale emílie je moc pěkná!
21:27:56
26.11.2013
26.11.2013
MisakusX
Hehe, jo, ale Favoritklub byl vždycky hlavně dost tolerantní klub příznivců tohoto vozu ... a jinak myslím, že ta má tři Fáčka jedno kilčo vyváží :)
21:23:17
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: hezky,kilo na favoritklubu
21:03:11
26.11.2013
26.11.2013
MisakusX
Díky, koukal jsem po něčem podobném už nějakou dobu, ale stejšna 1202 mi nevyšla po finanční stránce a u dalších vozů včetně stodesítky jsem nějak k tomu autu necítil vztah, u téhleté to klaplo při pohledu na první fotku...
Lukyn: Ten modrý je Michala Bauera ... Emilii bych kartu založil rád, ale Virt už mi to bez sponzorského daru nedovolí, sebevíc bych U-greena rád podpořil, dost vrážím do našeho favoriťáckého, takže Emílie bude mít, obávám se, kartu zatím jen zde www.favoritklub.cz/index. php?m=car&id=74&na me=emilie
Lukyn: Ten modrý je Michala Bauera ... Emilii bych kartu založil rád, ale Virt už mi to bez sponzorského daru nedovolí, sebevíc bych U-greena rád podpořil, dost vrážím do našeho favoriťáckého, takže Emílie bude mít, obávám se, kartu zatím jen zde www.favoritklub.cz/index. php?m=car&id=74&na me=emilie
21:01:05
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: založ jim karty at máme tu autoerotiku i my
21:00:02
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX:
20:51:59
26.11.2013
26.11.2013
bajou
-> MisakusX: Moc hezká stovečka
20:48:06
26.11.2013
26.11.2013
MisakusX
Nojo, hezky se na to kouká, to jo, obzvláště Emilie dost lahodí oku. Když jdu kolem poliček se syslátem, tak na mě občas vykoukne raritní věc, na kterou jsem už dávno zapomněl, ale není čas to všechno opravit a namontovat - do baráku zatéká, něco do huby se taky za něco musí koupit :) A potají ... když se manželka nekouká, listuju fotkama jako je tahleta ... taková "autoerotika", jak se říká :)
20:40:41
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: ale je to hezké
19:41:07
26.11.2013
26.11.2013
MisakusX
No, až trochu moc. Kdyby soudruzi viděli těch mých 5 aut v jedné rodině, to by se podivili, kam to ta buržoazní kapitalistická společnost dotáhla ... ale myslím, že už s nákupy končím ... mám příliš mnoho syslátu a příliš málo času na jeho realizaci...
19:05:10
26.11.2013
26.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: mm pěkná Emílie! ale koukám že se famílie rozrůstá
18:14:31
26.11.2013
26.11.2013
MisakusX
Tak k Rudolfovi a Karlíkovi jsem pořídil jednu slečnu, je drobátko starší než oni, ale však si s ní poradí, je to Emílie - škoda 100L z roku 1971, kliky ven, olej ven, řízení na všechny strany. Hloubková koroze jen ve spodní části předních dveří, jinak velmi hezky udržovaná a opečovávaná. Sice má spoustu malých chybiček, ale ty velké a důležité věci jsou v pořádku...
15:09:16
03.11.2013
03.11.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: jasny,no spotrebák není leštěnka,jinak s tou maskou to nevypadá zle mě se to docela líbí,je to takový zvláštní až zajímavý
22:38:30
27.10.2013
27.10.2013
MisakusX
Tohle už tempo asi nespraví, skoro dvacet let na pražském sídlišti v rukou neumětela lak zdevastovalo dokonale. Asi by to dala správně namíchaná barva, ale já měl ještě dost staré, tak jsme to tam narychlo plácnul, aby to aspoň přes zimu vypadalo trochu slušně a "nesvítila" tam černá kataforéza. Je to spotřebák a na barvu to chválabohu nejezdí. Masku jsem tam plácnul, i když s ní to auto vypadá trochu zvláštně ... její původ je vcelku nejasný, některé se dělaly podomácku, některé si Bertone udělal sám, já ji mám z vrakoviště :)
22:28:13
27.10.2013
27.10.2013
Lukyn Fakír
-> MisakusX: trochu strakatý?to tempo spraví jinak co to máš za masku čéče?