skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.
Úpravy oproti originálu:
- ukazatel dobíjení
- alternátor místo dynama
- hliníková olejová vana
Práce co byla na autě udělaná:
- repase předních brzdičů
- výměna benzínové nádrže
- výměna LZ ložiska kola
- výměna některých hadic
- výměna manžet na poloosách
- výměna klaksónů
- výměna a přetěsnění víka ventilů
- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový
- výměna termostatu
- celkový rozleštění a renovace laku
- přetěsnění bočního víka
- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou
- navrácení termosytiče a původního karburátoru
Jaký jsou teď s lahváčem plány?
- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák
- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky
- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej
- možná vrátit chromové kryty prahů
Nedostatky a závady:
- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku
KOUPÍM/SHÁNÍM:
- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------
4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště
7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku
12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)
15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka
1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.
11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.
13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva
13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí
15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo
16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape
12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.
26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.
28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...
30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska
3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!
28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.
3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.
3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.
20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.
22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.
25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.
8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.
9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.
10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"
25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička
16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.
22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.
27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.
29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.
23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.
4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.
10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth
14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku
20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák
3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo
8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.
13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.
10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.
14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.
Lahváč/Škoda 100L - komentáře:
15:54:59
20.02.2021
20.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Sám jsem na to zvědav, jen budu muset nechat ufiknout z toho černýho tu úzkou vstupní trubajznu a nechat tam navařit větší průměr, protože ty svody z nerezovýho maj větší průměr. Ale to by měla snad být pro nějakýho svářeče brnkačka.
15:48:00
20.02.2021
20.02.2021
Eidy
-> moucan: Pěkný. Už si nepamatuju, jestli jsem ten tlumič někdy slyšel naživo.
15:45:55
20.02.2021
20.02.2021
moucan - zrušená registrace
Nějak se mi rozmnožili Abarthi obecní ... Úkol bude udělat z toho jeden dobrej.
10:23:22
08.02.2021
08.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: No hele v tu dobu co jsem to psal opravdu mělo ještě týden lejt a 2 dny jim to i vyšlo. Zbytek už chumelí. Až mě to štve, šel bych se pořadně projet.
A s tou nebohou co semnou chce být si to trefil.
A s tou nebohou co semnou chce být si to trefil.
08:59:07
08.02.2021
08.02.2021
Bukaj
-> moucan:
Jen asi žiješ v nějakém jiném časoprostoru, když píšeš, že u vás má týden "lejt" - pokud tím tedy nemyslíš bojkot "suchého února" - dle předpovědi mají teď týden být maximální teploty kolem pěti stupňů pod nulou a ty minimální ještě o 15° nižší...
A s "nebožkou" jsem předpokládal dvě varianty - "ta nebohá, co s Tebou musí (chce) být" nebo "ex", ale u té druhé varianty nevím, nevím, jestli chvilku po rozchodu bys zveřejňoval společné "šťastné a veselé" fotky...
Jen asi žiješ v nějakém jiném časoprostoru, když píšeš, že u vás má týden "lejt" - pokud tím tedy nemyslíš bojkot "suchého února" - dle předpovědi mají teď týden být maximální teploty kolem pěti stupňů pod nulou a ty minimální ještě o 15° nižší...
A s "nebožkou" jsem předpokládal dvě varianty - "ta nebohá, co s Tebou musí (chce) být" nebo "ex", ale u té druhé varianty nevím, nevím, jestli chvilku po rozchodu bys zveřejňoval společné "šťastné a veselé" fotky...
12:58:55
06.02.2021
06.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: No příznaky byly jasný viz níž. Nevim co se mu stalo ale provoz už moc nedával. Teď po výměně se auto na sytič a volnoběh ohřálo na provozku cca do 10ti minut což uz vypadá o dost líp. Ještě uvidim co za jízdy ale teď zas má týden lejt takže to nevyzkoušim.
I kdyby ten novej fungoval dva tři roky ... holt kdyžtak dám zas jinej. Vyměna na půl hoďky.
S nebožkou buď v klidu ... to je kódový označení skoromanželky. Ta když už semnou přežila 8 let tak přežije všechno.
I kdyby ten novej fungoval dva tři roky ... holt kdyžtak dám zas jinej. Vyměna na půl hoďky.
S nebožkou buď v klidu ... to je kódový označení skoromanželky. Ta když už semnou přežila 8 let tak přežije všechno.
12:30:44
06.02.2021
06.02.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 06.02.21 09:48:32: Divný - tyhle lihové termostaty většinou fungovaly spolehlivě do doby, než se měch prodřel o vzpěru při chybné montáži...
-> moucan - zrušená registrace 06.02.21 09:49:37: Tento voskový by fungovat měl, ale otázka, jak dlouho... Nicméně při sezonním použití vozu předpokládám, že pár pětiletek dá...
-> moucan - zrušená registrace 05.02.21 21:23:13: Nebožka?
-> moucan - zrušená registrace 06.02.21 09:49:37: Tento voskový by fungovat měl, ale otázka, jak dlouho... Nicméně při sezonním použití vozu předpokládám, že pár pětiletek dá...
-> moucan - zrušená registrace 05.02.21 21:23:13: Nebožka?
09:49:37
06.02.2021
06.02.2021
moucan - zrušená registrace
Snad tahle potvora z garážovejch zásob po dědovi bude chodit jak má.
09:48:32
06.02.2021
06.02.2021
moucan - zrušená registrace
Tak jak jsem predpokládal ... termostat ještě pùvodní. No na to že mu je 52 let vypadá dobře.
21:23:13
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Tomáššš: Dík. Pokud mysliš ty podzimní tak k tomu mě přemluvila nebožka.
21:07:42
05.02.2021
05.02.2021
Tomáššš
-> moucan: krásne fotky
19:51:43
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> hans1: Bylo 7°C a vzhledem k předchozímu chování to je anomálie. Na pozdim jsem jezdil i v noci kdy bylo -1°C a vždycky se teplota držela minimálně na 80°C - tzn. začátku zelenýho pole. Tohle budu muset vyřešit.
18:48:33
05.02.2021
05.02.2021
hans1
-> moucan - zrušená registrace 05.02.21 17:15:37: nevím teda jak je u vás teplo ale mě to tak zlý nepřijde 10km není moc... termostat spíš vždycky zůstane otevřenej než zavřenej vaření bych se nebál.
17:47:09
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Aha ... v tom mam vždycky bordel.
17:45:06
05.02.2021
05.02.2021
Eidy
-> moucan: Právě naopak, otvírá moc.
17:43:40
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Už v létě občas podivně houpala teplota a nejvíc na podzim když jsem zapnul topení tak teplota letěla o 20°C dolu a už se to nevratilo na provozku. Asi se nebude dost otvírat. Ono kdo ví jestli neni ještě původní a hlavně těch 15 let co to auto stálo tomu asi nepřidalo. Zázrak že vůbec nějak fungoval. Jen doufám že ten origo co mám doma bude funkčni.
17:19:07
05.02.2021
05.02.2021
Eidy
-> moucan: Mě se Záclona ohřeje na místě za 10 minut. Ale v zimě jsem s ní nikdy nejel, takže neznám zimní chování. Ale asi by to tak být nemělo.
17:15:37
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
Tak mi to nedalo a dal jsem i rychlý kolečko kolem komína a hned mam práci navíc. Zdá se že odešel do kopru termostat. Voda se za 10 km neohřála na víc jak 60-70°C pouze na místě na volnoběh se ručička doplazila těsně před 80°C a hned po vyjetí spadla zase mezi 60-70 °C. No lepší to zjistit v zimě než v létě a někde vařit.
16:01:33
05.02.2021
05.02.2021
moucan - zrušená registrace
Tak dneska zbyla chvilka času tak jsem přepojil hadice hrdla tak jak mají být.
17:01:59
30.11.2020
30.11.2020
moucan - zrušená registrace
-> hans1: No ono pohasne auto i když se zapne ten větrák, o úbytku výkonu nemluvě. Je to asi jako když v maloobjemovym autě zapne člověk klimu.