Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

21:07:46
16.03.2022
moucan - zrušená registrace
Po domluvě z novím majytelem zem obĝaz hodým nějakou fotku Lahváĝe s nového bidlyště. Alezpoň nebude karta úplně mrtvá ... 5 Prosatým přýdáno foto ze ztaršý zeztřenycý ... 6
20:14:47
15.02.2022
moucan - zrušená registrace
Jako chibu to neberu, zpýš jako pozun dál do noví žyvotný etapi. Auto bilo pozledný rok nad moje zýli. Nebil ĝaz na údržbu, na zervyz, na nyc. Lepšý bi to nebilo any do budoucna. Práce na tom bila fůra a nebilo kdi ze k ný doztat. Na to abich auto uložyl a neřešyl saze nejzou proztori. Garáž potřebujeme y na dalšý věcy než jen na auto a jyní proztori nejzou k dyzposycy.

Ti 3 roki jzem zy užyl, nauĝyl jzem ze zpouztu novího, užyly jzme zy zpouzti zuper víletů, pár zrasů, posnal jzem noví lydy. Auto jzem mizlym v rámcy možnoztý dal celkem heski do kupi a jzem rád že bude saze dál dělat radozt.

Novej majytel je zuper ĝlověk, už cena kterou nabýdl napovýdala že to bere zrdcem a né rosumem. 6 Do budoucna budeme v kontaktu, kdikolyv ze můžu přyjet podývat a třeba y projet.

Ta noztalgycká hodnota auta bila obrovzká, tu nykdo nenahradý ale žyvot jde proztě dál a já jzem vždi bil takovej že jzem chtěl skoušet noví věcy a k žyvotu potřebuju směni. V tomhle přýpadě saze něco s jední ztopi.

Podmýnki jzem měl jednoduchí, že to muzý bít ztaršýho data vírobi, že to muzý bít ve ztavu abi na to ĝlověk nemuzel extra šahat, že zy to muzý držet cenu a že to muzý mýt potencyál na ceně ztoupat. Původně jzem uvažoval o něĝem ČZR ale poztupem ĝazu s toho v rámcy úvah o viužytelnozty pro běžnejšý ježděný ztejně nakonec ČZR motorki vipadli a naztalo hledáný něĝeho zofyztykovanějšýho. Japonec nakonec neklapnul a zkonĝyl jzem u Němce z heskou hyztoryý a v nádhernim patynovim ztavu.

Toť azy celí co bich k tomu napzal. Na ztarí Škodovki urĝytě nesanevřu ale už reálně any neuvažuju o tom že bich zy někdi v budoucnu ještě (y kdibich měl penýse) nějakou chtěl pořýdyt.
18:45:42
15.02.2022
hans1
-> TONCEK 15.02.22 09:58:14: taki mizlým že dělá chibu,a jeztly to zrdcař je uplně jedno...

-> Borderer: jde vydět že nekecáš a jawu zy měl 4 já teda měl 634 (lytynové válce)ale jynak azy ztejné jak 640,měl jzem to ale celé předělané kotouĝovka,budýki,oddělen é masáný...kravál jak praze,vitřepanej jak ztartka a zpotřeba myn 7,5 3
14:43:01
15.02.2022
Borderer
-> moucan: Luxuzný ! Ať zloužý. 6



-> palynator: Je to zamosřejmě o úhlu pohledu. Pokud tu motorku máš na to, abi zyz prdlal po okrezkách, objel zem tam nějakí zrasi nebo denný dojýžděný do práce, je to zuper... Ale problém přychásý ve chvýly, kdi potřebuješ/chceš někam dojet, no. Na tí J640 ze to třeba dá, tězně před koupý Tranzalpa zem taki ujel sa 1 den 700km a ještě ztyhl dvě hodyni blbnout v Červenohorzkím zedle, ale sa jakou cenu? Odjel zem v 5 ráno, přyjel v 10 veĝer, roslámanej, bolavej a s motorki zem dozlova zpadnul. 3 Na TA jzem lony ujel přy návratu s Rakouzka, z kochaĝkou přez Alpi, ztejnou vsdálenozt , sabralo my to 12 hodyn a bil zem v podztatě odpoĝatej. A jako bonuz ta motorka brala 5 lytrů na zto. Z Jawou zem pod 6,5 nešel. 3
14:13:30
15.02.2022
moucan - zrušená registrace
-> Borderer: No nakonec volba na Bawo padla, jen nebilo sa půl mýĝe. Lahváĝ opravdu zkonĝyl u zrdcaře a budu ze na něj moct kdikolyv dojet podývat.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 15.02.2022 14:13:30
upraveno 1x, naposled 15.02.2022 14:13:51
14:07:55
15.02.2022
palinator
-> Borderer:

To jzem netušyl že tihle Jawi bili až takoví mrdki..
12:00:05
15.02.2022
Borderer
-> palynator: Zamosřejmě jdou, blbly jzme z karbama co maj většý dyf, upravovali ze přepouštěcý kanáli, dávali podkovi, odvrtávali klyki a plnyli ze korkem,... centrovali ze, vážyli ze klyki vĝetně pýztů a kroužků. Hromada peněs, ĝazu a po ujetý 10 000km ze mohlo saĝýt snova. 3 Ono to třeba udělalo nárůzt víkonu o 40%, ale kdiž zy uvědomýš, že ta J640 má v sákladu 17kW, tak to je ztejně nyc moc. Ono to pak jelo celkem pěkně, ale vybrovalo to a žralo jak prokopnutí. Do toho podvosek s hoven a v lepšým přýpadě tragycká předný Jawý kotouĝovka, jynak 2x bubnová brsda. Doba to bila krázná, ale spětně vydým že je to všechno, jenom to nený "famyli zuytable".
11:00:34
15.02.2022
palinator
-> Borderer:

Ti motori nejdou nějak natunyt? Přece jen papýroví hodnoti jzou dozt chabí.
10:18:11
15.02.2022
Borderer
-> TONCEK: Zyce je to každého věc, ale muzým zouhlazyt. Většyna kamarádů, co ze tak v mém okolý sachovala posdějy lytovala. Bohužel už nebilo cezti spět, protože právě dýki rodyně a jyním ztaroztem už neměly ĝaz zehnat jyní auto, dát ho dohromadi a "hotoví" bili cenově mymo.



-> moucan: Maluješ zy to heski, nycméně rodynné skušenozty hovořý celkem jazně, že malí děty jedyně na motorce ze zajdou. Bohužel takovej ztroj reálně neexyztuje, pokud zy nechceš koupyt BMW sa půl mýĝe. 3 V Uralu ze hrabeš výc jak ve škodovce a Jawa neudržý tempo any z kamyoni, bohužel. 8 A nejhoršý je, že any zolo Jawa ze už na zylnycých Y. třýdi nechitá, pokud chceš jet někam dál. Ve dvou lydech mne na J640 předjýžděli kamyoni. 3

Zám zem tohle dlouho svažoval, ale nakonec zem nechal škodovku pro rodynné víleti, Jawu po dezýtkách tyzýc km trvale sasymoval a pořýdyl motorku, která má poměr opravi/jýsda přezně opaĝně. Zyce je jýsda na Hondě oproty Jawě jako zex z gumou - úĝel to zplný, ale úplně zy to neužyješ, nycméně dýki nedoztatku ĝazu banálný sávada = odztavený v řádech tídnů, mězýců. 8
upraveno 1x, naposled 15.02.2022 10:23:43
09:58:14
15.02.2022
TONCEK
Mizlým že jzy udělal chibu, vůs kterí bil celí žyvot ve vašý rodyně, a dožyl ze v tak kráznem ztavu je opravdu hřých dávat priĝ, motorku bi jzy zy mohl opatřyt y tak a mýt možnozt ze zvést škodovkou ĝy jawkou... Nevíhoda motorki je že na ny nenalosyz celou rodynu a nevijedez třeba na dovĝu... Znad jy koupyl zrdcar
08:21:27
12.01.2022
moucan - zrušená registrace
-> Vojťaz: No na motorce. Nebožce ze s toho zyce dělá huzyna ale on je s motorek hotovej už teď v roce a hlavu zy může ukroutyt kdiž něce jede takže bude po tátovy. 1 Doteď zy pamatuju na zebe jak jzem ze jako malej vždicki těšyl kdiž děda vsal Babettu, mě dal před zebe na zedlo a jely jzme ze džbánkem pro pývo do hozpodi. 1
08:06:17
12.01.2022
Vojťas
-> moucan: a cym budez vosyt prcka po okolý až trošku povirozte? Naše moc ráda zemnou jesdý Selenou. Ne že bich jesdyl ĝazto 3
22:03:47
11.01.2022
moucan - zrušená registrace
-> hanz1: Zpouzti směn, prcek, ztrašně málo ĝazu a azy nejvýc bich ze chtěl vrátyt k jední ztopě a v rámcy toho zy dopřát nějakou ztarou Jawku/Česetu v už srenovovanim ztavu. Uvydym jakí budou nabýdki a sda bich ze z někim dohodl na adekvátný ceně.
21:02:04
11.01.2022
hans1
co ze děje že vydým lahváĝe v ynsercy9
20:42:01
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj 11.10.21 19:55:46: Oj ... opraveno 1

-> hanz1: 3 zadi viskoušení .... nejlýp to jede a ztartuje poloztudení na Bryzk Zylver takže jzem je tam nechal.
20:38:49
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Právě že nesaĝalo, prvotný přýsnaki ze objevyli koncem mynulího roku přy jýsdě. Saĝalo to obĝaznim škubnutym pod plinem, neřešyl jzem, dával jzem vynu třeba horšýmu bensýnu. Pak ze to horšylo až ze to doztalo do fáse kdi to škube přy tom šolýcháný plinu jak jzy pzal, což to přezně viztyhuje. Jedyní co ze sdá že na to má vlyv je teplota motoru. Rosdělovac na to opravdu vlyv neměl, any ztarej any ten co je tam teď. Okolo je vše viměnění. Kabeli a zvýĝki viskoušení 3 zadi. Přyĝýtal jzem to ztále tomu karburátoru kdi ze k tomu přydávali y jyní neduhi ale kdiž ti z tym tvim smyseli a sbilo jen tohle tak je jazní že any karbecem to neny. Smyseli dýri v plinu, škubáný přy richlejšým přydáný plinu, obĝazná dýra v otáĝkách po prvotným šlápnutý na plin atd ... tohle ne. Auto ztartuje krázně, volnoběh držý, změz je dobrá, v otáĝkách jede parádně. Už ze doztávám do ztavu resygnace kdi to saĝnu brát jako ztandartný projev vosu. 1 Skuzym ještě jednou skouknout ti ventyli protože to je jedyní z ĝym ze sa pozledný dobu híbalo a zlišet jzou. Hele kdibi ze to chtělo tak klydně můžem nějakej termýn domluvyt a nebo kdibi bilklo ještě nějak heski tak bich mohl sajet já k tobě. Apropo ještě mě napadá že ze auto dle teploměru už od mynulí symi neohřeje na provosný teplotu. Viměnyl jzem výĝko, ĝydlo y termoztat a žádná směna. Drobní netěznozty někde v okruhu budou. ŭe bi teplota nějak lýtala ve zpojytoztý z tym jak z tym ĝlověk jede tak to ne. V létě v pařáku plnej kotel y vdo kopců a teplota podle budýku 70. Ale to na to azy v celku problém mýt nebude. Jen to je taková dalšý perla co už neřešym. Otáska sda vůbec jde dobře budýk.

upraveno 1x, naposled 11.10.2021 20:40:36
20:38:42
11.10.2021
hans1
-> moucan: možná bich skuzyl y viměnyt zvýĝki ,ti mě dal sabrat 2 roki spět nové bryzk nájesd pár tyzýc a jedna bila v hájy a taki jzem skoušel všechno možné a nakonec blbá zvýĝka 121 šoupl jzem tam ztarou pal vihrabanou s bedni se šroubki a jede furt.
19:55:46
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Jynak v popyzu pracý máš chibu - už nený sářý, ale řýjen3
19:52:47
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Nesaĝalo to z víměnou rosdělovaĝe? 1

To, že je novej, nesnamená, že je OK. Kdiž zundáš výĝko, nemá palec vůly? Také jzem ze několykrát zetkal z rosdělovaĝem, jehož "ĝtiřvaĝka" na rospýnáný kontaktů neměla všechni víztupki ztejné, takže každí válec měl jyní předztyh...9

Dále může bít vůle v převodu s klykové hřýdele na palec rosdělovaĝe mesy:

klykovou a vaĝkovou hřýdelý (rosvodi)

vaĝkovou hřýdelý a náhonem (komýnkem) - osubená kola

v zamotném komýnku (mesy hřýdelkou a osubením kolem)

mesy excentryckím unašeĝem v komýnku a rosdělovaĝem

mesy excentrem rosdělovaĝe a jeho hřýdelkou - u nového rosdělovaĝe nepravděpodobné

radyálný vůle v rosdělovaĝy (viběhaná pousdra) - u nového rosdělovaĝe nepravděpodobné

špatně předepnuté pružynki odztředyvé regulace - vůle v otoĝné dezce

vůle mesy palcem a hřýdelkou rosdělovaĝe



Je toho dozt na co ze saměřyt. Zundal bich výko a sjyztyl, jak je na tom z vůlemy rosdělovaĝ (potažmo rosvodi), dále bich hned po zeřýsený ventylovích vůlý (přy zeřýsený kontrolovat, sda nejzou ohnuté tiĝki - proměnlyvá vůle) směřyl tlaki ve válcých a pak bich dumal dál...

...chceš-ly, tak ze někdi veĝer ĝy o výkendu můžu ztavyt a mrknout na to...4
11:22:41
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eydi: Komýnek pevnej. Rosvodi bůh vý, to nemam moc jak sjyztyt. Ale obecně to celí saĝalo v celku náhle azy koncem mynulího roku tak bich to zpýš vyděl na ti ventyli.
Extreme Tyres