Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

21:54:01
13.08.2021
Eidy
-> moucan: Je to správná vana k tomu sacímu koši nebo jsi ho přehodil taky? Z fotky mi ten hliník přijde hlubší, proto se ptám.
upraveno 1x, naposled 13.08.2021 21:54:22
15:31:41
13.08.2021
moucan - zrušená registrace
Hotovo .. hlinik na miste a pretesneno vse co slo.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 13.08.2021 15:31:41
upraveno 1x, naposled 13.08.2021 15:32:04
19:17:16
11.08.2021
moucan - zrušená registrace
Nějak se to rozpadlo ...
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 11.08.2021 19:17:16
18:29:24
21.07.2021
moucan - zrušená registrace
Tak další etapa přetěsnění motoru hotová. Boční víko už by nemělo dělat problémy. Na řadě bude vyměnit plechovou vanu za hliníkovou a taktéž přetěsnit. To už by mělo být finále.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 21.07.2021 18:29:24
12:10:49
10.07.2021
Jozka
-> moucan: 47
15:01:10
09.07.2021
moucan - zrušená registrace
-> Jozka: Slovo "divný" je u starý Škodovky a zejména u mojí pojem zcela běžnýho rázu. Co tady dokáže vzniknout za bizarní závady který vlastně vzniknout ani nemůžou a přitom tu jsou už bych nenapočítal na prstech rukou. 1
12:28:26
09.07.2021
Jozka
-> moucan: Jasný - já jen, že je to trochu divný. Mírnej podfuk v půlení spony je vcelku normální a projevuje se klidně i opakovaně (vibrace..).. masivnější pravděpodobně znamená, že je některej komponent nesprávně vytvarován.
07:44:26
09.07.2021
moucan - zrušená registrace
-> Jozka: Naposled jsem to srovnal ještě před dotaženim výfuku .. sedlo si to, dotáhl jsem sponu a pak výfuk. Vydrželo to jednu jízdu a zase se to rozjelo. Takhle opakovaně. Už mě to nebavilo. Tady trochu zkulturnim to lepidlo nakapaný okolo a na víc kašlu. S výsledkem jsem spokojenej a v motoru to beztak vidět neni.
22:23:21
08.07.2021
Jozka
-> moucan: No "pěkný".. už jsem si všiml, že jsi to zmiňoval jako problém, ale moc jsem nepobral - pokud je spona správně nasazená osově, není brutál vyrezlá a hrdlo výfuku není zvlněný, mělo by stačit nanejvýš "podmáznutí" styčných ploch výfuku a svodu.. 41
19:50:57
08.07.2021
moucan - zrušená registrace
Trochu prasečina ale účel tosplnilo na 100%. Už delší dobu mě štvalo neustálý podkufování a úniky mezi svodama a výfukem. Poslední dobou už to bylo fest hlasitý a rovnat výfuk vúči svodům jsem mohl jak jsem chtěl. No koupil jsem sadu na opravu pláště výfuku .. patláma platláma .. žbluch. 1 Nefouká to, neprdí to, je to krásně tichý ... jen jednou to budu asi sekat majzlikem.1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 08.07.2021 19:50:57
10:40:33
05.07.2021
moucan - zrušená registrace
Tak jsem se konečně dostal k výměně čepů.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 05.07.2021 10:40:33
15:23:01
25.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: To by nebyl problém. Na to přetěsnění nespěchám.
13:55:18
25.06.2021
Bukaj
-> moucan - zrušená registrace 23.06.21 10:37:48: Pak budu mít čas možná v druhé polovině srpna...?
10:37:48
23.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Technickou mám nakonec hotovou jinde, přes známost ... ale to přetěsnění musím pořešit. Pak je ještě v háji rejdovej čep a ten musim udělat přednostně. O víkendu mám bohužel plno ale kdyby jsi měl čas jindy tak by jsme to mohli domluvit. Za pomoc budu rád. Veškerý těsnění mám. Jen těžko pořešit ten únik mezi převodovkou a blokem. 8
08:14:22
23.06.2021
Bukaj
-> moucan: Pěkný. 7

Tahle "závada" bývala standardně v protokolech prakticky všech škodovek do doby, než ji kvůli "ekologii" přesunuli z "A" do "B"...8

Kdyžtak se o víkendu stav, mám v plánu něco dělat na autě, tak můžeme umýt a přetěsnit...4
17:11:47
09.06.2021
MVM
-> moucan - zrušená registrace 09.06.21 15:24:00: Mnoho let jeden známý ,má MPi Felicii (tzv. uložená technika). Najeto měl kolem 60tis, zvenku leštěnka. Roky jsem mu to vozil ofiko na STK já,a vždycky jsem mu to připravil tak aby měl dalsi 2 roky pokoj.tečka

Předloni jsem neměl čas,byl jsem na zavodech a testovani 3 týdny,no tak holt a zkrátka neměl čas a musel nutně ihned teď zrovna( byť mu radoby platila jeste 25dni- ale vycvaknuty v kolečku 7.měsíc ) tak to zvenku vypuliroval a šel stepovat s leštenkou na TK. NO A CO SE NESTALO. Důchodce odchytil hyperaktivni technik, suše mu oznámil že to má zvenku vypucovaný, tak že jestlipak to bude takovy zázrak i zespoda . A už ho prcal jak Dorotu.

Felda vzadu brzdovy trubky na nápravě hmm, bolavý, propojky trubek, bolavý, hnedka šel zlomit přední hadice k brzdam, a trubky pod autem mu taky osolil a ještě nějaký rozum aby tomu dal na razanci kdyby se chtěl majitel nadechnout..

Za 2minuty byl z kanálu venku, že vše nebezpečný a nazdar bazar..

Druhy den človíček skoro s brekem mi volá,že ho vyrazili- že mu "Technik" řekl že si ty trubky měl zapatlat rezistinem, takle to je vidět.. A co ted ma dělat? No tak to dal pro velký úspěch do servisu , tam mu udelali brzdy za !! 20tis! A jel znova, ten technik ani nevlezl do kanálu- aby to zkouknul. 3 Dal mu to na 2 roky. Od ty doby je vyléčený.
upraveno 1x, naposled 09.06.2021 17:36:32
16:40:17
09.06.2021
castrol
-> moucan: chod inde na stk
16:23:01
09.06.2021
Tomaso435
-> moucan: a ještě ti seřídí karbec tak, aby to vse šlapalo jak má. Pokud tam něco najde dostaneš vse napsaný na papírku co máš dát do kupy a nic co není životu nebezpečný nehroti..
16:09:45
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Tomaso435: I s emisema?
15:35:45
09.06.2021
Tomaso435
-> moucan: koukám nejsi z daleka, kdybys potřeboval tk, napiš, zařídím do druhýho dne...
Extreme Tyres