-> vhml: tady ještě trocha inspirace, co se týká emkooužo čumáku..
skoda-virt.cz/cz/.../2137
-mroz-rapid130
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
NA PRODEJ skoda-virt.cz/cz/.../1841
74-zaramovana-karoserie-14
0l-a
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Nejaktuálnější novinky budou na stránkách 140la.skodateam.cz/ a vhml.skodateam.cz/
28.2.2013: Práce na autě druhým rokem stojí, prioritu mají jiné projekty. Aktuálně 110LS, kde kompletní renovaci chybí už jen lak. Pokračování tak nejdříve v druhé polovině roku 2013.
Původem Čokinův Orange Devil, který jsem od něj koncem roku 2008 koupil v podobě zarámované karoserie od NC Power , je nyní přestavován na slalomový speciál, který by měl zjara roku 2011 vyjet a pomoci mi k získání titulu po dvou druhých místech z let 2009 a 2010. ( titul získán se ,,starým autem" v roce 2011 i 2012 :-) )
Ve volných chvíli doplním popis toho jak auto buď vypadá, nebo vypadat bude za použití mnohých dílů ze 140LS - skoda-virt.cz/cz/.../1439 -vhml-skoda-140ls
Podvozek:
- tlumiče od p.Kurky upravené na maximální tuhost , možno nasadit dobové Sachs, je třeba je ale zrepasovat - tuší někdo kdo to umí?
- přední náprava kompletně vyztužená
- změněné odklony na -2,2 stupně
- změněný záklon svislých čepů na cca 11 stupňů
- v plném rejdu -7 stupňů na vnějšku a +4 stupně vnitřním kole
- uložení spodních ramen rozšířeno o 2cm
- rozbíhavost 0,5mm
- ramena uložena v tvrdých gumách od Pemita
- svislák uložen v unibalových pouzdrech se změnou záklonu
- stabilizátor 23mm uložený v unibalech. Tuhost devíti kusů sériového stabilizátoru :-)
- pružiny Tuner#2, volná délka 205mm, tuhost 80kN/m
- hlíníkové 10mm podložky
- řízení má z rejdu do rejdu 1,9 otáčky = od rovné jízdy do plného rejdu necelá jedna otáčka volantem
- zadní náprava vlečená z typu Rapid, kompletně vyztužená
- sbíhavost 2,5mm
- odklon -2,5 stupně
- úchyty na příčce zvýšeny o 1cm
- podélná i šikmá ramena uložená v unibalech
- pružiny Faann, 285mm, 45kN/m
- duralové 25mm podložky s možností použití více roztečí
- zadní stabilizátor 14mm
Brzdy:
- dva hlavní válce se změnou poměru vahadlem, dopředu Girling 15,8mm, dozadu 19mm ( zatím nerealizováno )
- vepředu kotouče Brembo, plné, o síle 12,5mm
- destičky Galfer 1075 pro žigula
- rozšířené brzdiče
- vzadu kotoučové brzdy - vyfrézovaný čtyřlístek do použitého předního kotouče
- hydraulická ruční brzda, destičky nedělené
Motor:
- jako základ použita 8V Fabie typu AZE
- kompletně upraven p.Zenklem v Mariánských Lázních na cca. 140koní
- vačka 306 z Freestylových PickUpů
- tvrdé pružiny
- sací kanály 28mm
- sací ventily 37mm
- výfukové ventily 31mm
- písty pro vyšší kompresi
- krmeno Solexy C40 ADDHE, difuzory 32mm, vzdušníky 190, trysky 140
- výfukové svody od Bohouše Krejčího, omotané termopáskou
- rozdělovač bez podtlakové regulace, základní předstih 5 stupňů
- svíčky Bosch FR5DP
- odpružená spojková lamela Renovak HDS
- olej 10W60 + výměník/olej z VW
- převody s přímým zubem vlastní výroby. Převody 1 - 2.92 ; 2 - 2.12 ; 3 - 1.55 ; 4 - 1.21 ; 5 - 1.04.
- maximální rychlost dle použité převodovky 160 - 200+
Karoserie:
- karosérie M, vyrobená roku 1986
- oranžový lak RAL 2004
- přední kapota laminátová, 4kg
- zadní kapota hliník, 0,8mm
- zadní čelo hliník, 0,5mm
- přístrojovka ve stylu LR, hliník 0,8mm
- dveře prozatím plechové, vyřezané, vnitřní potah hliník 0,5mm
- výdech z chladiče nahoru přes kapotu
- nádrž zapuštěná v kufru
- zavařené okapničky a výdechy na C sloupku
- světelná rampa, 2x dálkové a 2x mlhové Hella 3000
- rám NC Power ve specifikaci pro vozy S1600, hlavní oblouk 50x2mm, ostatni trubky 40x2mm
Vhml / Škoda 140L/A - komentáře:
13:11:15
22.01.2011
22.01.2011
mAATT
11:45:12
22.01.2011
22.01.2011
Čokin
-> vhml: To je ale hezká ručka Nebude moc nízko když tam šupneš závodní sedačky?Nebo sedačky půjdou níž? Já bych na Rapidu potřeboval upravit oboje ručku výš a sedačky níž.
Jo převodovka už je v kupě a vypadá to zatím velice slušně, ta jednička nebude zase tak hlučná jak jsem čekal, řekl bych že asi taková třetinová zpátečka
Jo převodovka už je v kupě a vypadá to zatím velice slušně, ta jednička nebude zase tak hlučná jak jsem čekal, řekl bych že asi taková třetinová zpátečka
11:30:34
22.01.2011
22.01.2011
elbacil
-> vhml: daj odmerať motor na brzdu,budeš prekvapený
10:40:49
22.01.2011
22.01.2011
radekp
tady je inspirace...
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/034_2007-09-12_1 6-22-01_17.jpg
Jo, tak laminát bys zpátky nevytáhl, když by byl ubroušený:-)
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/034_2007-09-12_1 6-22-01_17.jpg
Jo, tak laminát bys zpátky nevytáhl, když by byl ubroušený:-)
10:32:32
22.01.2011
22.01.2011
vhml
-> radekp: práce s lemem se bojím,nikdy jsem to nedělal a je tak pro mě snažší dovařit eMkovej blatník. Už i kvůli spojleru, protože po slalomech je i ten plechovej kolikrát dost zdecimovanej, ale ten stačí vzít a natáhnout zpátky.
A zvětšit díry na vzduch je dobrá myšlenka, plus k tomu přidám hliníkovou hadici až ke kotouči
A zvětšit díry na vzduch je dobrá myšlenka, plus k tomu přidám hliníkovou hadici až ke kotouči
10:24:30
22.01.2011
22.01.2011
radekp
-> vhml: Jo jo, na prostřední díl mám ještě formu...klidně ti můžu prostřední díl udělat.
Nějak tu diskuzi nesleduju, ale proč neuděláš užovkový předek a nevytáhneš lemy? byla by to nejjednoduší práce,ne?
Jinak na této variantě mi nesedí akorát vrch čela - vypadá moc hranatě. A udělal bych větší díry pro vzduch k brzdám...
Nějak tu diskuzi nesleduju, ale proč neuděláš užovkový předek a nevytáhneš lemy? byla by to nejjednoduší práce,ne?
Jinak na této variantě mi nesedí akorát vrch čela - vypadá moc hranatě. A udělal bych větší díry pro vzduch k brzdám...
00:07:47
22.01.2011
22.01.2011
vhml
www.obautodily.cz/skoda_1
20_s_predni_spoiler_3_ks-2
02005
A pak že nerostou. I cena je rozumná.
Otázka je jestli snáz dovařím díru po blinkru na eMkový blatníky, nebo na úzký blatníky(který nemám) navařím široký lemy.
Ale láká mi víc eM čelo, kvůli vzduchu k brzdám a pevnosti lízátka v boji s kuželkou
A pak že nerostou. I cena je rozumná.
Otázka je jestli snáz dovařím díru po blinkru na eMkový blatníky, nebo na úzký blatníky(který nemám) navařím široký lemy.
Ale láká mi víc eM čelo, kvůli vzduchu k brzdám a pevnosti lízátka v boji s kuželkou
00:07:47
22.01.2011
22.01.2011
Nwkt
-> Eidy: OB mají, ale je to papír, to rozmlátí na prvních závodech
23:56:59
21.01.2011
21.01.2011
Eidy
-> vhml: na lízo se zeptej radkaP, ten si ho vyráběl a má snad formu. A taky mám za to, že to někdo začal vyrábět. Viděl jsem to. Zkus OB autodíly.
23:55:51
21.01.2011
21.01.2011
Eidy
-> U-Geen: Tak to souvisí právě s tím ouzkým nárazníkem a eMkovým spoilerem potažmo celým čílkem, no
23:55:08
21.01.2011
21.01.2011
vhml
-> Eidy: já se na výměnu lemů necítím aby to nějak vypadalo a lízo asi taky není běžně sehnatelnej artikl. Hořejšek čela možná udělám užovkovej, to by to hodně narovnalo.
23:53:29
21.01.2011
21.01.2011
U-Geen
-> Eidy: me se tluce spis ta vrchni cast Mkovyho cela
23:52:12
21.01.2011
21.01.2011
Eidy
-> vhml: 4oko je pecka, jen se mi tam nějak tluče ten M spojler s chromovaným nárazníkem. Proč nedáš třeba jen široký lemy a užovkový lízo?
23:49:36
21.01.2011
21.01.2011
vhml
-> Vojťas: mě to taky nadchlo. Plus zadní čelo s hliníkovou mřížkou a kapota bez černýho spojlírku
23:34:26
21.01.2011
21.01.2011
Vojťas
Tak jestli to bude podle tohohle vypadat, tak to bude pecka
18:46:17
27.12.2010
27.12.2010
Čokin
-> vhml: Když jsem je vyráběl, tak jsem tenkrát ještě myslel, že to bude držet celé auto
21:48:19
26.12.2010
26.12.2010
vhml
-> Čokin: je pravda že s tvou rozpěrou by se dalo i vraždit :-D Musím spáchat nějakou hliníkovou :-)
11:30:43
18.12.2010
18.12.2010
Čokin
-> vhml: Za ty už byl moc velký příplatek už tak 22 bylo dost Dobrá deformační zona je benzínová nádrž v kufru a rozpěra mezi tlumiče
12:50:18
17.12.2010
17.12.2010
vhml
-> 4dams: chybí tam právě vytažené trubky do kufru na tlumiče.
11:42:53
17.12.2010
17.12.2010
4dams
-> vhml: proti celnemu narazu sa nejake vyztuhy nerobia? lebo ta deformacna zona skodovky je dost pofiderna, a ram zacina az asi na urovni, celneho okna. len sa pytam, lebo moc sa nevyznam...