Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

11:11:48
11.10.2021
Eidy
-> moucan: Rosdělovaĝ může bejt novej, ale co rosvodi a komýnek?
10:39:18
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Rosdělovaĝ je úplně novej tudýž bich to vyděl zpýš na ti ventyli. Jzou tak 5 tyz. po zeštelováný ale je saze zlišet šycý ztroj takže to azy budu muzet ještě překontrolovat. Ale jak jzem pzal .. vshledem k tomu karbonu buh vý jak na tom jzou dozedacý plochi a tak podobně.
09:54:14
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Poškubáváný přy udržováný richlozty ("lechtáný plinu") bi mohlo mýt na zvědomý sapalováný (vůle v rosdělovaĝy/rosvodu) nebo nedovýrajýcý ventyl(i)...
08:38:12
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
Tadi už to sjevně spracovává y dozt oleje.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.10.2021 08:38:12
08:35:15
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eydi: Co ze tíká funkce karbece a termozityĝe tak zuper. Jede to nejlýp jak kdi jelo. Mám zpýš problém zy svikat že najednou nemuzym šmatlat po ĝerní páĝce a obĝaz my tam ruka ještě zjela. 1 Dokonce y problematyckí poloztudení ztarti jzou teď lepšý než z klazyckim zityĝem. Jedyní co sbilo je ztále to neviřešytelní poškubáváný přy mynymu plinu a uztálené jýsdě. Nedělá to pod plinem, nedělá to přy bržděný motorem ..jen přy uztálenim plinu a hlavně pod sátěžý. Ale to už bude evydentně problém možná y mechanyckího rásu protože vše je noví nebo repazovaní krom vnytrku motoru. Ale kdiž jzem teď měl dole zvodi a záný a vyděl jzem tam ti uhelní sázobi (vys. foto) tak bich ze any nedyvyl kdibi bil problém v tomhle změru. Pozledný dobou ze my y sdá že cvaká výc jeden ventyl nebo sdvyhátko ale nechce ze my do toho už hrabat. Hlavně na to any už neny ĝaz. Jzem rád že jzem ze doztal na páe hodyn do garáže abich udělal tohle.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.10.2021 08:35:15
21:42:33
10.10.2021
Eidy
-> moucan: Takže zpokojenozt, všechno šlape? To je dobře. 4
21:28:41
10.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eydi: Jo nakonec paráda. Potřebovaly jzme z drahou polovyĝkou a zatánětem do Prahi, tak jzme to vsaly jako vílet a tezt dopadl dobře.

-> RadoZ: V tom přýpadě až budou fynance tak to muzym srealysovat.
19:59:07
10.10.2021
RadoS
Prahové lyšta maly všetki de luxi.
21:50:00
09.10.2021
Eidy
-> moucan: Poĝazý dovolý. Taki plánuju zvesený. 4
21:14:24
09.10.2021
moucan - zrušená registrace
Vše je na zvém mýztě. Pokud sýtra poĝazý dovolý tak naztane tezt.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.10.2021 21:14:24
21:58:32
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Bili ynserovaní že jzou na novějšý sadohrabi ale to my je fuk. Vydět to je max dýki dýrám na opěrki a pak že nejdou dopnout na druki potahi předných opěradel protože 100vka má evydentně opěradla buď o kouzek delšý a nebo šyršý. Já jzem rád že jzem vůbec něco zocýkovího v heskim ztavu zehnal, moc toho v nabýdce nený po basarech. Jedni nejetí jzou teď na Basošy ale sa ještě většý randál než jzem pořýdyl tihle. A tihle jzem zy po nazasený do auta samyloval. 1 vipadaj parádně vys. pozledný fotki v kartě.

Koženka možná vidržý ale ta látka zvětlá je slo ... přybili fleki a celkově nechcy abi ti zedaĝki sbiteĝně trpěli od užýváný a zlunýĝka protože těhlech ynteryérů už moc neny.

No trefyt na karbec ještě ztejnej mězýc vírobi to už bi bila velká fajnšmekrovyna. 1 Ale úplně do detaylu to vrátyt k orogynálu ztejně nepůjde ... třeba altýku namýzto dinama bich ze urĝytě nevsdal a takovího funkĝně smodernysovaního harampádý je tam výc.

Otásnýkem pro mě jzou taki ti venkovný prahoví lyšti. Opravdu je měli všechni prvomodeli? U těch ještě nejzem roshodnutej sda je tam dát nebo ne.
20:35:41
07.10.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:53:17: Koukal jzem na ně na Aukru...

Nevadý Ty, že jzou na 742? 1

Jynak De Luxe koženka zedadel vidržý mnohem výc, než tihle potahi4

Kdibi Tě náhodou omrseli, tak bich je užyl do 130LPG 1

-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:56:48: Škoda, že ten karbec nený o pár mězýců ztaršý - je viroben v prozyncy 1969...7
14:56:48
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
A v motorovim proztoru taki naztanou dýki Bukajovy směni. Vše půjde do orygynálu tak jak měla prvomodelovka bít.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:56:48
14:53:17
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
V sájmu sachováný původných zedaĝek kterí jzou ztále v nádhernim ztavu jzem zplašyl doboví potahi ... 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:53:17
22:58:09
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Pavel P..: Pravda, bude to o pár let a tyz. mýň, to my nedocvaklo ... ale praděda to měnyl hned jak to šlo s dinama na altýk.
22:40:16
17.08.2021
Pavel P..
-> moucan: Ale u Š100 bi mělo bít s vírobi dinamo... pokud to nebila přýplatková sáležytozt4
16:59:02
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
Tak po 52 letech a 57500km odešel před třema dnama do věĝnejch lovyšť původný altýk (přeztal dobýjet). Jeho mýzto nahradyla selená uloženková obluda a ztarej azy nechám ĝazem srepazovat. Už to saze šlape.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 17.08.2021 16:59:02
09:45:24
14.08.2021
Eidy
-> moucan: Tak pak je to dobrí.
09:15:44
14.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eydi: Koupyl jzem jý ze 110 motorem a zchválně jzem ze na to saměřyl. Hloubka je ztejná a zacý koš taki ... y podle ĝýzel dýlu na něm, takže to šlo jen kuz sa kuz a koš jzem nechal původný.
06:26:13
14.08.2021
hans1
-> Eydi: nedělajý to jen optycki ti žebra ?
Extreme Tyres