skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
12:46:47
30.11.2013
30.11.2013
vhml
-> m8rinek 30.11.13 12:42:15: to rozhodně. Ale v případě nouze bych se nestyděl takhle zakombinovat a bude to lepší než to tam nasázet s rozdílnejma vahama
12:42:15
30.11.2013
30.11.2013
m8rinek
-> vhml: Jestli není lepší neexperimentovat a udělat to tak jak to má bejt :))).
12:25:22
30.11.2013
30.11.2013
vhml
-> m8rinek 30.11.13 11:33:59: vyvážíš si spodní oko kvůli rotaci a pak už můžeš směle kombinovat. Horní oko jen dělá posuvnej pohyb spolu s pístem.
11:33:59
30.11.2013
30.11.2013
m8rinek
-> vhml: A jak ty ojnice svážíš, když budeš dávat lehkou ojnici a těžkej píst, vždyť potřebuješ mít u ojnic vždy stejnou celkovou hmotnost i hmotnost ok....
-> dragon_cb_cz: Neodebírej ze dna, ale zevnitř z boku můžeš odebrat docela dost, jen teda že existuje píst jednoho provedení v takovym brutálnim hmotnostním rozmezí to čumim.
Jen takhle Ti půjdou odlehčit Fa písty, starší jsou konstrukčně jiný ;))).
Je sranda jak se objevuje objevený www.skoda110r.eu/stavba1. 3exmpi/motor10007.JPG :)))
-> dragon_cb_cz: Neodebírej ze dna, ale zevnitř z boku můžeš odebrat docela dost, jen teda že existuje píst jednoho provedení v takovym brutálnim hmotnostním rozmezí to čumim.
Jen takhle Ti půjdou odlehčit Fa písty, starší jsou konstrukčně jiný ;))).
Je sranda jak se objevuje objevený www.skoda110r.eu/stavba1. 3exmpi/motor10007.JPG :)))
08:39:24
30.11.2013
30.11.2013
vhml
-> Eidy 29.11.13 21:25:55: pěkný hovno, ten hliník neubejvá :-) Kolem 10g. Zase to úplne moc nepřeháním. Z ojnice jsem sundaval asi 6g na horním oku. Na spodní nemá cenu šahat, to nemá žádnej přínos. Uvidím jestli ještě něco vykouzlím s čepem. Nejradši bych ho provrtal o 1mm
-> dragon_cb_cz 30.11.13 00:48:17: jak vidíš ubrat se nechá leccos. Ale dovažovat 82 na 66 bych nechtěl. Ale můžeš to zkombinovat i s ojnicema a tomu nejlehčímu pístu neodlehčovat ojnici.
-> dragon_cb_cz 30.11.13 00:48:17: jak vidíš ubrat se nechá leccos. Ale dovažovat 82 na 66 bych nechtěl. Ale můžeš to zkombinovat i s ojnicema a tomu nejlehčímu pístu neodlehčovat ojnici.
00:48:17
30.11.2013
30.11.2013
dragon_cb_cz
-> vhml: Hele, když tu takhle masakruješ písty... mám teď doma 4 kousky pístů (klasika 110L), každý s jinou váhou (podle vyraženéhé čísla - 2x 70, jednou tuším 66 a jednou snad 82) - mám raději zkoušet shánět o stejné hmotnosti, nebo se dá někde na pístu vhodně ubrat materiál a svážit je?
21:25:55
29.11.2013
29.11.2013
Eidy
-> vhml: Kolik jsi z těch pístů sundal?
20:53:47
29.11.2013
29.11.2013
vhml
Zase jsem po nějaké době hnul s motorem. Decentní úprava pístů a ojnic s vyvážením :-) Hlava by měla být hotová příští týden
18:42:24
11.11.2013
11.11.2013
Kuba105
-> vhml: chvilku u toho stály nějaký rumuni. jsem čekal kdy ti to odnesou. Ale pak všech 12 naskákalo do Renaulta 19 a odjely
18:38:52
11.11.2013
11.11.2013
vhml
-> Kuba105 11.11.13 18:37:14: a nechám si to od těch neblbců omlátit dveřma vid, to čekej :-D
Jezdilo to hned ve čtvrtek po Běšinech, je tam sériovej motor.
Jezdilo to hned ve čtvrtek po Běšinech, je tam sériovej motor.
18:37:14
11.11.2013
11.11.2013
Kuba105
-> vhml: teď jsem tě vyděl v kauflandu. Tvé parkování by se hodilo do sekce Jak parkuje blbec. A co tam teď jezdíš za motor myslel jsem že zelená nejezdí
11:28:23
09.11.2013
09.11.2013
Kuba105
-> vhml: nu nechtěl. psal jsem ti taky o 105 hlavě. Ale ted počkám až to otestuješ a pak se do toho dám taky a nebo tam dám motor z feliny. ve čtvrtek jsem si dovezl další do garáže. Jinak mám jiný trápení. odešlo mi nejspíš gufero a leví poloose mám olej na disku
11:22:48
09.11.2013
09.11.2013
vhml
-> afro100 09.11.13 11:08:19: víceméně stejné jako předchozí motor v popisu. Jen to bude objem 1300
-> Kuba105 09.11.13 11:03:16: tys ale chtěl s rovnejma pístama kombinovat hlavu 130. To by nehrálo.
-> Kuba105 09.11.13 11:03:16: tys ale chtěl s rovnejma pístama kombinovat hlavu 130. To by nehrálo.
11:08:19
09.11.2013
09.11.2013
afro100
-> vhml: prosim ta, co mas v planu na to dat za hlavu ? a ptm cielova konfiguracia nejaka? kp, vacka a tak ? ak to teda neni tajne .. dík ..
11:03:16
09.11.2013
09.11.2013
Kuba105
-> vhml: ne myslel jsem motor jak stavíš. A jinak mistr z práce si udělal stůl z motoru z Mustanga V8 a nato si nechal uříznout sklo a vypískovat logo Ford. Pěkný
10:59:43
09.11.2013
09.11.2013
vhml
-> Kuba105 09.11.13 10:52:40: zbytečný to je, ale když ho tak chce :-) To musí bejt Véčkovej motor aby to vypadalo trochu k světu :-)
10:52:40
09.11.2013
09.11.2013
Kuba105
-> vhml: zrovna nedávno jsem ti o o tomhle nápadu psal. a si mi od toho odháněl že je to zbytečný.
08:51:20
09.11.2013
09.11.2013
T
-> vhml: : OK, vidim to na Běšiny :-D kdyby překážel, tak ho vyhoď, jinak s ním počítám
08:27:54
09.11.2013
09.11.2013
vhml
-> T 08.11.13 21:15:16: tak až to vymyslíš tak dej vědět, nechám ti ho tu teda.
21:15:16
08.11.2013
08.11.2013
T
-> vhml: : no chtěl jsem si dělat stolek a s dírou by byl ještě stylovější jen nevim, jak ho ke mě dostat :-/