Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan | 15.04.19 22:55 | 9x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 2.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci.
No a letos konečně nadešel čas kdy začnu něco s lahváčem dělat já a vemu si ho do parády. Chci z něj mít hezkou víkendovku.

Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru je nakrouceno originálních a nestočených 49300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze kdyz nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskre zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku kterej byl následně pradědou neodborně přelakovanej což se podepsalo na vzhledu blatníku ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální. Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.

Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- až počasí dovolí (plán je jaro 2019) tak začnu s "vyprošťovánim" z garáže a následovat bude převoz k mechanikovi kterej mi dá lahváče do kupy a připraví na STK (auto přivezeno, čeká se na servis)
- přepis a zaplacení ekodaně
- převoz do nového bydliště
- pak snad už jen jezdit, jezdit a jezdit.

Nedostatky a závady:
- pneumatiky po smrti - čeká se na nové
- upadlá vrtulka na čerpadle ostřikovačů - (motorek objednán)
- je úplně zatuhlej plynovej pedál - vyřešeno
- brzdy jsou kompletně zarezlý - celková revize a oprava bude nutná (díly na cestě)
- přední čelo a levej přední blatník jsou neodborně stříknutý v jinym a ještě matnym odstínu po nehodě kterou s autem absolvoval ještě praděda. Dokud to nebude hnít tak s tím nic dělt nehodlám.
- nádrž je plná rzi a bordelu - musí ven a musim jí odrezit. Přemýšlím že předelám vedení benzínu komplet do gumový hadice. (Hotovo a pročištěno)
- někde to hulí u svodů - ještě nevím jestli je to těsnění nebo prasklý svody

4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka








Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

22:51:21
15.04.2019
moucan

22:50:26
15.04.2019
moucan

Dnešní počasí přálo takže jsem se pustil do rozborky nádrže a další postup v oživení.
Vše začalo rozborkou a vyndánim nádrže a její debordelizací. Nechal jsem vevnitř pracovat kyselinu citrónovou a následně jsem vybouchal a vylil bordel. Nějaký deko blátíčka a bordelu jsem z nádrže dostal. Následoval proplach benzínem a samou leností jsem se nakonec vykašlal na vylití dvousložkovou barvou. Nebyl na to čas ani nálada.
Už při čekání na debordelizaci nádrže mi to nedalo a udělal jsem Lahváčovi bajpás benzínovýho vedení do kanystru. Po asi minutovym přemlouvání chytil a po těch letech si začal protahovat ojnice.
Nádrž jsem tak následně vrátil a profoukl pořádně benzínovou trubku ... už saje a jede i na nádrž.
Nedalo mi to a jel jsem to projet po vsi mimo silnice s provozem. Sice s brzdama s funkčností asi 40% ale stálo to za to.
Jako bonus dorazily přezutý kola s novejma pneu takže už to je na správnym rozměru tak aby se to líbilo technikům na STK.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 15.04.2019 22:50:26
upraveno 1x, naposled 15.04.2019 22:52:06
12:38:21
13.04.2019
Bukaj

-> moucan 07.04.19 16:39:10: Na fotce vypadá hezky (obě dvě) 4 Snad fotka neklame 3
20:21:35
07.04.2019
Tom Troll

To je velmi dobrej poklad. 5
19:46:55
07.04.2019
SO545

ma to smrnc. poladit a jazdit
16:39:10
07.04.2019
moucan

Tak nastal čas na první práce na Lahváčovi. Proběhla prvotní očista a důkladnější kontrola stavu auta. Vyndal jsem všechny koberce který pujdou na přeprání a vyčištění. Ze sedaček jsem sundal potahy šitý ještě mojí prababičkou a nechám je hezky bez potahu, přecejen koženka je koženka. Do auta se na místo řidiče bohužel dostala vlhkost ale naštěstí toho na podlaze moc nenapáchala krom jednoho zrezlýho šroubu.
Dál jsem promazal všechny panty, povedlo se mi rozhýbat zatuhlej plynovej pedál a taky jsem trochu zregeneroval veškerý gumový těsnění na dveřích a oknech.
Jedna z provizorních pneumatik vypovědla službu ale zítra mi má přijít sada úplně novejch 14" protektorů takže mě to netrápí.
Zjistil jsem že je na tom dost zle silentblok zadní nápravy kterej je celkem roztrhanej. Problém je že na netu prakticky nejde sehnat.
Rez na podvozku je opravdu minimální a až na pár puchýřků a vyrezlinek jsem nenašel nic zásadního. Pod kobercema na mě taky žádný překvapení nevykouklo, okolí baterie je v pohodě a kufr je taky prakticky netknutej.
Voda v chladiči vydržela 15 let a nikudy se zdá neutíká takže taky dobrá zpráva.
Pokud vše půjde jak má tak zkusím v týdnu protočit motorem.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 07.04.2019 16:39:10
upraveno 1x, naposled 07.04.2019 16:47:35
17:25:29
05.04.2019
moucan

Díky, díky ... foto přidám hned jak se zase k autu dostanu. Momentálně sháním díly na opravu.
07:28:12
05.04.2019
Eidy

Lahváč je dobrý jméno. 3
07:23:56
05.04.2019
SO545

vela stastia z resuscitaciou prajem.

nejake foto zdravej karoserie potesi...4
17:47:17
04.04.2019
moucan

Dnes konečně nastala pravá konstelace a lahváč po 15ti letech spatřil světlo světa. Skoro hodinu trvalo než jsme auto pomalu vytahali Oktávkou ven přes lano protože byly všechny kola bez známek hnutí. Zarezlý kotouče i bubny naštěstí nakonec povolily a nechaly se jakž takž rozhejbat. Zbytek auta je v pohodě. Krom nutný výměny všech náplní, řemenů a g.o. brzd není na co sáhnout. Kastle je rzí skoro netknutá a zespodu to je taky v pohodě až na pár míst který se budou dát lehce opravit a nebo případně ošetřit aby to nelezlo dál.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 04.04.2019 17:47:17
Extreme Tyres