Lahváč/Škoda 100L Lahváč/Škoda 100L

komentáře | popis | fotky | moucan - zrušená registrace | 16.03.22 21:05 | 35x v oblíbených
Lahváč je klasická a kutilem nenapadená Škoda 100 L. Vyrobenej byl v AZNP Mladá Boleslav kde sjel 24.9.1969 z linky. Následně si pak lahváče 1.10.1969 koupil můj praděda kterej ho provozoval do roku 94 kdy bohužel zemřel. Lahváč putoval přes dědictví k babče která ho společně s dědou používala. V týhle době jsem se na zadnim sedadle lahváče vozil i já a rád vzpomínám na doby kdy nás vozil na chatu. V roce 2003 ale lahváčovi skončila technická a děda s babičkou už se dál o lahváče nechtěli starat. Od tý doby byl tak odstavenej v garáži kde čekal až doteď bez jakýhokoliv hnutí, jen se na něj vršily všemožný věci. No a 4.4.2019 konečně nadešel čas kdy jsem něco s lahváčem začal dělat já a vzal jsem si ho do parády. Proběhlo vyproštění z garáže, repas brzd, dostal nový pneumatiky, kapaliny a spoustu dalších drobotin co čas sežral. Stala se z něj hezká víkendovka na který je stále co dodělávat a zkrášlovat.



Za svůj dlouhej život toho moc nenamotal, na tachometru bylo v době resuscitace nakrouceno originálních a nestočených 51300 km. Pradědou byl lahváč ježděnej pouze když nepršelo a nebo předpověď počasí nenapovídala že by snad pršet mělo. Babička s dědou už na tohle moc nedbali a tak se stávalo že lahváč stál i pře zimu v Praze mimo garáž. Na karoserii se to ale naštěstí moc nepodepsalo a je veskrze zdravá. Za svůj život schytal jen jeden ťukanec a to do předního blatníku a čela který byly následně pradědou neodborně přelakovaný což se podepsalo na jejich vzhledu, ale to je detail. K úpravám mimo originalitu ještě nutno říct že lahváč přišel o originální automatickej sytič, protože si ho praděda vzhledem k jeho nespolehlivosti předělal na klasickej manuální, dál jsou tam dodělávaný nějaký dovozový klaksony z NDR, přidělanej ukazatel stavu dobíjení baterie a zvuková signalizace směrovek. S výše popsanym ťukancem taky lahváč příšel o MBčkovej uzávěr nádrže kdy dostal pravej přední blatník už z novější stovky, vepředu na čele mu schází rakvička s lištou a na blatnících ozdobný lišty. Na tom se ale pracuje a přijde návrat do originálního stavu. Velebit musim prababičku za to že od novoty mělo auto na sedadlech bez vyjímky vždycky potahy který ušila, takže je interiér nádherně zachovalej, nepopraskanej, nepotrhanej a ta světle hnědá barva je prostě boží! Barva karoserie je lahvová zelená, od toho dostal přezdívku.



Úpravy oproti originálu:

- ukazatel dobíjení

- alternátor místo dynama

- hliníková olejová vana



Práce co byla na autě udělaná:

- repase předních brzdičů

- výměna benzínové nádrže

- výměna LZ ložiska kola

- výměna některých hadic

- výměna manžet na poloosách

- výměna klaksónů

- výměna a přetěsnění víka ventilů

- výměna předních blatníků z novějších na prvomodelový

- výměna termostatu

- celkový rozleštění a renovace laku

- přetěsnění bočního víka

- přetěsnění a výměna olejové vany za hliníkovou

- navrácení termosytiče a původního karburátoru



Jaký jsou teď s lahváčem plány?

- zůstane v patinovym stavu a bude sloužit jako výleťák

- průběžně jak bude čaš opravovat drobnou korozi na spodku a jiné nedostatky

- časem snad nějaký hezký dobový liťáky když finance dovolej

- možná vrátit chromové kryty prahů



Nedostatky a závady:

- mírně natržená stropnice u pravýho B sloupku



KOUPÍM/SHÁNÍM:

- zahrádku (nejlépe skládací "harmoniku")



------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------------------



4.4.2019 - vyproštění z garáže a převoz do místa bydliště

7.4.2019 - prvotní omytí, důkladnější kontrola stavu a čištění vnitřku

12.4.2019 - předběžná vyměna svíček, řemenů a zkouška protočení motoru (bohužel na sucho - ucpaný vedení benzínu)

15.4.2019 - vyndaná a vyčistěná nádrž, první start po 15ti letech, hozeno na origo 14" disky a nové protektory 155/80 r14, první krátká projížďka

1.5.2019 - předána do servisu na přípravu k STK, řešej se hlavně brzdy který na tom byly hodně bídně. Takže kompletní repas předních brzdičů, nový desky a vzadu nový pakny a vnitřnosti v bubnech. Dál budou nový výfukový svody s těsnenim, veškerý kapaliny, přetěsněný HBV, nový lanovody a dle potřeby i hadice a trubky od brzd.

11.6.2019 - konečně přebráno z opravy. Všechno potřebný je opravený. Dodělávky maličkostí před technickou. Ve čtvrtek 13.6.2019 snad STK.

13.6.2019 - hotová STK, čekají nás už jen samé jistoty a pozitiva

13.7.2019 - vyměněna benzínová nádrž za novou nepoužitou - konečně jízda bez ucpávání vedení rzí

15.8.2019 - vyndán karburátor a odeslán na ultrazvukové vyčištění - už to jelo pouze na sytič a čištění trysek nepomohlo

16.8.2019 - namontován vyčištěnej karbec a po základnim seřízení už zase vše šlape

12.9.2019 - auto opět nepojízdné a tentokrát už z neznámého důvodu. I přes ultrazvukem vyčištěný karburátor přestal absolutně držet volnoběh. Auto nejede v nízkejch otáčkách, okamžitě zdechá a na jízdu je potřeba rvát to do otáček. Jakékoliv štelování nepomáhá. Jede už opět jen na sytič a už i tak blbě.

26.9.2019 - konečně to vypadá že vše šlape jako hodinky. Před Hundertgangem 2019 proběhla pořádná očista, doplnění maziva do ložiska větráku a do vodní pumpy. Kontrola provozních kapalin a vše se zdá být ok. Dál jsem srovnal přirubu karburátoru a vyměnil veškerý těsnění u příruby i u filtrboxu. Auto startuje na drc i bez plynu, volnoběh krásně drží a neposkakuje. Snad vše půjde hladce.

28.9.2019 - účast na Hundertgangu. Zakončeno v sobotu večer kdy se při orienťáku vysypalo ložisko zadního kola a na bubnu jsme si mohli opékat volský oka. Jinak parádní akce a o další práci postaráno ...

30.10.2019 - konečně uklizen na servis toho vysypanýho ložiska

3.11.2019 - ložisko zadního kola vyměněný, s ním i manžety na poloosách .... pro změnu začalo blbnout dobíjení. Asi altík?!

28.11.2019 - Lahváč se po vlastní ose přestěhoval do nového bydliště.

3.1.2020 - Proběhla výměna silentbloků motoru. Revize spodku ukázala že si pár jízd v děšti a půl roku parkování mimo garáž vybralo daň na zadní části spodku podlahy a na brzdovejch trubkách právě v ohybu na konci podlahy. S tím budu muset něco provést přes sezónu.

3.2.2020 - Proběhlo zpochodnění kontrolky mazání a řeším teď nefunkční klakson kde je kvůli fanfárám nějaký divoký relé který už to má zasebou a proto je nejspíš klaskon mrtvej. Musim sehnat náhradu.

20.2.2020 - Sehnány 2 rakvičky. Jedna po smrti která poslouží jako šablona pro 3D tisk a pokus o výrobu nový rakvičky. Druhá sebraná hrobníkovi z lopaty a uvedená do použitelnýho stavu, takže se brzo objeví na autě.

22.2.2020 - Namontovaná rakvička na předek a vyměněná šaltpáka (nová hlavice a chrom kryt tyčky). Výlet do Mladý Boleslavi bez problému.

25.2.2020 - Vyměněn volant za hezčí bez prasklin. Uvidim zda zachránim potah.

8.7.2020 - Po roce jsem se konečně dokopal přijít na to proč nefungujou klaksony. Po všemožnym prolejzání elektriky, výměny spínacího relátka a proměřování jsem jako viníky určil přímo fanfáry. Z neznámýho důvodu jsou po smrti a ani nehlesnou. Tak jsem místo nich dal sice nadmíru nepůvodní ale o to víc funkční dvoutóny z jedničkový Octavky. Vse funguje.

9.8.2020 - Sehnány a namontovány fousky k rakvičce na přední čelo.

10.10.2020 - Sehnán prvomodelový PP blatník, je na čase začít akci "návrat do původna"

25.10.2020 - Namontován LSkový volant a LS řadička

16.11.2020 - Sundány přední blatníky, zítra jedou k lakýrníkovi. Zatim bude probíhat připrava kastle na jejich nasazení.

22.11.2020 - Opravenej a převařenej nosnej lem na PP blatník, zbývá jen dolepit těsnění a bude připraveno na nasazení blatníků.

27.11.2020 - Přední blatníky vyzvednutý z lakovny a začíná kompletace do správný podoby prvomodelu.

29.11.2020 - Blatníky jsou na autě, s tim i veškerý ozdoby. Z Lahváče je konečně zase prvomodelovka se všim všady.

23.2.2021 - První letošní projíždka po zimě. V řešení je renovace laku a celkový rozleštění auta + čištění interiéru aby to na jaro bylo hotový a připravený. Dál řešim Abarth výfuk a připravuju k namontování na auto.

4.3.2021 - Namontován upravený karbec a teď bude na řadě dát na auto Abartha. Nutno nejdřív pořesit uchycení.

10.3.2021 - Namontován dobový sportovní výfuk Abarth

14.3.2021 - Udělaný profesionální rozleštění laku

20.3.2021 - Z důvodu nevyhovujícího posezu za volantem odstraněn Rkovej volant a namontován Kolíňák

3.4.2021 - Navrácení sériového výfuku i karburátoru - nejelo to tak jak mělo a nepovedlo se mi to vyladit tak aby to slušně fungovalo

8.7.2021 - Nic moc se teď nedělo. Na ježdění nebyl čas. Lahváč má od 17.6. novou STK kterou prošel s odřenou prdelí i prsama a podmínkou že dám do kupy pravej čep řízení. Nějaký úniky oleje se taky našly. Čepy jsem dal nový rovnou oba, pohrál jsem si s utěsněnim přívodu paliva do karburátoru kde to trochu haprovalo a taky jsem utěsnil výfuk. Tak je zas na čase začít trochu motat kilometry.

13.8.2021 - Dokončeno přetěsnění motoru. Pod ventildeklem, bočnim víkem a na vaně jsou nový kožený těsnění, tak snad už si nebude tolik po jízdě značkovat území. Dál proběhla výměna vany z plechu na hliník. Teď ještě opět laborování s vynechávánim a pocukávánim který stále neodeznělo.

10.10.2021 - Zpátky namontován karburátor s termosytičem, v autě nově dobový potahy a zpět i původní sériová řadička a volant.

14.2.2022 - Prodáno. Lahváč odjel do nového domova.

Lahváč/Škoda 100L - komentáře:

23:03:56
10.03.2021
Eidy
-> moucan: Na obyčejnou stovku to zní dost slušně.4
22:50:23
10.03.2021
Žiabrovak
-> moucan: Veľmi pekný zvuk 4
17:42:51
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
Test výfuku:

Škoda 100 - Abarth výfuk




Škoda 100 - Abarth výfuk II.
16:26:22
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Zatim jen zkouška v garáži ale v otáčkách to znělo zajímavě. Teď se jdu projet tak to vyzkoušim pořádně a kdyžtak zkusim i video.
16:21:07
10.03.2021
Eidy
-> moucan: A co zvuk, spokojen?
16:07:06
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
Hotovo. 5
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 10.03.2021 16:07:06
13:31:51
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
Popvizorně na místě kvůli naměření držáků. Jen už je jistý že koncovky budu muset trochu zakrátit protože čuměj přes nárazník což by na STK nerozdejchali.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 10.03.2021 13:31:51
13:28:46
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
Svody přípravený.
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 10.03.2021 13:28:46
13:27:56
10.03.2021
moucan - zrušená registrace
Operace Abarth začíná ...
zvětšit Lahváč/Škoda 100L - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 10.03.2021 13:27:56
07:50:35
05.03.2021
moucan - zrušená registrace
-> jimbeam655: Přesně tak, to bylo pro mě. 6 Hele ty Abarthy jsou bějak tak vše "domácí bastl", zatim jsem měl v ruce 3 a dalších 5 jaem viděl po interneru a každej z nich měl nějakou odlišnost nebo rozdíly v průměrech trubek atd., ale je to vše replika dá se říct.-> Eidy: Tak ty jedeš trošku jinou ligu. 1 Já to beru subjektivně v rámci stovky a shrnul bych to pro tebe tedy nádledovně: s tim upravenym karburátorem to nejede o něco méně než předtím. 1

-> Tomáššš: Video s Abarthem bude určitě, ale otázka je kdy ho dostanu na auto protože při tom jak je vše zavřený tak nevim kdy a kde seženu materiál na výrobu toho uchycení. Potřebuju splašit kus pásoviny a pak ještě potřebuju vypalovací barvu, taky problém.
23:52:31
04.03.2021
Tomáššš
-> moucan: bude video s abarthom ? 2
22:26:48
04.03.2021
Bukaj
-> vhml 04.03.21 22:07:59: Záleží na stavu - pokud je jen přischlý, tak namočit palivem nebo třeba několika kapkami oleje a rozhýbat. Pokud je přilepený biosložkou z paliva nebo je karbec uvnitř zoxidovaný, pak je to na celkovou rozborku a přeleštění stěny vývrtu akcelerační pumpičky nebo rovnou výměnu karburátoru (při hloubkové oxidaci vývrtu)...7
22:17:45
04.03.2021
jimbeam655
-> Eidy: Když tobě musí oproti kóče pripadat všechno takový líný. 3
22:07:59
04.03.2021
vhml
-> Bukaj 04.03.21 22:04:42: jak to teda ozivit? Staci pístek vyndat a nejak ho jen rozhejbat? Ted jsem to mel na odstaveny stovce, že to nestrika a popojizdet s tim po dvore bylo nahovno jak to furt kucka
22:04:42
04.03.2021
Bukaj
-> Eidy 04.03.21 21:10:31: Tak, tak. U BS karburátorů je trochu problém s pístkem akcelerační pumpičky - při delší odstávce (vyschnutí paliva v karburátoru) má tendenci se "přilepit" na stěny "válce". A pak kcelerační pumpička nepremáva (projevuje se "dírou v plynu")...7

Po delší odstávce doporučuju sundat filtrbox, načerpat ručně palivo a okometricky zkontrolovat, jestli stříká z injektoru při plném otevření klapky - pokud ne, tak sundat víko a trochu pístek pošťouchnout...1
22:04:06
04.03.2021
Eidy
-> moucan: Taky mám obyčejnou stovku a jede tak, jako když nejede. 3 Ale když to funguje, jak má, je to určitě radost. Já ti to přeju. Jen zastávám názor, že u stovky můžeš stát na plynu nebo na brzdě jak na rejči a stejně se nic neděje. Ale má to svoje kouzlo.
21:47:44
04.03.2021
jimbeam655
-> moucan: Tak už vidím pro koho po mě táta chtěl sehnat tu vnitrní lampičku 3 a koukám že ten výfuk co se mi válí v garáži neni asi domácí bastl ale asi ten abarth taky potěšující novinka3 mám tady v bedně nějaké drobnosti na 100vku tak to nafotím a pošlu tátovi jestli by se ti neco nehodilo4
21:39:38
04.03.2021
moucan - zrušená registrace
-> Eidy: Jak jsem psal níž, neočekávám koně navíc, to dost dobře nejde jen touhle úpravou ale změnilo to projev motoru, je to živější a líp to jde do otáček. To jsem plus mínus očekával a jsem spokojenej.
21:10:31
04.03.2021
Eidy
-> moucan: Upřímně si myslím, že nový karbec koně nepřidal, ale jen navrátil motoru to, co tam mělo být. 4

Ale budiž ti to přáno. Hlavně před odstávkou natankuj Vervu nebo nějaký prémiový palivo a bude klid.Já natočil stovku po 2 letech a běžela jak víno. Nemusel jsem nic čistit.
20:45:47
04.03.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Nakonec ne. Uvažoval jsem o něm ale ten manuální mi vyhovuje a je blbuvzdornej.
Extreme Tyres