skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
20:09:17
08.11.2013
08.11.2013
vhml
-> T 08.11.13 20:05:25: ty ho fakt chceš? :-) No zatím jsem ho nevyhodil :-D
20:05:25
08.11.2013
08.11.2013
T
-> vhml: : vlk v rouše beránčím hele máš ten starý blok pro mě nebo už je ve šrotě ?
20:03:00
08.11.2013
08.11.2013
vhml
Zvolna jsem začal řešit nový motor. Vyštrachal jsem ze zásob blok 130 s vyváženou a přebroušenou klikou. Hlavu jsem minulý týden odvezl upravit k p.Zenklovy a v týdnu jsem sehnal novou pístní sadu 136 MPi, originál Škoda za 1300 :-)
11:32:31
28.10.2013
28.10.2013
vhml
Včera jsme si byly zakličkovat s oběma autama. Domů ale stovka nedojela, ustřihnul se klínek na poloose - což jsem ale vzhledem ke stavu poloosy jen čekal kdy to přijde protože se mi to před koncem sezony nechtělo řešit preventivně.
Video se 140LS zde:
Fotky a videa se 110LS ještě přidám
A přínos z rozšířený zadní nápravy rozhodně pozitivní.Chová se to skutečně mnohem líp.
Video se 140LS zde:
Fotky a videa se 110LS ještě přidám
A přínos z rozšířený zadní nápravy rozhodně pozitivní.Chová se to skutečně mnohem líp.
09:17:30
23.10.2013
23.10.2013
vhml
-> Eidy 23.10.13 09:11:18: já jsem ani moc nedomlouval. Upálil jsem lem a nechal to. Ono by se nechalo domlouvat, ale nechci to přehánět. Pak tam budu chtít dát nějaký jiný kola a budu v prdeli. Sice všechny kola co mám ( kromě Apoll ) jsou o centimetr utopenější, ale stejně...
09:11:18
23.10.2013
23.10.2013
Eidy
-> vhml: Tak to jsi domlouval málo, když se tam s širokou nevejdeš.
09:09:47
23.10.2013
23.10.2013
vhml
-> Toušík 23.10.13 08:35:59: jo, i převodovku jsem podložil.
Vzadu zůstane úzká + podložky. S celou širokou se tam nevejdu.
Vzadu zůstane úzká + podložky. S celou širokou se tam nevejdu.
08:35:59
23.10.2013
23.10.2013
Toušík
-> vhml: Hele a ty jsi šoupnul jen motor nebo i nějak tu převodovku? No ta kyvka.. hele nech tam úzkou ne :) přeci jen má to svoje kouzlo potom už s tím zas taková sranda není :)
08:23:04
23.10.2013
23.10.2013
vhml
-> T 22.10.13 22:36:01: to není jak na kyvku. Jen jsem úzkou rozšířil :-D Takže ze strašnejch a zábavnejch vlastností se staly trochu míň strašný a trochu míň zábavný :-D
Od včerejška si spíše pohrávám s myšlenkou evoluce převodovky. Vyskakuje zpátečka a když už to budu rozebírat ( což se mi zatím úplně moc nechce ) tak ji přece nenechám beze změn :-)
Od včerejška si spíše pohrávám s myšlenkou evoluce převodovky. Vyskakuje zpátečka a když už to budu rozebírat ( což se mi zatím úplně moc nechce ) tak ji přece nenechám beze změn :-)
22:36:01
22.10.2013
22.10.2013
T
-> vhml: : jsem rád, že někdo přišel jak na kyvku
20:28:06
22.10.2013
22.10.2013
vhml
-> Eidy 22.10.13 19:20:37: zatím jezdím s ,,plánem B".
Do 4000 to jede podobně a víc to netočí :-D
Na novej motor už mám sériovou hlavu, vypucovanou, ještě ji musím prohnat ultrazvukem a pak jí zkusím někam zadat.
Do 4000 to jede podobně a víc to netočí :-D
Na novej motor už mám sériovou hlavu, vypucovanou, ještě ji musím prohnat ultrazvukem a pak jí zkusím někam zadat.
19:20:37
22.10.2013
22.10.2013
Eidy
-> vhml: No tak paráda. Co motor? Nějaký pokroky?
19:05:36
22.10.2013
22.10.2013
vhml
Tak zadek už je trochu předčasně v evoluci 2014 :-)
Celej agregát puštěn o 5mm níž a pod kolama 25mm podložky ( + domluva lemu flexou )
Rozhodně krok vpřed, hlavně se odstranilo zvedání celýho zadku při opření do gum a následný celý rozhoupání auta při přehoupnutí do druhý zatáčky. Jízda je tak podstatně lepší a jistější.
Takže za mě rozhodně ano :-) Přes zimu to doplním přední eMkovou nápravou se šnekem.
Celej agregát puštěn o 5mm níž a pod kolama 25mm podložky ( + domluva lemu flexou )
Rozhodně krok vpřed, hlavně se odstranilo zvedání celýho zadku při opření do gum a následný celý rozhoupání auta při přehoupnutí do druhý zatáčky. Jízda je tak podstatně lepší a jistější.
Takže za mě rozhodně ano :-) Přes zimu to doplním přední eMkovou nápravou se šnekem.
18:58:18
18.10.2013
18.10.2013
vhml
Teď jsem to měřil napřesno a 5 mm je 0,75stupně. Zkusím, uvidím.
15:54:21
18.10.2013
18.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
15:02:17
18.10.2013
18.10.2013
T
-> Tuner#2: , -> vhml: : OK, máte mě špatně jsem si to představil
-> vhml: : každopádně, jestli to co píšeš udělá u 5mm 1 stupeň, pak bych do toho šel
-> vhml: : každopádně, jestli to co píšeš udělá u 5mm 1 stupeň, pak bych do toho šel
11:33:15
18.10.2013
18.10.2013
vhml
-> T 18.10.13 10:47:59: podélné zůstane, i se kolo zalomí, ale zaroven klesne cela kastle.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.10.13 11:22:36: podložit motor a převodovku jsem přemejšlel. Podlaha mi zůstane vysoko, zbytek ochráním ližinou. Jenže stovka má šrouby na příčce převodovky nejen svisle, ale i vodorovně. Musely by se propilovat díry a dát bimbusový šrouby.
Ale řešení by to asi bylo. Už 5mm udělá rozdíl cca 1 stupeň, což je slušnej základ.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.10.13 11:22:36: podložit motor a převodovku jsem přemejšlel. Podlaha mi zůstane vysoko, zbytek ochráním ližinou. Jenže stovka má šrouby na příčce převodovky nejen svisle, ale i vodorovně. Musely by se propilovat díry a dát bimbusový šrouby.
Ale řešení by to asi bylo. Už 5mm udělá rozdíl cca 1 stupeň, což je slušnej základ.
11:22:36
18.10.2013
18.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: To by se musela nohavice ohnout, což je nesmysl. Vem to logicky, pokud má být výška auta pořád stejná, tak kolo je kolmo na nohavici a nohavice je daná uložením převodovky. Když podložíš spoj, tak jen zvětším místo pro pružinu a logicky tím snížíš celé auto, kolo půjde víc do lemu a udělá Ačko, ale auto bude prostě níž. To je stejné jak kdyby jsi jen uříznul pružinu. Na to aby auto bylo stejně vysoké a udělalo větší A by jsi musel nohavici naklopit tím, že by jsi posunul motor s převodovkou níž. Tím by vejška auta zůstala stejná, ale kolo by šlo víc do A. Nevýhoda to bude na rallye a to dost zásadní.
10:47:59
18.10.2013
18.10.2013
T
-> ochoda: , -> vhml: : tak si to představuju špatně :-/ mě to vycházelo, že podélné zůstane na místě a díky podložení se jen zalomí kolo do lemu....tak mam asi moc velkou fantazii
20:27:32
17.10.2013
17.10.2013
vhml
-> T 17.10.13 20:09:59: touhle podložkou snížíš celý auto