orf lidunka orf lidunka

komentáře | popis | fotky | orf | 12.01.21 06:56 | 211x v oblíbených
Obecné data:
ŠKODA POPULAR 995 (typ 937) tzv. Liduška
Charakteristika osobní automobil s pohonem zadních kol.
Motor čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec SV, umístěný podél před přední nápravou.Chladič až za motorem!
Zdvihový objem 995 ccm.
Vrtání /zdvih 65/75 mm.
Výkon 16,2 kW (22 k) při 3000 ot/min
Převodové ústrojí převodovka vzadu ve společné skříni s rozvodovkou,bez diferenciálu, spojovací hřídel procházející rourou rámu.
Hmotnost podvozek 470 kg tudor 750 kg.
Podvozek páteřový, nástavný, vpředu rozvidlený rám s centrální ocelovou rourou.
Řízení hřebenové.
Celkové rozměry 3800 x 1400 x 1480 mm (tudor) – světlé výška 180mm
Rozvor náprav - 2200 mm
Rozchod kol - 1150/1150 mm
Brzdy mechanické.
Max. rychlost 90 km/h.
Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Karoserie karoserie smíšené konstrukce s dřevěnou kostrou a plechovými panely.
Světlomety opět nezapuštěné do karoserie.Rezerva venku na karoserii.

Auto vyrobeno 1939 tj. pravostrané řízení

Lidunku jsem koupil 28.11.2011 bohužel od překupníka, neb původní majitel(vnuk) bydlel cca 250km od mého domu a překupník byl prostě rychlejší cca o 2h.:-(
Jsem 3 majitel(nepočítám překupníka), auto až na několik věcí v původním stavu.
Započata postupná renovace
23.12.2011 po vyčistění karbecu poprvé po cca 15 letech běží motor
26.12.2011 první projíždka
leden 2012 - probíhá demontáž vnitřku a chystání na vyvaření spodku
únor 2012 - skoro nic se nedá dělat, tak leštím karbec a scháním díly, tmeleny disky neb po opískování byly na kolech velké nerovnosti
březen 2012 - proveden přesun po vlastní ose na vyvaření potřebných věcí
duben 2012 - auto z 98% vyvařeno a přesun po vlastní ose cca 25km do garáže. Bylo to o fous neb mě minuly dvakrát policajti a naštestí měli něco jiného na práci než zastavovat veterána bez značek a pojištění....:-)) uff
Jinak probíhá demontář blatníků a celkové odmašlení
květen 2012- vybroušen vnitřek na 90% a začal nátěr alkytonem, dál vyvařeno ještě pár drobností. Vařil jsem poprvé v životě, tak snad se to povedlo.
červen 2012- dotřeny podlahy, začíná repas sedadel, probíhá renovace chladiče, nachromovány potřebné věci. Další postup chladič zrepasován pane Křístelem z Maršova u Brna.
červenec 2012 - vyvařeny a opískovány všechny blaťáky, dokončena renovace rámů sedadel
srpen 2012 - renovace klaksonu a probíhá renovace dynama
září 2012 - dokončena renovace dynama a hřídel k dynamu, renovace třecích tlumičů
říjen 2012 - příprava na sundání "boudy" tj. vysklení a kompletní demontáž tapecu a přední desky, sedadal očalouněna, třecí tlumiče hotovy na 95%
listopad 2012 - tlumiče hotovo, sundána bouda, očista šasi a započata renovace šasi zadní nápravou
prosinec 2012- zádní náprava po repasy jenom namontovat, došli i komplet lanovody na brzdy tak pak též montáž
leden 2013 - zadni naprava hotova , predek rozdelan
unor 2013 - dělá se na přední nápravě, sehnano prasknuté péro, dělaj se futra a těhlice
Brezen 2013 -hotove futra a tehlice a naprava v barve. Zbyva rizeni a muze se skladat
duben 2013- maká se na řízení
Kveten 2013 - slozena predni naprava
červen 2013 - doskládána přední náprava včetně řízení, skladame brzdy a dokoncuju sasy, ocista a repase starteru, oprava vyfukoveho potrubi, zakoupen novy vyfuk
červenec 2013- odvezena bouda na pískování a epoxidový základ, instalován nový výfuk
srpen 2013 - bouda přivezena v základu a natřen spodek
říjen 2013 - bouda dána nazpět na rám a natřen strop+výdřeva, probíhá schánění klepmíře a lakýrníka
listopad2013-leden2014- čekáme na lakýrníka
leden 2014 - konečně odvoz k lakošovi měl by se s ní vidět někdy až v květnu 2014
unor 2014 - tak by měla skoro dokončena klepmpířina, už jen malé dodělávky
červen 2014 - auto je po laku doma, teď je dodělat. Započaty práce na kompletaci. začnuto s dveřma tj. očalouněno inatslovány stahováky a kompletováno i s kličky a zámky.
červenec-srpen 2014 - dveře dokončeny a nasazeny
zaří - prosinec 2014 - pomalu se dodělává čalounění a elektro
leden - červen 2015 dodělávání všeho možného i nemožného
červenec 2015 - motor zase po cca 3 letech běží
srpen 2015 - Tak jezdíme :-)


ještě pořád scháním:
nárazník

orf lidunka - komentáře:

10:24:02
16.10.2015
Petr98
-> Luky: Sorry za OT, ale proč je Hadrávek chudák?
09:37:24
16.10.2015
Luky
-> orf: jo když to zachovat nejde, tak je to pochopitelné. Mám rozdělanou předválečnou čezetu (to píšu proto, že Ty ji taky, máš, žejo?), kde přední vidle je krásně zachovaná i linkama. Na rámu je to ale hodně ošoupaný a vespod rámu barva není žádná. Navíc jsem neměl výfuky, takže mám repliku od chudáka Hadrávka, a nějak patinovat nový chrom mě přijde dost úchylný... Patinovka by se mi líbila víc, ale moto už je ve stavu, kdy by to byl obtížně proveditelné, spíš by se to dělalo cestou "z větší části znovu nalakovat, ale hnusně". Tak holt bude komplet renovace no...
20:27:34
15.10.2015
orf
Kucii jak jsem psal nize taky nejsem zastancem renovace za kazdou cenu. Ale tady je to proste nutny. Neorigo komplet calouneni zrusene vzadu stahovacky nepuvodni strecha a lak teda to co tam vlastne je tez neni na 90% puvodni. Tak co zanechat! Samo jestli motor nebude klepat tak se jen procisti a necha v puvodnim stavu.
a ja jsem zastance total puvodni veci. I na lidunce mam uplne vse jak bylo(krome lemu kol) tehda. Ani ten teplomer a kontrolku oleje jsem nakonec ododal a nedal neb to proste nebyvalo.
to samy bude u 422 akurat najit puvodni na okoukani bude orisek.
takze obavy z prechromovani atd zde nejsou na miste.
tez je mym snem auto v puvodnim dochovanem stavu ale to sme o rad penez jinde proste...
toz tak
17:22:33
15.10.2015
Eidy
Ono někdy to není snadný rozhodnutí. Když je dřevo v háji, tak je to na kompletní generálku. Tady se třeba ještě ke dřevu jakž takž může, ale jsou auta, kde je to většinou zapertlovaný. To znamená i nový plechy a a to znamená novej lak. A když je čalounění děravý od myší nebo dokonce předělaný, tak tam nemůžeš nechat něco kutilskýho.
Já bych třeba ještě rozebral diferák a pár dalších věcí, který tady dostaly jen nátěr, ale jinak to vypadá slušně. Ano, možná trochu přešlechtěně, ale to je zase věc majitele. Každopádně to neurazí.
17:08:18
15.10.2015
Luky
Já už viděl na nějakým veteránu i pochromovanou nápravnici... Ale nemyslím že by se to u orfa takhle zvrtlo, dělá to moc hezký. Jen v mých očích je cennější původní ošoupaný stav, protože je jich omezené množství, těch zrenovovaných může být "neomezeně"
17:03:25
15.10.2015
bajou
-> Karlos (WIO46) 15.10.15 16:35:33: Má pravdu ten chlapec! 4 1
16:35:33
15.10.2015
Karlos (WIO46)
-> rsvancara: No, a přestane z toho dýchat ta několik desetiletí dlouhá historie a bude to zas jeden z mnoha veteránů zrenovovanejch do stavu "lepší než nový".
14:40:42
15.10.2015
orf
tak dřevo až na pár kousků vypadá dobře.
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 15.10.2015 14:40:42
08:39:34
14.10.2015
rsvancara
-> Karlos (WIO46): No, takže to stejně musíš rozhodit a když už to je rozebraný (aby jsi se k těm nosným částem / technice bůbec dostal).... tak se to prostě opraví komplet a je to :-)
14:27:23
12.10.2015
orf
-> Pavel P..: jj HS 12J desetilitr 12-ti válec s 24 svíčkami-MAZEC
08:37:31
12.10.2015
Pavel P..
08:01:13
12.10.2015
orf
motor ještě větší lahůdka
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 12.10.2015 08:01:13
08:00:44
12.10.2015
orf
a tady jedna lahůdka z klubového setkání.
schválně kdo pozná?
zvětšit orf lidunka - obrázek od orf vložen 12.10.2015 08:00:44
07:46:16
12.10.2015
orf
no taky nejsem zastáncem všechno zrenovovat, ale když prostě není jiná možnost a chceme jezdit tak se prostě zrenovujeme.
upraveno 1x, naposled 12.10.2015 07:56:41
09:59:40
11.10.2015
castrol
zohnať este jedno a to zrenovovat :)
03:36:12
11.10.2015
Karlos (WIO46)
-> rsvancara: Tak dle mě naopak pomíjí a pomine móda zrenovovat auto do stavu lepšího než z linky. Myslím, že u takhle starých aut je nejlepší renovovat či repasovat techniku a nosné části. Zbytek nejlépe zakonzervovat.
07:25:40
10.10.2015
rsvancara
-> orf: Za mě zrenovovat. Tahle móda ukazovat muzeum koroze myslím pomine a opravený auto je opravený auto. Čím dřív se to opraví, tím líp. Dílů už asi víc nebude a to co je může skoupit někdo jinej a za 5 let může být problém.
15:02:52
05.10.2015
orf
-> Luky: no jasný, ale je nepůvodní čalounění a barva to je otázka ale řekl bych taky nepůvodní. tož asi tak
14:58:55
05.10.2015
Luky
-> orf: typ A skupina 2 a nazdar 1
14:43:27
05.10.2015
orf
-> Fifa: není to tak jednoduchý nechat to takto aby to zapadalo do nějaké kategorie na veterán čísla. Ale zkusím se zeptat našeho testačního komisaře co on má nato za názor.
Extreme Tyres