Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

15:24:00
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> MVM: Víš jak, chtěl jsem to mít dneska z krku a tohle bylo jediný STK v okolí na který jsem volal kde bylo volno. Že to bude takovej problém jsem netušil když 2 roky zpět prošel Lahváč bez problému v Brandýse kde bývali dost často se všim problémy a přísný technici. Ale tohle jsem ještě nezažil. Beru že mi rosí těsnění na vaně ale jinak vetšina toho bordelu na motoru je z odfuku vodní pumpy kde jsem nedávno doplňoval vazelínu. Prostě konstrukce auta kdy to přebytek vazelíny fluše po motoru ale debil si to nenechal vysvětlit. Jinak z toho auta ukápnou 3-4 kapky během 24 hod. když se jezdí což je u takovýho povozu standart. O tom neutěsnitělnym spoji výfuku ani nemluvim. Jako by to na emise mělo vliv když to beztak nemá žádnej katalizátor. Teď zkusim Velim a byť asi budu muset dávat znova 600 za emise protože opáčko za 200 by bylo jen u těch kreténů, tak to holt dám. A poučen z přechozích nezdarů řeknu technikovi ať na to koukne než to začnem řešit tak jak ty píšeš.
upraveno 2x, naposled 09.06.2021 15:28:30
14:22:19
09.06.2021
MVM
-> moucan: Tady u těch rizikovych aut je "lepší" kdyz se tam jede nejdriv "neofiko", rekne se co je vopravdu dobrý vyřešit, a potom tam vlitnout na čisto a nenechat si "vzít" technickou. Po pravdě ono stačilo přetesnit to hadrou Elring a sprejem čistič brzd za 50kč. Když se da tušit ze jsou tam vysirači. Aby to na oko bylo suchý...

PS, a to se nikoho nezastavam a ani po bitvě generál. Jen me to chvili živilo pripravy na stk,emise a celkově mam na to školy...
upraveno 1x, naposled 09.06.2021 14:24:08
14:09:59
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Vojťas: Jenže tady se to auto na díru ani nedostalo. Otevřel jsem mu na emisích haubnu, odešel jsem zaplatit. Když jsem se vracel tak už na mě halekal že s timhle ať jedu pryč a že mě na technickou ani nepustí. Ani nezačal měřit emise. Nebyl ani pod autem. Prostě viděl tohle a hotovo. Začal spojem výfuku ... řikám ještě celkem v klidu že to je originál a že to je prostě výrobní vada těhlech aut, že to úplně utěsnit nejde. Rukou zacpal výfuk že to podfukuje hrozně moc. No a pak přišla hláška že mi z vodní pumpy teče olej a ta už mě vytočila a začal jsem zvyšovat hlas. Řikám že když už tak to neni olej ale byla by to voda když je tam vodní pumpa a že to auto takhle 2 roky zpět v klidu prošlo legalní prohlídkou. Bla bla bla .. únik kapalin. Ekologie, ministerstvo. Můžete být rád že vám nenapíšu Cčko. Až vás zastavěj policajti tak vám seberou papíry. Řikám no to bych chtěl vidět, já to tak trochu dělám. No tak když to děláte tak to máte znát, tady neni o čem diskutovat. Radši jsem jel do hajzlu.
upraveno 1x, naposled 09.06.2021 15:28:49
13:48:19
09.06.2021
Borderer
-> moucan: Já si tohle tehdy ani neuvědomil a to mne klidně mohl vyhodit za vymlácenej svislák. Na ten tam čuměl, když hejbal autem na těch deskách. Ale terno začalo, když sem zahejbal volantem a začal mne tvrdit, že na páce převodky je vůle. Zavolal si mne dolů, přímo na ni ukazoval a pak to začalo...
13:46:35
09.06.2021
Vojťas
-> moucan: tak to je husty, u nas teda vzdycky řešej aby to správně brzdilo a nebyla nesmyslna vule na volantu nebo něco v piči. že ti tam napsal jen tohle, to byl asi fakt kokot no. Ja to teda otiram bud pred vratama nebo jednou jsem vlezl do diry driv nez on aby na nas nekapalo 3 40
upraveno 1x, naposled 09.06.2021 13:47:06
13:34:56
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Borderer: Já sem řval, ale v mezích ... ono si bohužel ve svym postavení "fízla v civilu" nemůžu dovolit moc velký akce. Ale když mi borec řekl že by to mohla být i závada C a že policajti by mi za to sebrali papíry tak už jsem mu měl chuť skočit po krku. Tomuhle hovadu bych se nezavděčil ani kdybych to umyl do sucha. Ten by si našel něco dalšího.
13:31:35
09.06.2021
vhml
-> Eidy 09.06.21 13:27:25: přesně, tohle stačí umejt a jít od toho.
13:31:23
09.06.2021
Borderer
-> moucan: Měl si začít řvát, nechat si zavolat majitele/vedoucího STK a odmítnout opustit linku, dokud nepřijde. Mne udělali před lety scénu kvůli maticovýmu řízení, které bylo tehdy kompletně nové - převodka po GO, spojovačka i krajní klouby nové. Prej je tam vůle a závada typu B. Po chvíli dohadování přišel majitel a vše se vyřešilo. Zpětně sem se pak dozvěděl, že ten technik dostal výpověď, protože se to nestalo poprvé.
13:27:25
09.06.2021
Eidy
-> moucan: Holt si příště koupíš 2 čističe na brzdy a motor omeješ, no. Klidně hned před vratama STK, aby byl navoněnej. 1
13:20:10
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
Dolu na vanu se to pako ani nekouklo. Zajímavý je že 2 roky zpět ve stejnym stavu legálně prošel bez jediný námitky.-> Eidy: Ani nevim, myslim že můžu kamkoliv protože je to v systému.
13:18:49
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
A tohle
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.06.2021 13:18:49
13:18:21
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
13:17:39
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
Nejvic mu vadilo tohle ...
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.06.2021 13:17:39
12:48:51
09.06.2021
Eidy
-> moucan: Jak je to teď? Musíš jít na stejnou STK nebo ne?
12:46:32
09.06.2021
TT_daniel
-> moucan: 9 9 9 9 jak pises "proaktivního kreténa" celee zle
12:32:50
09.06.2021
moucan - zrušená registrace
Do 10ti dnů mam motor a převodovku přetěsnit tak aby vše bylo naprosto suchý .... aneb když na STK potkáš proaktivního kreténa kterýmu se nelíbí 52 let starý auto v původnim stavu. Nechybělo moc a poslal jsem ho do hajzlu. O tom že chtěl utěsnit spoj svodů a výfuku tak aby nic nešlo u objímky což u 100vky dost dobře nejde ani nemluvim ... to už jsem řval.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 09.06.2021 12:32:50
19:06:36
16.05.2021
moucan - zrušená registrace
Vejletění s mladší sestřenicí. 1
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 16.05.2021 19:06:36
08:53:40
09.05.2021
Milan 136
22:28:04
08.05.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Hledal jsem marně v příručce jak ... pomalu jsem chtěl zakládat téma. 1
upraveno 1x, naposled 08.05.2021 22:28:19
15:42:22
08.05.2021
Eidy
-> moucan: Doufám, že jsi vypnul spolujezdcův airbag. 1
Extreme Tyres