Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

18:28:43
28.02.2021
moucan - zrušená registrace
Interiér konečně kompletní. Velký dík Bobeshovi. 4
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 28.02.2021 18:28:43
20:27:31
23.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bobesh: Napíšu SZ.
20:17:19
23.02.2021
Bobesh
-> moucan - zrušená registrace 23.02.21 10:32:17: To bohužel71 jak říkám, Erko jsem prodal v roce 1995 a ve stovce jsem se už taky nějaký to desetiletí nehrabal. Navíc jsem od rozvodu dvakrát stěhoval garáž a nakonec jsem všechno nechal synovi (jimbeam). Pomoci můžu maximálně dobrou radou nebo rukama,co se škodovek týče, vyučil jsem se na nich.
12:12:15
23.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: No jo ale co já bych ti dal ... žádný MB díly teď nemám. 1
11:46:18
23.02.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 23.02.21 08:52:12: Kdyžtak sklíčko na interierovou lampičku někde určitě vyhrabu - tedy pokud myslíš to podlouhlé vodorovně montované světýlko...4
10:32:17
23.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bobesh: Jo jsme skoro sousedi. Kdyby se ti to sklíčko nebo něco užitečnýho na Kilčo urodilo tak se určitě nějak dohodneme.
09:18:44
23.02.2021
Bobesh
-> moucan: Tak to si nejsem úplně jistej,jestli to dám10 Erko jsem prodal před čtvrtstoletím a jedu tak maximálně ve stodvacítkách a to ještě s donucením ale holt tradice je tradice1

Pokusím se poptat.

Krom toho, koukám, že asi od sebe nejsme daleko, já Kolín4
08:52:12
23.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bobesh: Díky za pochvalu. No ty fanfáry bych možná i byl ochotnej pustit. Opravitelný asi budou ale nějak nemam v plánu je tam vracet. Sežeň mi lampičkový sklíčko a jsou tvoje. 1
08:21:40
23.02.2021
Bobesh
Tahle rádoby černá tmavě zelená se mi v kombinaci s tím interiérem ohromně páčí 142 včetně dřevěné imitace palubní desky. Je moc dobře že vůz zůstal v rodině, máme to s naší Bílou stejně. Tohle se prostě neprodává, to se dědí5 . Pokud by jsi měl zájem, můžu se pokusit o zprovoznění těch DDR fanfár případně jestli bys mi je přenechal.

Sklíčko lampičky,jó,kde jsou ty časy,kdy to byl mototechnový výprodej búra za kus... Hlavně nevydržely silnější wattáž než 5w a tekly, jelikož v erku s černým stropem bylo ve tmě vidět prd10
19:09:08
22.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Hele po zkušenostech z motorek věřim i tomu že to znát bude. Nemyslim si že to přidá nějaký extra koně ale rozhodně to zlepší projev a průběh výkonu (i když slovo výkon je u stovky takový sprostý slovo). 1 Sám jsem na to zvědav.
18:48:50
22.02.2021
Bukaj
-> moucan: Tak to pak schválně dej vědět, jaký je placebo efekt...1
18:25:43
22.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Větší difuzor, trysky, snad i vyleštění vnitřku (to nevim jistě). Prý je to o dost živější a netřeba jinak zasahovat do motoru. Kdybych to chtěl honit o fous dál tak bych musel nechat přeleštit kanály a udělat k tomu Abarthu přímý svody ale to už se mi nechce.
17:09:15
22.02.2021
Bukaj
-> moucan: Jen tak ze zvědavosti - v čem spočívá ta "úprava karbecu" (předpokládám původní Jikov BST). Netřeba konkrétní hodnoty, ale co vše je tam upravováno?

Nenapadá mne nic moc, čím by se dali nahnat koníci pouhou úpravou karburátoru...
13:08:21
22.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Jo ty svody jsou super. Proto jsem rád že jsem sehnal jen samotnej tlumič a dám z toho do kupy jeden pěknej výfuk. Jsem zvědavej jak to s tim pojede a jak to bude znít. Navíc mám teď čerstvě objednanej upravenej karbec takže bych pár přichcíplejch poníků někde nahnat mohl. 1
12:44:54
22.02.2021
Bukaj
-> moucan: Aha, Ty myslíš ten zadní (přední po směru jízdy) úchyt, jak tam na něm byl nabastlenej ten L profil pro přidělání k originál hlavnímu držáku výfuku, já to pochopil jako že je jinak ten úchyt k nosníku motoru (na plášti) - na fotce to tak i vypadá...

...jinak ty svody jsou del mého názoru dělané přesně na 1000 MB/kilo - podle toho tvarování. A samotný tlumič byl řekl bych universál (ač tento je samodomo, tak dle "plánu") pro všechna možná vozidla podobné kubatury...
12:30:45
22.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Ten od tebe má to zadní uchycení navařený až na svodu. Ten černej co jsem teď dosehnal má zadní uchycení ještě na těle tlumiče. Je mezi tim celkem velkej rozdíl a co jsem to nahrubo přikládal pod auto tak napřesno na origo uchycení Kila sedí ten černej. Nevim na čem byl původně ten nerez ale kilčo ani MBčko to nejspíš nebylo. Ale už je to v řešení. Z toho nerezu použiju svody a vstupní trubku a tu nechám navařit na ten černej kde je zase podivně úzká. V týdnu bych to měl mít hotový. Otázka je zda to budu dávat hned na auto protože mě za 4 měsíce čeká STK a nevim nevim jak by se na to tvářili. Možná ho tam dám až po.
11:52:36
22.02.2021
Bukaj
-> moucan: Ale kilo i MB mají ty úchyty na levém držáku motoru stejně, tak nevidím důvod, aby byl výfuk v jiné poloze od motoru. Ale je pravda, že ten pomocný držáček originál výfuku měly MB jiné, než první stovky - otázka, zda se měnil jen tvar držáku jen kvůli úspoře materiálu, nebo i finální poloha výfuku...

Ty pomocné držáky MB/kilo výfuku po ruce nemám, tak nemohu ověřit...
20:53:11
20.02.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Kdyť to poměřim vedle sebe tak ty vstupní trubajzny jsou dýlkou a polohou stejný. Jediný co nesedí jsou úchyty. Mam podezření že ten nerezovej nebyl původně na kile.
16:53:25
20.02.2021
Eidy
-> moucan: Nebude problém to předělat, ale chytit správnou polohu. Nejlíp to bodnout na autě.
Extreme Tyres