orf lidunka orf lidunka

komentáře | popis | fotky | orf | 12.01.21 06:56 | 211x v oblíbených
Obecné data:
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.

Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení

Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)


ještě pořád scháním:
nárazník

orf lidunka - komentáře:

20:37:16
19.10.2017
castrol
20:07:46
19.10.2017
orf
Klasika 5
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 19.10.2017 20:07:46
20:03:21
19.10.2017
orf
Krasny podzim
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 19.10.2017 20:03:21
11:17:24
19.06.2017
orf
na zámku v Miloticích
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 19.06.2017 11:17:24
19:04:56
16.06.2017
orf
Pro letosek osazen origo karbec Solex.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 16.06.2017 19:04:56
21:21:57
08.05.2016
orf
Vcerejsi akce 150km
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 08.05.2016 21:21:57
07:21:54
03.05.2016
orf
nový tacho lanko a upravený chladič
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 03.05.2016 07:21:54
21:32:30
23.04.2016
aspetras
Nádherný auto
21:20:38
23.04.2016
orf
Dnes jsme povozili nevestu
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 23.04.2016 21:20:38
23:03:09
07.11.2015
Tabi
Moc pěkný podzimní fotky.4
11:20:59
20.10.2015
orf
-> Luky: na té nezřetelné fotce vypadá difná ale asi to bude ta prava.
No na výztuhu se tam vloží a přivaří plech je to zevnitř v tom učku a nejde to pak vůbec vidět.
Ale pokud neplánuješ více jezdit tak je to asi zbytečný.
A řídítka máš pravdu ale já bych je nikdy nenahradil i tehdá nebyl chrom 100% přeci jenom je vše ruční práce že.
09:52:02
20.10.2015
Luky
-> orf: divná rozeta = z jiné motorky? Výztuhu rámu promyslím, jezdit bych na tom chtěl, ale jak se tak znám, nedělám si přehnané iluze, že se mi bude dařit plán plnit... Tam se navaří dovnitř nějaké Učko (Lko)?
Já ty řídítka promýšlel, a říkal jsem si, že finančně je to zhruba nastejno, navíc u replik nehrozí, že si ji dáš za dlouhé peníze nachromovat a chrom bude mít vadu. Nějak enormně mě to netrápí. Originál řídítka pořád mám, tak kdyby se ze mě stal militantní originalista, můžu je někdy udělat (ale tomu nevěřím 1)
09:42:50
20.10.2015
orf
-> Luky: pěknej kousek. ty řídítka si měl pořešit když je máš, repliky pouze když nemáš. Já vím sice jen železo ale je to původní. A ta rozeta vzádu je jakási difná :-)
Jinak pokud chceš jezdit jako já, tak ti doporučuji před lakem vyztučit zadní rám zevnitř. Mě po 1800km prasknul. :-( viz foto a je to dost častá závada. hold neodpruženej zadek dělá své.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 20.10.2015 09:42:50
12:08:46
16.10.2015
Luky
Já mám 250 Sport po dědovi, i s faktůrou z roku 1946 1 Bohužel bez papírů. Moc fotek nemám, nejlepší je asi tahle: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_4_101031__2015 -03-17_21-44-49_33.jpg
už mám teda koupení i správný zadní blatník v replice (tenhle je pérácký), repliková řídítka (kvůli chromu a příslušenství, přišlo mi to jednodušší než spravovat tyhle) a zmíněné výfuky. Zbytek mám. Mám to doma už asi 12 let, hromadu let se na to nesahlo, minulou zimu se to zase dalo do pohybu a teď je to víceméně před lakem
11:09:34
16.10.2015
orf
-> Luky: pošli foto té tvojí juknu. pavel.orf2@centrum.cz
11:06:24
16.10.2015
orf
-> Luky: jj předválky mám dvě 175 a 98. 98 byla kupa rzi tam nebylo co řešit a 175 byla jak ty zhruba píšeš. zadek byl hodně zrezlej. A jelikož já chtěl hodně jezdit muselo se to udělat komplet.
A výfuky též jenom hardávek.... je to hold obrovská tragedie. V klubu se o tom dost mluvilo a z některých detailů jde mráz po zádech.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 16.10.2015 11:06:24
11:01:22
16.10.2015
Luky
-> havlik: to mě taky napadlo. Zase nevím jakou má konkurenci, jestli se teď někdo objevil, protože (jak po tom zase tak nepátrám) pro mě výfuky = Hadrávek.
Prý i nějaký ukrajince zaměstnával, tak nevíš jestli to nebyl bývalý zaměstnanec...
11:00:19
16.10.2015
Petr98
-> Luky: Ty vole. Já to sledoval a to tam jeste nepadlo zadne jmeno. Tak ted uz mi je to jasne.
10:57:09
16.10.2015
havlik
-> Luky: asi drsnej konkurenční boj8
Extreme Tyres