skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
21:59:03
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: No já tomu prd rozumím, závodům ještě míň, takže kecat ti do toho nebudu. Ale než takhle obelhávat různý vykopávky bych se skoro díval po nějakým moderním altíku a regulátoru co je stavěnej třeba na 14.4V nebo něco podobnýho... ale samozřejmě netuším, jak jsou na tom z pohledu váhy, která je pro tebe asi podstatná.
21:54:14
31.03.2014
31.03.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 31.03.14 21:52:23: vzhledem k povinnému svícení mi to netrápí
21:53:03
31.03.2014
31.03.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 31.03.14 21:50:36: altík samotnej asi jo. Ale všechny elektriky mi dávaly v zátěži celkem smutnejch 13,3-13,5V což na nějaký velký dobíjení není. Každopádně tak jako tak vezem určitě další regulátor sebou v autě.
Že jde elektrika taky nějak naladit jsem slyšel, ale zatím nezkoušel.
Že jde elektrika taky nějak naladit jsem slyšel, ale zatím nezkoušel.
21:52:23
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: A BTW, 14.7V dobíjecího napětí mi teda zrovna ideální pro spolehlivost nepřijde, to už je napětí kdy baterka docela zvesela plynuje a dlouhodobě by z ní byla pěkná nafouklá konzerva...
21:50:36
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Jasně, ale tím spíš bych mechanickej regler zahodil obloukem - zvýšená spolehlivost elektronickýho podle mě bohatě vyváží ne-dobíjení na volnoběh když se teda rozhodne rozsvítit všechno co na tom autě má. Během závodu jako takovýho předpokládám motor drží celkem konstantně v otáčkách, kde altík těch 300 nebo kolik wattů zvládne ukrmit naprosto v klidu....
21:49:33
31.03.2014
31.03.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 31.03.14 21:44:34: nabít baterku mě jistě nenapadlo
21:47:06
31.03.2014
31.03.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Zrovna u auta na závody jde docela o spolehlivost, protože nejedeš pro rohlíky, ale zaplatil sis startovný, ubytko a pak někde stát jak penis kvůli špatnýmu dobíjení...
Vhml nejede nějakou polní rally...
Vhml nejede nějakou polní rally...
21:44:34
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: U auta určeného na závody bych tohle fakt moc neřešil, dokud to funguje tak tam nech co tam je a pak tam frkni elektrickej PAL a když přijedeš ze závodů, tak to prostě kuchni na nabíječku a basta... pokud jsi vybral LIDL při poslední akci, ani to pak nemusíš hlídat
21:38:51
31.03.2014
31.03.2014
vhml
Baterka byla starší, už jsem dal novou. A když jsem dával novou baterku, chtěl jsem pro dobrej pocit dát i novej regulátor. Inu nezadařilo se...
21:35:09
31.03.2014
31.03.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 31.03.14 21:26:34: Taky si myslím, že starty budou problémem někde jinde než v samotné hodnotě dobíjení... (startér samotný, kabely/kostra, atd.)
21:26:34
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: I PAL se dá poladit, pod víčkem jsou proškrabovací odpory pokud vím. Spíš mě trochu překvapuje, že to pořád řešíš - to se chystáš s tím autem tak často stát na volnoběh a zároveň do všech světel dávat žárovky z atlantickýho majáku? I kdybys měl ve světlech dohromady 300W, tak to pořád rozumná baterka zvládne bez jakýhokoliv dobíjení krmit hodinu...
21:04:59
31.03.2014
31.03.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 31.03.14 20:59:15: on ten elektronickej PAL není taky kdovíjakej zázrak a všechny co jsem zkoušel dávaly málo. Zlatá mechanika. Jen je třeba jí naladit.
20:59:15
31.03.2014
31.03.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: Tvl tohle nepochopím, PAL elektronickej regler se dá koupit za hezkej úsměv fungl novej a za námahu s odvezem jetej...
20:25:05
31.03.2014
31.03.2014
m8rinek
-> vhml: Komu není rady :D.
20:20:08
31.03.2014
31.03.2014
castrol
-> vhml: ja to stale vravim ze vika je srot ,ale nie sak za taku cenu sa to oplati
20:14:17
31.03.2014
31.03.2014
vhml
Vika: díly zaručující kvalitní zábavu. Potřeboval jsem regulátor dobíjení, Jezpol jsem nesehnal. Vzal jsem Vika s naivní představou ,že na regulátoru není co zkurvit. Je...
1) vůbec nepasoval na díry, musel jsem je probrušovat.
2) chudák regulátor zapomněl že je regulátorem a to regulování pojal dost vlažně. 13,5V v otáčkách bez zátěže...
3) Aktivně a už dost v krizi jsem se rozhodnul, že připojím do obvodu nalhávací diodu. Jaké bylo překvapení když jsem faston vytáhnul i s protikusem z plošnáku.
Regulátor jsem tudíž zahodil ( a následně sebral kvůli reklamaci ) a dal zpátky mechaniku. Trochu jsem si pohrál s naladěním. Bez zátěže sice má 14,7V , ale s tlumenejma 14,3V a s plnou palbou 13,8V. K tomu novou baterku a doufám, že už je od veškerejch problémů se startováním pokoj.
1) vůbec nepasoval na díry, musel jsem je probrušovat.
2) chudák regulátor zapomněl že je regulátorem a to regulování pojal dost vlažně. 13,5V v otáčkách bez zátěže...
3) Aktivně a už dost v krizi jsem se rozhodnul, že připojím do obvodu nalhávací diodu. Jaké bylo překvapení když jsem faston vytáhnul i s protikusem z plošnáku.
Regulátor jsem tudíž zahodil ( a následně sebral kvůli reklamaci ) a dal zpátky mechaniku. Trochu jsem si pohrál s naladěním. Bez zátěže sice má 14,7V , ale s tlumenejma 14,3V a s plnou palbou 13,8V. K tomu novou baterku a doufám, že už je od veškerejch problémů se startováním pokoj.
17:19:27
25.03.2014
25.03.2014
onba
Slušná diskuze tu proběhla. Světla pěkný, teď to teprve bude svítit...
21:07:26
24.03.2014
24.03.2014
Jozka
-> vhml: ok.
20:57:51
24.03.2014
24.03.2014
vhml
-> Jozka 24.03.14 20:41:35: tak mi je pošli na mejl. Díky
20:41:35
24.03.2014
24.03.2014
Jozka
-> vhml: Ignoruju.. .. ale našel jsem dnes fotky z loňský Agropy, kterak se motáš kolem vozu (ještě nezdrátovanýho) na HD návsi... Bohužel jsem nevyčkal tvého nájezdu na startovací rampu..