skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NA PRODEJ skoda-virt.cz/cz/.../1841
74-zaramovana-karoserie-14
0l-a
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Vhml / Škoda 140L/A - komentáře:
18:27:53
28.01.2011
28.01.2011
elbacil
-> vhml: však v poriadku,nič sa nedeje
10:48:53
28.01.2011
28.01.2011
vhml
-> elbacil: hádat se s tebou nebudu, na papíře to nemám, ale člověk co to stavěl dělal většinu motorů do freestylových pikapů a na octavia cup, takže nemám důvod mu nevěřit ani o tom pochybovat...
20:27:32
27.01.2011
27.01.2011
elbacil
-> vhml: pozri , opravujem a staviam motory už nie jeden rok.Pravdepodobne sám si nerobíš motor takže musíš uveriť tomu kto ti ho skladal že má cca 140.Jeden z motorov 1,4 8v ktorý mám odmeraný na brzde mal 142 HP ale mal 45 webre 38 difuzor, kp 12,5 oč 106,320 vačka 7,5,34 sací kanál, 4-1 ex .A ty ked máš s tými hodnotami čo píšeš to isté tak klobuk dole.Prídem sa pozrieť a priučiť sa.A navyše všetky motory čo odišli boli odmerané tak zhruba viem pri akej konfigurácii aký je asi výkon.
10:48:24
27.01.2011
27.01.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.01.11 21:25:58: Prosím Tě elbacila neřeš, pozoruju jeho působení na virtu už dva roky a slušného výrazu pro toho člověka neznám...
21:25:58
26.01.2011
26.01.2011
vhml
-> elbacil: mě spíš fascinuje jak z toho popisu poznáš kolik to má nebo nemá koní a co by v tom popisu mělo bejt jinak aby to koně mít podle tebe mohlo.
21:21:05
26.01.2011
26.01.2011
elbacil
-> vhml: a načo ti to budem vysvetlovať.Však ty to vieš ked s tým robíš.Každý sa snaži z motora vymačkať čo najviac.Pozri Geminiho, prečo nemá 140 HP? A ten už má motor ináč upravený.Minulu sezonu som mal 117 HP a porážal som aj škody ktoré mali udajne 140 HP . Peace
22:16:51
24.01.2011
24.01.2011
vhml
-> elbacil: dvojče tohoto motoru má odbržděno kolem 140. Když se stavěl tenhle tak v tu dobu brzda neměřila a jenom se na ní nechal zaběhnout...
Proč si myslíš, že by to tam nemohlo být?
Proč si myslíš, že by to tam nemohlo být?
21:33:24
24.01.2011
24.01.2011
elbacil
-> vhml: ináč celkom zaujímavý projekt , vela zdaru
21:31:47
24.01.2011
24.01.2011
elbacil
-> vhml: však ty sa vyznáš tebe netreba radiť, nehnevaj sa ale cca140 nie.Dolož protokol.Ked si myslíš že tolko tak budiž
23:40:02
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Bery: rozumím. Předělávat se mi to teď nechce, uvidím časem jak to bude fungovat
23:23:50
23.01.2011
23.01.2011
Bery
-> vhml: Pech má koně a může jim poroučet,já je musím spíš poprosit))
když třeba do vracáku řadím dvojku,tak ted už si třeba na ručku taky sáhnu,je to zatim takový řešení,který mi zabere minimum času,nikam nemusim pouštět ruku a hned jsem zpátky na řadičce a můžu tam třeba nacpat za 1,když je potřeba.Když jsem ji měl vzadu a níž,bylo to takový jako že nebyl problém se přehmátnout a zamotat si ruce.Na to moje jezdění je to ted zlatý
když třeba do vracáku řadím dvojku,tak ted už si třeba na ručku taky sáhnu,je to zatim takový řešení,který mi zabere minimum času,nikam nemusim pouštět ruku a hned jsem zpátky na řadičce a můžu tam třeba nacpat za 1,když je potřeba.Když jsem ji měl vzadu a níž,bylo to takový jako že nebyl problém se přehmátnout a zamotat si ruce.Na to moje jezdění je to ted zlatý
23:03:36
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Bery: takhle to vypadá docela rozumně. Zatím ji nechám na zemi jak je, než zase tvořit celou konzolu, něco aby to drželo zabržděný, atd.
Vycházím z toho, že tu ručku použiju jednou do roka, tak to asi nebude velkej problém. Zase když vidíš onboardy Pecha, jak si jí přiklepává do každý druhý zatáčky, to je jiná liga :-)
Vycházím z toho, že tu ručku použiju jednou do roka, tak to asi nebude velkej problém. Zase když vidíš onboardy Pecha, jak si jí přiklepává do každý druhý zatáčky, to je jiná liga :-)
22:56:57
23.01.2011
23.01.2011
Bery
-> vhml: poslední fotka v galerii u mě u auta-řadička se prodlužovala a tvarovala aby jsi nemyslel,že kvůli brzdění šahám z řadičky někam nahoru do patra)tunel se nevyztužoval,ručka je prošroubovaná přez duralovou platli aby se to nekroutilo
22:11:40
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> elbacil: Je vidět, že to máš ,,ve voku" jak se říká.
Jakou konfiguraci mi poradíš aby to jelo líp? Rád si nechám poradit. Dík ;-)
Jakou konfiguraci mi poradíš aby to jelo líp? Rád si nechám poradit. Dík ;-)
21:10:20
23.01.2011
23.01.2011
elbacil
-> vhml: nič v zlom ale v takej konfigurácii ten motor by mohol mať asi 100 hp
10:25:28
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Bery: máš fotku? Hoď jí kdyžtak do diskuze k tvýmu autu. Já nevymyslel kam to pořádně dát, abych neměl tu konzolu buď vedle tunelu, nebo aby mi nepřekrejvala díru na připojení táhla řazení. A vzhledem k tomu, že ručku použiju jednou do roka (je pravda že na bubny nikdy moc nebrala, takže to byl takovej záchvat zoufalosti), tak to asi moc řešit nebudu a i tak jak je, je trochu víc přepákovaná než podle výkresů L/A.
10:23:15
23.01.2011
23.01.2011
vhml
-> Eidy: po různejch kreacích na vyvařování kastle mi dovaření blatníku nepřijde jako problém. Ale lemu se bojím. Přece je o hodně delší, takže když ti někam uteče tak to bude hned vidět. Přes ten blinkr je to přece jenom kousek plechu, kterej tam vždycky nějak bodneš a dokituješ.
22:56:25
22.01.2011
22.01.2011
Eidy
-> vhml: Dovařit blatník se nebojíš a lemu jo? Já teda plechařinu nikdy nedělal, ale přijde mi to podobný.
20:48:30
22.01.2011
22.01.2011
Bery
-> vhml:
já ji mám nahoru pod úhlem cca 80°,těsně vedle řadičky a konečně je to dobře přepákovaný a umístěný,takže spokojenost a zvykl jsem si na to behem pár km.
já ji mám nahoru pod úhlem cca 80°,těsně vedle řadičky a konečně je to dobře přepákovaný a umístěný,takže spokojenost a zvykl jsem si na to behem pár km.