skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
20:10:25
29.03.2015
29.03.2015
vhml
Navážu tedy kvízovou otázkou: Co obnáší vyklonění převodovky? Musím něco odpojovat, nebo jen povolím táhlo, příčky a celý to popustím?
20:03:26
29.03.2015
29.03.2015
Jozka
-> vhml: A něco málo se dělo i při řazení jednoho ze stupňů dopředu, ale to už si nepamatuju...
20:01:22
29.03.2015
29.03.2015
vhml
-> MOLSO 29.03.15 19:57:17: má tam pětikvaltovou. Do stran to dám v pohodě. Možná jestli nemá snahu to sebou táhnout i prostřední vidličku... Když jsem měl vidličku prasklou, tak vůbec nešla dávat do strany.
Pravda, že se mi to dneska i jednou zbláznilo a nešla dát páka doleva
Pravda, že se mi to dneska i jednou zbláznilo a nešla dát páka doleva
20:01:20
29.03.2015
29.03.2015
Jozka
-> vhml: Půlka couvání OK, ta druhá tak, že buď nešlo "dořadit" - při puštění spojky inventura evolvent, anebo (trochu častěji) rychlost při přidání plynu zas "vypadla". Bylo to jak kdy, asi do jaký polohy se celej agregát, předtím celej vyndanej, zrovna dovibroval..
19:57:17
29.03.2015
29.03.2015
MOLSO
-> vhml: kamarat mal problemy s radenim "bocnych rychlosti" a vymena hokejky pomohla. 4q ma na konci hokejky "guličku" alebo "valec" a 5q tam ma "kocku" s ostrymi hranami. tie hrany nanebiehali dobre na radiace tyče a nejak sa to zasekavalo. po instalacii 4Q hokejky to už bolo OK
19:50:07
29.03.2015
29.03.2015
vhml
-> Jozka 29.03.15 19:47:55: a jak přesně se to projevovalo tobě? Hokejku jsem vzal ,,nějakou"
19:47:55
29.03.2015
29.03.2015
Jozka
-> vhml: Podívej se někam, kam bys ten nárazník určitě nedal.. takhle jsem vloni na jaře našel po 3. týdnech hledání zadní okno..
Stejný trable se zpátečkou mi způsobilo ohnutý táhlo ("hokejka") u 4q, takže mi to taky přijde jako nějaká mechanická kolize, jakou zmiňuješ..
Stejný trable se zpátečkou mi způsobilo ohnutý táhlo ("hokejka") u 4q, takže mi to taky přijde jako nějaká mechanická kolize, jakou zmiňuješ..
19:10:14
29.03.2015
29.03.2015
vhml
-> Eidy 29.03.15 19:03:01: mě se ptej. Přitom je to dost neskladná věc na to aby byl někde položenej.
Ještě jsem si s tím hrál a popojetí nepomáhalo. Když pustím spojku, tak to drnčí o zuby, ale nespadne tam. Zkusím pod to v úterý vlézt, napadá mi ještě, že se opírá kloub na tyči. Je přesně v tý přepážce na konci tunelu. Jinak už nevím.
A vzhledem k tomu, že mám maximum výkonu někde v 5500ot tak tam fakt cpeš kvalt za kvaltem jak magor
Ještě jsem si s tím hrál a popojetí nepomáhalo. Když pustím spojku, tak to drnčí o zuby, ale nespadne tam. Zkusím pod to v úterý vlézt, napadá mi ještě, že se opírá kloub na tyči. Je přesně v tý přepážce na konci tunelu. Jinak už nevím.
A vzhledem k tomu, že mám maximum výkonu někde v 5500ot tak tam fakt cpeš kvalt za kvaltem jak magor
19:03:01
29.03.2015
29.03.2015
Eidy
-> vhml: To mi řekni, jak se ztrácí takovej nárazník. No a to řazení si snad posedá. Těším se na nějaký video z rally, až to tam budeš skládat jak WRC.
16:45:31
29.03.2015
29.03.2015
vhml
Tak jsem si udělal další kolečko a nevím. Zpátečka tam šla celou dobu. Zkoušel jsem to snad 20x. Přijel jsem před vrata garáže a už necouvnul. Zatím mám vypozorováno, že stačí popoject pár metrů a funguje to. Jenže to je prostě na konci garáže trochu problém.
Ale jinak je s tím bombový svezení. Testovací úsek kde jsem jezdil 2-3 teď jedu 1-4 a je s tím úplně jiná sranda. O nějakých odjezdech z křižovatek nebo projíždění vracáků po dešti ani nemluvím. Trochu horši je to s tou dálniční pětkou. Ze 4000 to padá na 2500 kdy už je ten motor dost váhavej aby se uvezl. Ale na cestování to bude príma.
Ale jinak je s tím bombový svezení. Testovací úsek kde jsem jezdil 2-3 teď jedu 1-4 a je s tím úplně jiná sranda. O nějakých odjezdech z křižovatek nebo projíždění vracáků po dešti ani nemluvím. Trochu horši je to s tou dálniční pětkou. Ze 4000 to padá na 2500 kdy už je ten motor dost váhavej aby se uvezl. Ale na cestování to bude príma.
15:30:08
29.03.2015
29.03.2015
vhml
-> MOLSO 29.03.15 14:53:29: mel jsem to nastartovany. Byl jsem to project. Na kopci tam zpatečka šla a nešla tam 1-2. Přijel jsem domů a jde tam všechno. Snad si to sedne, je to celý z novejch dílů.
14:53:29
29.03.2015
29.03.2015
MOLSO
-> vhml: mozno skusit posunut kulisu ... a ak si to skusal pri zhasnutom motore moze tam ist tazsie ako ked sa motor točí
14:52:21
29.03.2015
29.03.2015
vhml
Je neděle po o...
Umělecké duše mi snad odpustí že mám vzadu jiný kola, nechtělo se mi montovat mřížky a nemůžu najít ( ! ) nárazník.
Trápí mi ale zpátečka. Ze čtyř pokusů tam tam dvakrát spadla jako pomásle, jednou neměla sebemenší snahu se zařadit a jednou se nedořadila a jen to chrastilo o zuby. Kulisa je čtyřkvaltová bez toho plechu. Nějakej tip? Zatím jsem nad tím nedumal.
Umělecké duše mi snad odpustí že mám vzadu jiný kola, nechtělo se mi montovat mřížky a nemůžu najít ( ! ) nárazník.
Trápí mi ale zpátečka. Ze čtyř pokusů tam tam dvakrát spadla jako pomásle, jednou neměla sebemenší snahu se zařadit a jednou se nedořadila a jen to chrastilo o zuby. Kulisa je čtyřkvaltová bez toho plechu. Nějakej tip? Zatím jsem nad tím nedumal.
20:48:51
23.03.2015
23.03.2015
vhml
Jsem slyšel, že modrej stálej převod přidá ještě víc koní, než červený brzdiče :-)
20:19:58
18.03.2015
18.03.2015
vhml
-> steyr 18.03.15 20:02:01: Doufám že ne :-)
20:02:01
18.03.2015
18.03.2015
steyr
tieto piskat asi nebudu ci ?
19:22:38
18.03.2015
18.03.2015
vhml
Tak já nevím. Jsou to sériový kolečka? Nejsou to sériový kolečka? Je to letadlo, nebo snad superman? :-)
16:46:54
14.03.2015
14.03.2015
vhml
-> Eidy 14.03.15 16:08:10: jsem čekal, že to bude nějaký sofistikovaný přimazávání :-) Použiju teda plný