skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
20:33:29
22.04.2014
22.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky 22.04.14 15:30:56: -> majop3k 22.04.14 15:32:01: No jasný kluci, to mě neseplo a přitom jsme tu zadní nápravu už řešili
15:32:01
22.04.2014
22.04.2014
majop3k
-> Tuner#2: Jourin to myslel ramena na zadnej naprave, ze ten valec do ktoreho sa strka unasac je nazvarany vysie ako u obyc. lr ramien. Kukni foto 107 tak to trochu vidiet
15:30:56
22.04.2014
22.04.2014
Luky
-> Tuner#2: asi mluví o zadní?!
15:27:00
22.04.2014
22.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 22.04.14 10:30:51: Tomuhle úplně nerozumím jak myslíš?
"Sirku ramen na okruhaci jsem taky neresil, tam je hlavni rozdil v ulozeni stredu kola nad stredem osy ramene, kvuli snizeni auta" Vzdyť ta náprava jako taková je stejná když nepočítám změny na nápravnici a celé zapuštění nápravnice do auta.
"Sirku ramen na okruhaci jsem taky neresil, tam je hlavni rozdil v ulozeni stredu kola nad stredem osy ramene, kvuli snizeni auta" Vzdyť ta náprava jako taková je stejná když nepočítám změny na nápravnici a celé zapuštění nápravnice do auta.
11:34:41
22.04.2014
22.04.2014
dakar.cz
-> jourin: nene,na Barumce. No to jsem si pak taky říkal,že o historii toho moc nevěděl :-( Ale moc sem se s ním pak nebavil. Působil tak trochu namyšleně..
10:30:51
22.04.2014
22.04.2014
jourin
-> dakar.cz: Aha myslel jsem ze ti to rikali ted v Praze. Tak se jim omlouvam :) Akorat toho teda moc o historii tech aut nevedi :)
-> vhml: Nelezel jsem pod tim, treba tam maj podlozky :) Ale videl bych to na jine ET.. Sirku ramen na okruhaci jsem taky neresil, tam je hlavni rozdil v ulozeni stredu kola nad stredem osy ramene, kvuli snizeni auta
-> vhml: Nelezel jsem pod tim, treba tam maj podlozky :) Ale videl bych to na jine ET.. Sirku ramen na okruhaci jsem taky neresil, tam je hlavni rozdil v ulozeni stredu kola nad stredem osy ramene, kvuli snizeni auta
09:45:05
22.04.2014
22.04.2014
dakar.cz
-> jourin: Tak já jsem se s ním nebavil teď,ale v létě na Barumce. Tak to asi ještě nevěděl,že jsou originály dva :P
09:05:34
22.04.2014
22.04.2014
vhml
-> jourin 22.04.14 08:32:25: jak je pak dohnaná šířka auta do blatníku, když to má stejný nápravy? Jen jiný ET kol?
08:32:25
22.04.2014
22.04.2014
jourin
Mu priste muzeme ukazat tuhle fotku :-) Jinak to jejich auto vlastne neni technicky nicim zajimavy, je to uplne normalni LR akorat to ma laminatovy blatniky... Ta okruhova mela vsechno jinak... Jiny ram, jina palubka, jiny brzdy, jina predni a zadni naprava, jiny motor a jiný tlumiče.... O všem tomhle jsme se bavili a vetsinu rozdilu jsem jim ted v prosinci ukazoval a vysvetloval... fakt tomu nerozumim :-(
08:24:48
22.04.2014
22.04.2014
jourin
-> dakar.cz: No to je debil :-/ Tomu fakt nerozumim.. asi to bude tim ze o ty historii vedi hovno.. a nebo jsou blazni... :-/
04:42:27
22.04.2014
22.04.2014
dakar.cz
-> jourin: jo,jsem se ho ptal,kolik takových aut vůbec bylo a kolil že se jich dochovalo. A říkal,že bylo jen jedno,to jejich. Že jich víc neexistovalo a všechno ostatní jsou jen repliky.. Tak sem se ho zeptal,jestli i to,co bylo v německu. A říkal že taky..
23:39:48
21.04.2014
21.04.2014
jourin
-> vhml: Jo jo melo by to byt to puvodni auto a ne srazovka, byl jsem u toho na podzim kdyz se nad tim rozplyval Farka osobne :-) Skoda jen ze to neni v tech origo barvach :-(
-> dakar.cz: Pockej, chces rict, ze ty slovaci rikal,i ze to okruhovy auto od Obermanna je replika? To se mi nezda, videli vsechny fotky a byli i u nas na dilne. Neco jsem jim i nechaval.. jestli jo tak se na ne priste vy...
Jinak to jejich auto teda vubec dorasovany neni.. na to ze to litalo v rallyecrossu to je nadprumerne zachovany :) Az mi to prijde podezrele, protoze vsechny auta po rallye jsou v horsim stavu :)
-> dakar.cz: Pockej, chces rict, ze ty slovaci rikal,i ze to okruhovy auto od Obermanna je replika? To se mi nezda, videli vsechny fotky a byli i u nas na dilne. Neco jsem jim i nechaval.. jestli jo tak se na ne priste vy...
Jinak to jejich auto teda vubec dorasovany neni.. na to ze to litalo v rallyecrossu to je nadprumerne zachovany :) Az mi to prijde podezrele, protoze vsechny auta po rallye jsou v horsim stavu :)
10:20:07
20.04.2014
20.04.2014
dakar.cz
Jo,ta bílá to je. Jak má vzadu velkým napsané Škoda 130LR EVO originál :-)
09:08:43
20.04.2014
20.04.2014
havlik
-> vhml: tahle bílá to byla havlik1000mb.rajce.idnes.
cz/RPR2014 tahle modra byla spíš pro smích havlik1000mb.rajce.idnes.
cz/RPR2014
09:04:28
20.04.2014
20.04.2014
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 19.04.14 22:17:06: To je ta jak jela v Praze? To je fakt spíš jak nepovedená srazovka
08:51:55
20.04.2014
20.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
03:37:06
20.04.2014
20.04.2014
dakar.cz
-> Tuner#2: Co jsem tak viděl tu slovenskou na živo,tak byla dost dorasovaná :-( Ale tvrdil,že originál je jen ta jeho a toto,co z Německa jourin dovezl,že je jen replika..
00:29:23
20.04.2014
20.04.2014
jourin
-> Tuner#2: No on dorasoval nekolik origo aut :) Ale vsechno to byly 130LR/B, rozsireni a laminatovy blatniky byly jeho tuning :) Nicmene to je blbe uvadeny i ve vetsine knizek :-( Jo jo slovensky je skoda, ale jsou na ni desne hrdy tak jak je :) Nemaj ten spravny veteransky pristup :)
22:17:06
19.04.2014
19.04.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 19.04.14 21:54:47: Zas tak špatný nejsou, jen jsem žil v domění, že Šefr dorasoval na rallyecrossu origo auto. Každopádně díky za uvedení do reality o to víc je škoda, že to slovenské auto vypadá jak nějaká replika (pomalování, kola, atd.)
22:02:25
19.04.2014
19.04.2014
jourin
-> Luky: Huska je podvodník, snažil se to prodat kamarádovi jako origo auto. Dokonce mu tvrdil ze je po Sedlářovi :-( Rikal jsem mu ze to je vytunena skodovka a zadny origo auto. Vymlouval se, ze skodovkam nerozumi a ze dekuje za informace.. Pak to asi rok nenabizel a po roce opet zacal tvrdit jak je to origo zavodni auto... Premyslel jsem jestli mu nemam napsat ze to originalni auto mame u nas na dilne tak at prestane nebizet padelek a kurvit originalu cenu :-D Schvalne mu nekdo zkuste zavolat a zeptat se ho co to vlastne prodava. Treba ma uz novejsi historku :)