Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan | 10.04.20 16:07 | 16x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci.
No a letos konečně nadešel čas kdy začnu něco s lahváčem dělat já a vemu si ho do parády. Chci z něj mít hezkou víkendovku.

Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru je nakrouceno originálních a nestočených 49300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR a přidělanej ukazatel stavu baterie. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kterej je už z novější stovky a vepředu na čele mu schází rakvička s lištou. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auta na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.

Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

Nedostatky a závady:
- nefunguje klakson
- chybí krytka vnitřního osvětlení u řidiče
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
- přední čelo a levej blatník jsou v jinym odstínu a hodně zle nalakovaný

KOUPÍM/SHÁNÍM
- ozdobné lišty "fousky" na přední čelo k rakvičce
- krytku ke stropní lampičce ze 110R

------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------

4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

10:09:31
26.02.2020
moucan
Hezkej příklad toho jak se věci dřív dělaly poctivý. Bál jsem se co 45 let starej koženkovej potah provede když ho po tý době sundám z volantu a hodim do pračky. Světe div se nic ... změknul, nádherně se vyčistil a tak jsem ho dal zase zpátky na nový kormidlo. Holt Tuzex!!! 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 26.02.2020 10:09:31
20:08:46
25.02.2020
moucan
Je tam ..
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 25.02.2020 20:08:46
11:57:14
25.02.2020
moucan
Úspěšnej měsíc na lov hezkejch dílů. Dorazil volant bez prasklin. Ještě musim sehnat tu "tkaničku" na omotání potahu volantu abych ho mohl dát ze starýho na tenhle novej volant. Nějak by se mi to bez potahu nelíbilo.5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 25.02.2020 11:57:14
13:15:26
23.02.2020
moucan
-> Bukaj: Tak to máš štěstí. U překupníků zatim narážim jen na nesmyslný ceny a burzy se mě vyhýbaj kvůli službám který většinou chytnu přesně na ty dny. Snad se poštěstí letos.
upraveno 1x, naposled 23.02.2020 13:16:18
09:02:49
23.02.2020
Bukaj
-> moucan 22.02.20 18:15:54: Pěkné 6
-> moucan 22.02.20 18:24:55: K něčemu občas přijdu jako slepý k houslím (třeba v hromadě jiných nakoupených dílů), něco se občas najde na burze nebo u překupníků4
18:24:55
22.02.2020
moucan
-> Bukaj: a kam na to chodíš? 1
18:16:53
22.02.2020
moucan
Nová šaltpáka.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 22.02.2020 18:16:53
18:15:54
22.02.2020
moucan
Dneska zvládnutej výlet do rodiště lahváče pro pár dílů. Když už je funkčně vše ok tak je čas na vylepšování. Rakvička je na místě a taky proběhla výměna hlavice řadící páky a nasazení chromový krytky na tyčku řadičky.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 22.02.2020 18:15:54
22:10:52
21.02.2020
Bukaj
-> moucan: Ale jo, občas někde potkám nějakej fous či rakev v rozumném stavu. Tento týden jsem koupil za 30 Kč zadní část šipky k hrdlu nádrže modelu 70 a byly tam i fousy, ale ty jsem tam nechal, neboť byly poškozené (měly utržený šroubek a jeden měl trochu deformovanou špičku) ...7
20:37:46
21.02.2020
moucan
-> Tomaso435: No bude to už jen horší. Ale konkrétně tady si myslim že už ani těch dílů k domácímu zadržování moc nebude.
19:16:37
21.02.2020
Tomaso435
-> moucan: obojí :-D .. ale je to cca 3 - 4 roky zpět, to ještě nebylo takový šíleství díky tomu že to drží pulka lidí doma a na trhu to není:)
19:10:11
21.02.2020
moucan
-> Tomaso435: Rakev nebo fousky? Šmarja to kdybych věděl ... 9 1
18:17:00
21.02.2020
Tomaso435
-> moucan 21.02.20 18:15:50: 9 .. a já vul to nechal za 300 3
18:15:50
21.02.2020
moucan
-> Tomáššš: Posledni Rakvička šla na Aukru za 3050 Kč kdyz jsem tam dal 3000 Kč a někdo mě ještě přehodil. Byla to uloženka jako nová. Před asi třema měsícema za 2700 Kč a ještě předtím 2900 Kč. Na bazarech jsou ted dvě kdy jedna je rozlámaná za litra a druhá slušná uloženka za 2000 Kč. Co se týká fousků tak to je úplná fantasmagorie. Zase holt ale nutno přihlídnout k tomu že to na stovkách bylo jen na prvomodelech a proto je to vzácnější. Snad ty fousy časem splašim od někoho kdo tak nebazíruje na ceně a nebo budu muset podlehnout trhu.
16:05:03
21.02.2020
Tomáššš
-> moucan 21.02.20 12:19:48: to si už také ceny ? Kokos ,ja som v tom prípade boháč 3
12:19:48
21.02.2020
moucan
-> Eidy: Fousy sháním. Zatim ještě nejsem ve stádiu že bych byl ochotnej za ně dát 2500-3000 Kč na bazarech. Stačej ceny rakviček. Tam už jsem se smířil s 3000 Kč který bych byl ochotnej dát a nakonec jsem je splašil za 90 Kč i když ve špatnym stavu.
09:51:56
21.02.2020
Eidy
-> moucan: Spíš o dva fousy. Nebo ty nemáš?
18:06:28
20.02.2020
moucan
Konečně splašená rakvička na předek. Během zítřka doseženu srouby, naměřim a navrtám čelo a Lahváč bude zase o fous blíž originálu.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan vložen 20.02.2020 18:06:28
19:15:18
04.02.2020
moucan
-> Eidy: -> astero: Super, díky vám. Snad do konce měsíce něco splaším a rozezním to.6
18:54:43
04.02.2020
astero
-> moucan: To sú čísla konektorov, ovládacia cievka má č.85 a č.86, kontakt C - spoločný č.30, NO - normálne rozpojený č.87, NC - normálne spojený 87a. 85 daj na kostru, na 86 priveď od spínača +12V, relé už musí podľa spínača cvakať. Na 30 doveď cez pojistku +12V, z 87 na fanfáru. Pojistku podľa príkonu teho bazmeku, asi 8A a čo najbližšie k neistenému obvodu. 4
Edit: presne ako to nižšie popísal Eidy..
upraveno 1x, naposled 04.02.2020 18:57:02
Extreme Tyres