Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

11:11:48
11.10.2021
Eidy
-> moucan: Rozdělovač může bejt novej, ale co rozvody a komínek?
10:39:18
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Rozdělovač je úplně novej tudíž bych to viděl spíš na ty ventily. Jsou tak 5 tis. po seštelování ale je zase slyšet šicí stroj takže to asi budu muset ještě překontrolovat. Ale jak jsem psal .. vzhledem k tomu karbonu buh ví jak na tom jsou dosedací plochy a tak podobně.
09:54:14
11.10.2021
Bukaj
-> moucan: Poškubávání při udržování rychlosti ("lechtání plynu") by mohlo mít na svědomí zapalování (vůle v rozdělovači/rozvodu) nebo nedovírající ventil(y)...
08:38:12
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
Tady už to zjevně zpracovává i dost oleje.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.10.2021 08:38:12
08:35:15
11.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Co se týká funkce karbece a termosytiče tak super. Jede to nejlíp jak kdy jelo. Mám spíš problém si zvykat že najednou nemusim šmatlat po černý páčce a občas mi tam ruka ještě sjela. 1 Dokonce i problematický polostudený starty jsou teď lepší než s klasickym sytičem. Jediný co zbylo je stále to nevyřešitelný poškubávání při minimu plynu a ustálené jízdě. Nedělá to pod plynem, nedělá to při brždění motorem ..jen při ustálenym plynu a hlavně pod zátěží. Ale to už bude evidentně problém možná i mechanickýho rázu protože vše je nový nebo repasovaný krom vnitrku motoru. Ale když jsem teď měl dole svody a sání a viděl jsem tam ty uhelný zásoby (viz. foto) tak bych se ani nedivil kdyby byl problém v tomhle směru. Poslední dobou se mi i zdá že cvaká víc jeden ventil nebo zdvihátko ale nechce se mi do toho už hrabat. Hlavně na to ani už neni čas. Jsem rád že jsem se dostal na páe hodin do garáže abych udělal tohle.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.10.2021 08:35:15
21:42:33
10.10.2021
Eidy
-> moucan: Takže spokojenost, všechno šlape? To je dobře. 4
21:28:41
10.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Jo nakonec paráda. Potřebovali jsme s drahou polovičkou a satánětem do Prahy, tak jsme to vzali jako výlet a test dopadl dobře.

-> RadoS: V tom případě až budou finance tak to musim zrealizovat.
19:59:07
10.10.2021
RadoS
Prahové lišta mali všetky de luxy.
21:50:00
09.10.2021
Eidy
-> moucan: Počasí dovolí. Taky plánuju svezení. 4
21:14:24
09.10.2021
moucan - zrušená registrace
Vše je na svém místě. Pokud zítra počasí dovolí tak nastane test.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.10.2021 21:14:24
21:58:32
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Byly inzerovaný že jsou na novější zadohraby ale to mi je fuk. Vidět to je max díky dírám na opěrky a pak že nejdou dopnout na druky potahy předních opěradel protože 100vka má evidentně opěradla buď o kousek delší a nebo širší. Já jsem rád že jsem vůbec něco socíkovýho v hezkym stavu sehnal, moc toho v nabídce není po bazarech. Jedny nejetý jsou teď na Bazoši ale za ještě větší randál než jsem pořídil tyhle. A tyhle jsem si po nasazení do auta zamiloval. 1 vypadaj parádně viz. poslední fotky v kartě.

Koženka možná vydrží ale ta látka světlá je zlo ... přibyly fleky a celkově nechci aby ty sedačky zbytečně trpěly od užívání a sluníčka protože těhlech interiérů už moc neni.

No trefit na karbec ještě stejnej měsíc výroby to už by byla velká fajnšmekrovina. 1 Ale úplně do detailu to vrátit k oroginálu stejně nepůjde ... třeba altíku namísto dynama bych se určitě nevzdal a takovýho funkčně zmodernizovanýho harampádí je tam víc.

Otázníkem pro mě jsou taky ty venkovní prahový lišty. Opravdu je měly všechny prvomodely? U těch ještě nejsem rozhodnutej zda je tam dát nebo ne.
20:35:41
07.10.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:53:17: Koukal jsem na ně na Aukru...

Nevadí Ti, že jsou na 742? 1

Jinak De Luxe koženka sedadel vydrží mnohem víc, než tyhle potahy4

Kdyby Tě náhodou omrzely, tak bych je užil do 130LPG 1

-> moucan - zrušená registrace 07.10.21 14:56:48: Škoda, že ten karbec není o pár měsíců starší - je vyroben v prosinci 1969...7
14:56:48
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
A v motorovym prostoru taky nastanou díky Bukajovi změny. Vše půjde do originálu tak jak měla prvomodelovka být.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:56:48
14:53:17
07.10.2021
moucan - zrušená registrace
V zájmu zachování původních sedaček který jsou stále v nádhernym stavu jsem splašil dobový potahy ... 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 07.10.2021 14:53:17
22:58:09
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Pavel P..: Pravda, bude to o pár let a tis. míň, to mi nedocvaklo ... ale praděda to měnil hned jak to šlo z dynama na altík.
22:40:16
17.08.2021
Pavel P..
-> moucan: Ale u Š100 by mělo být z výroby dynamo... pokud to nebyla příplatková záležitost4
16:59:02
17.08.2021
moucan - zrušená registrace
Tak po 52 letech a 57500km odešel před třema dnama do věčnejch lovišť původní altík (přestal dobíjet). Jeho místo nahradila zelená uloženková obluda a starej asi nechám časem zrepasovat. Už to zase šlape.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 17.08.2021 16:59:02
09:45:24
14.08.2021
Eidy
-> moucan: Tak pak je to dobrý.
09:15:44
14.08.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Koupil jsem jí se 110 motorem a schválně jsem se na to zaměřil. Hloubka je stejná a sací koš taky ... i podle čísel dílu na něm, takže to šlo jen kus za kus a koš jsem nechal původní.
06:26:13
14.08.2021
hans1
-> Eidy: nedělají to jen opticky ty žebra ?
Extreme Tyres