skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
18:45:40
11.10.2013
11.10.2013
minno
-> Dušan: až od 180 km/h a stále sa bavíme o škodovkách hej
18:42:01
11.10.2013
11.10.2013
Dušan
ja jezdil teda jen repliku a opravdu to rezonuje. Pokud se to podlozi nebo zpevni tak to dela bordel az tak od 180km/h. Ze by to nejak brzdilo bych nerekl, ale zalezi co jde poznat a co ne. LR vana je si myslim dostacujici. Vseobecne jsem prinos videl jen pri malych rychlostech. Pri vyssich uz je tam solidni pruvan spodem.
18:27:53
11.10.2013
11.10.2013
majop3k
-> jourin: s tou brzdou to dava logiku, kazdopadne dik za dalsiu fotku, vedel som ze ich este par dobovych bude, kludne mozes pridat dalsie ak mas
17:57:47
11.10.2013
11.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: JJ to je pochopitelně další důvod
17:50:00
11.10.2013
11.10.2013
jourin
-> Tuner#2: No to je otazka jestli to mlatilo, vsechny spojlery co se vyrabi jako replika mlatit musi :-) Ale to originalni ma uplne jinej tvar, ma to profil plneho kridla a je to pevny jako prase. Na ty fotce je videt, ze je to nekdy ze zacatku, protoze na tom nejsou zadne reklamy. Proc se to sundalo nevim, osobne to tipuju na to, ze to pri vysokych rychlostech musela byt slusna brzda :)
17:40:02
11.10.2013
11.10.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Vzhledem k tomu, že to dělalo bordel už ve 150km/h na LR/B to musel bejt na okruhu celkem mazec a asi i proto ho auto později nemělo Pěkná fotka, nemáš větší?
17:33:21
11.10.2013
11.10.2013
majop3k
-> jourin: ty jo tak to teda cumim
16:48:50
11.10.2013
11.10.2013
majop3k
-> jourin:
16:47:46
11.10.2013
11.10.2013
jourin
-> majop3k: Sakra celou dobu tady tu fotku hledam a nemuzu ji najit :-( Ale nejak ji dohledam a poslu
16:37:08
11.10.2013
11.10.2013
majop3k
-> jourin: fakt? lebo na dobovych fotkach ten stresny spojler neni vidiet ci puvodne myslis este pri tovarnych skuskach?
16:23:58
11.10.2013
11.10.2013
jourin
-> majop3k: Bohuzel v tovarnich barvach ani jeden zaber :-( uvidim jestli se podari jeste neco dohledat
Upravy dobry :) jo a jeste jeden detail... puvodne to jezdilo s tim zadnim spoilerem na strese :)
Upravy dobry :) jo a jeste jeden detail... puvodne to jezdilo s tim zadnim spoilerem na strese :)
15:54:09
11.10.2013
11.10.2013
majop3k
-> jourin: hlasim sa na prevezenie a na video sa tesim ako maly chlapec najde sa aj nejaky zaber v tovarnych farbach?
edit: poopravil som predny naraznik na plagate, pomaly postupujem s vami :-)
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
edit: poopravil som predny naraznik na plagate, pomaly postupujem s vami :-)
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
15:36:20
11.10.2013
11.10.2013
jourin
-> Luky: Mam 3 VHS kazety, musim to nejak stahnout na DVD.. tohle jsem jen natocil mobilem z monitoru :)
15:23:43
11.10.2013
11.10.2013
Luky
To dobové video je super archivárie V jaké části okruhu to je? Hatzenbach? Pokud se to stalo v prvním kole, tak to se moc nesvezli
Něco z pohybu ještě před nehodou na té kazetě nebylo?
Něco z pohybu ještě před nehodou na té kazetě nebylo?
19:23:22
07.10.2013
07.10.2013
castrol
-> TTomas: ak mas pravdu, tak tie su velmi pekne
16:58:19
07.10.2013
07.10.2013
TTomas
-> Qwak: To je jenom nalepena kozenka:)
16:51:39
07.10.2013
07.10.2013
jok3r
-> jourin: super material to je, ruzny pevnosti, delali sme z toho modely a formy na karbon i laminaty pro mansory
22:03:24
06.10.2013
06.10.2013
Qwak
docela mě udivuje že okruhový auto má seriový tapecírungy..? každopádně ty chromovany kolečka na tom nevypadaly vubec špatně