110L ´76 110L ´76

komentáře | popis | fotky | j_j | 12.02.24 15:45 | 78x v oblíbených
Škoda 110 L de Luxe

"Apča" - podle SPZ (od bývalých majitelů)


j_j doporučuje : Staré světy motorů z let výroby Vašeho vozidla. Budete se divit, ale spoustu otázek co my měli 1.majitelé již před 50 lety a odpovědi v tomto časopise jsou konzultovány s odborníky i AZNP Škoda Mladá Boleslav...ve spoustě věcí ohledně embéčka a stovky mi to pomohlo. Konec hlášení.





r.v. 1976, po 1. majiteli, najeto 40 500 tkm., barva žlutá, původ - Praha = zůstane SPZ.

Technické údaje vozu Škoda 110 L: Vzadu umístěný řadový čtyřválec s vrtáním 72 mm a zdvihem 68 mm, objem 1107 cm³, stupeň komprese 8,8, výkon 39 kW (53 koní) SAE při 5000 ot/min, točivý moment 84 Nm při 3200 ot/min, maximální rychlost 133 km/h, zrychlení z 0 na 100 za 20,5 sekundy. Čtyřstupňová převodovka v bloku s motorem, pohon zadních kol. Hmotnost 825 kg, nosnost 375 kg, rozvor 2400 mm, rozchod vpředu 1280 mm, vzadu 1250 mm, délka vozu 4155 mm, šířka 1620 mm a výška 1380 mm.

VIDEA :

1.)
NVEExport 0002


2.)
ŠKODA 110 L


3.)
11062011170


4.)
Škoda 110 L - cesta STK s původním majitelem


5.)
Škoda 110 L (1976)


*-*-*-*- 2022 *-*-*-*-*-*

DUBEN - auto je na výměně těsnění pod hlavou, prý byly zaklepané ventily /to se prosím stane jak?/, takže se hlava srovná a předělá na natural /bez aditiv/, dále jsou v "pekárně" Kopretiny, firma měla problém se zklepáním pokliček z kol, snad to zvládnou :)


110L ´76 - komentáře:

10:26:08
15.09.2023
j_j
-> Bukaj: jj. myslel jsem dodělávaný plastový filtřík u řady "Octavia" nad výfukovými svody. Skleněnou s mosazným štítkem "traktorovou" mám na kile :)
09:32:18
15.09.2023
Bukaj
-> j_j 14.09.23 11:27:48: Tak plastový filtřík paliva tam nebyl z výroby, ne? Tyhle vozy měly jako "filtr" jen mosazné sítko v benzinovém čerpadle (stejně, jako MB, stovky), maximálně doplněný o dobovou skleněnou odkalovací nádobku z traktoru/náklaďáku...5
09:29:46
15.09.2023
Bukaj
-> minno 11.09.23 11:38:54: Naopak tyhle PVC hadičky jsou oproti gumovým nesmrtelné. Jen po mnoha desetiletích ztvrdnou a přilepí se k nátrubkům tak, že nedestruktivně nejdou sundat. Ale jsou bezpečnější, než gumové.
-> j_j 11.09.23 08:27:43: Vyřezat do čerpadla závity (také do tělesa karburátoru) a našroubovat nátrubky se závitem a je na věky pokoj4
11:27:48
14.09.2023
j_j
tyhle průhledný hadičky se mi líběj, aspoň vidim, že při extrémních vedrech přehřátá pumpa moc nestíhá dodávat benzín, ale to se děje málokdy. Co moc nechápu u vozidel spartak/octavia/1201/1202 atp. je plastový filtřík paliva přímo nad svody před karburátorem, pár aut takhle zahořelo.
23:25:27
12.09.2023
Jozka
-> minno 11.09.23 10:18:41: Tuším ne PVC, ale PE..

Po čase to ztvrdlo "na trubku" a vůbec žádný problémy s tím nebyly - na rozdíl od pozdějších (natož dnešních) "pryží" ať už opletených, nebo ne..
17:28:12
12.09.2023
Danster
Já mám vysledovaný, že se dávali pořád 4,4 převodovky a až někdy v roce 1977 se to sjednotilo na poměr 4,2. Takže erka a možná i poslední stovky mohli dostat delší převodovku.
upraveno 1x, naposled 12.09.2023 17:29:08
12:09:02
12.09.2023
j_j
dále jsem zjistil, že moje a kilí ideální cestovní rychlost je ca. 75 km/h /dle GPS mapy - googlu/, pak už to začne řvát, mám 13" Kopretiny, myslím, že od 1974 se měly do kil dávat "delší převodovky" jako pro užovky.
10:09:31
12.09.2023
j_j
ano, stane se, už mi kamarád doporučil Locklite 542 :) každopádně díky.
22:49:18
11.09.2023
stovka
To se stane,na trubičku dej Loctite a bude klid,už teplotou nevypadne.
11:38:54
11.09.2023
minno
-> Pavel P..: Sranda no. Ja by som hadičku bez výpletu už na auto nedal. Bál by som sa, že (hlavne) v mieste spony hadica stvrdne a spona ju strihne (okrem iného).
-> j_j: Keď to dopadne dobre, je to ešte ten lepší prípad. Ale do budúcnosti je lepšie takéto veci a typické závady poistiť vhodnou úpravou. Áno, sú to súčiastky s polstoročím na krku a dnes už ťažko polemizovať nad tým, ako to vtedy konštruovali. Ale je smutné, že takéto primitívne zariadenie a tak vážne dokáže ohroziť posádku.
11:13:10
11.09.2023
Pavel P..
-> minno: divil by ses ale i tohle je palivová hadička.... a překvapivě se u MB a stovek dříve používalaz fabriky4
11:10:39
11.09.2023
j_j
-> minno: stává se, škodovky máme rádi a vše jim odpustíme 6 spíš mě kolikrát štve jak říděj ostatní řidiči, lepěj se člověku na prdel a tak :)
10:18:41
11.09.2023
minno
-> j_j 11.09.23 08:27:43: Hrúza, des, takéto závady....8

Tá priesvitná PVC hadička ale asi tiež nebude benzínová, jej použitia na motore by som sa teda stránil.
08:28:31
11.09.2023
j_j
...a jel jsem dál... 6
zvětšit 110L ´76 - obrázek od j_j vložen 11.09.2023 08:28:31
08:28:13
11.09.2023
j_j
opravil jsem měděným drátkem....
zvětšit 110L ´76 - obrázek od j_j vložen 11.09.2023 08:28:13
08:27:43
11.09.2023
j_j
...tak jsem radši vzal hasičák a šel k motoru, pomalu koukal pod kapotu, kde naštěstí byla jen vyběhlá hadička AC pumpy
zvětšit 110L ´76 - obrázek od j_j vložen 11.09.2023 08:27:43
08:26:51
11.09.2023
j_j
jel jsem z chaty...auto přestalo jet, smrad benzínu...
zvětšit 110L ´76 - obrázek od j_j vložen 11.09.2023 08:26:51
15:37:59
19.06.2023
j_j
na chatě vždy kilo, projedu...okolo 40 - 50 km, směs okresek i delší úseky na rovných silnicích. Slouží dobře, chybí mu 5 kvalt 3
zvětšit 110L ´76 - obrázek od j_j vložen 19.06.2023 15:37:59
00:26:52
15.09.2022
Bukaj
-> Hanz1912: Verva 100 má naopak biosložky více (10 %), než klasický Natural 95 (5 %), ale právě té "hodné" biosložky (ETBE), která, na rozdíl od lihu, zlepšuje vlastnosti benzinu1
17:12:16
14.09.2022
Hanz1912
-> j_j: číhej. Taky číhám. Pak jedině Vervu 100 od Benzin občas jsem dával. Ta nemá biohovna. Mám i kartičku od Benziny a je tam sleva na litr 100 oktanu 1,- a na Natural 0.70,-
Extreme Tyres