skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
08:26:00
12.09.2014
12.09.2014
jourin
-> racz: Otazka je, jesli by dneska na STK jeste poznali ze je na te naprave neco jinak :-D
07:30:44
12.09.2014
12.09.2014
majop3k
-> racz: Tak tak ja ho tiez milujem od nejakych 17 rokov az do dnes a tiez sa to zacalo tym obrazkom
07:25:50
12.09.2014
12.09.2014
racz
toto jer pre mna najocakavanejsie auto. Fakt som sa don zamiloval. Ked som mal 17-18 rokov tak som mal na stene tento plagat... img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9754_2012-12
-18_17-41-18_28.jpg
dnes mam ten obrazok na tricku
Skoda ze si clovek ani tie blatniky nemoze dat na auto bez toho aby ho prislusnici analne nestimulovali. Na STK by sa technik asi rozplakal keby zbadal zapustenu napravu
dnes mam ten obrazok na tricku
Skoda ze si clovek ani tie blatniky nemoze dat na auto bez toho aby ho prislusnici analne nestimulovali. Na STK by sa technik asi rozplakal keby zbadal zapustenu napravu
22:43:40
11.09.2014
11.09.2014
jourin
-> Eidy: Neni problem.. dela se to jako Dip :-D www.plastidip-shop.cz/cs/
.../495-photoluminescencni
-pigmenty-1kg.html
22:31:32
11.09.2014
11.09.2014
Eidy
-> jourin: Tak to chci taky.
22:25:42
11.09.2014
11.09.2014
majop3k
-> jourin: my chceme pruhy, my chceme pruhy
22:19:11
11.09.2014
11.09.2014
jourin
-> Eidy: Jo jo a kdyz se to nasviti a zhasne se, tak to po tme svetelkuje :-))
-> Qwak: Je to cely strikany :-)
-> Qwak: Je to cely strikany :-)
22:11:22
11.09.2014
11.09.2014
Qwak
-> Eidy:
-> jourin: koukám že už se tam dávaji gumy.. takže asi krom nárazníku jsou zbylé (modré) části kasle nálepky?
-> jourin: koukám že už se tam dávaji gumy.. takže asi krom nárazníku jsou zbylé (modré) části kasle nálepky?
22:05:03
11.09.2014
11.09.2014
Eidy
-> jourin: Moc pěkný. Ta světle zelená tomu sluší.
21:59:08
11.09.2014
11.09.2014
jourin
HURAAA :-) Zacina to vypadat jako auto :)
20:22:00
08.09.2014
08.09.2014
MajoLR
Tááák a už je v laku krasavice!!!
22:42:01
12.08.2014
12.08.2014
majop3k
-> jourin: musim je to proste srdcovka
21:08:25
01.08.2014
01.08.2014
jourin
-> majop3k: Ty jsi teda zvedavej :-)
18:25:50
19.07.2014
19.07.2014
majop3k
-> jourin: ten predny naraznik v laku je brutalny: www.pmautosport.cz/compon
ents/.../view.php?popup=1&
am...
13:32:29
10.07.2014
10.07.2014
MajoLR
Si mi dal...
21:41:11
09.07.2014
09.07.2014
jourin
-> MajoLR: Ty mas jen jedno a taky jsi s nim nepohnul :D
18:34:08
09.07.2014
09.07.2014
MajoLR
Máte toho veľa hoši...
17:52:40
09.07.2014
09.07.2014
jourin
-> MajoLR: Ceka v poradi :)
18:03:54
07.07.2014
07.07.2014
MajoLR
13:42:35
07.07.2014
07.07.2014
majop3k
-> jourin: uz je v laku? myslim ze plnic uz dostatocne vytvrdol