skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
22:24:20
02.10.2013
02.10.2013
jourin
Paráda, už se blíží hotové nové formy přesně podle dobových tvarů
11:29:05
06.09.2013
06.09.2013
majop3k
-> jourin: dik inak neni problem poslat podklady, rad prispejem svojou troskou k tomuto super projektu poslam som sz
-> minno: diky panko
-> minno: diky panko
10:27:08
06.09.2013
06.09.2013
minno
-> majop3k: paráda
17:01:53
05.09.2013
05.09.2013
jourin
-> majop3k: Super :)) rovnou mi muzes poslat podklady pro samolepky :-D
11:58:17
02.09.2013
02.09.2013
majop3k
Trochu som dorabal "dobovy plagat" zdvyhol som cumak, trochu upravil naraznik z boku a doplnil som par nalepiek(na tej streche to asi tak nebolo). Ja viem tie zrkadla tam patria ine, aj to bude dakedy
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
majop3k.rajce.idnes.cz/13 0lr
18:48:25
19.08.2013
19.08.2013
majop3k
-> jourin: no jo su to uz roky
14:23:39
19.08.2013
19.08.2013
jourin
-> majop3k: Takovych lidi znam pomerne dost, ale garantuju ti ze na 100% presne ti to nerekne zadny z nic :-)
11:00:37
19.08.2013
19.08.2013
majop3k
-> jourin: :D chcelo by to najst niekoho kto sa pod to auto ohol ked to bolo este povodne
20:29:38
18.08.2013
18.08.2013
jourin
A to se podívejte se na fotku 92 az v tom je jeste vetsi chaos :-)
19:59:58
18.08.2013
18.08.2013
Bedřich - zrušená registrace
-> majop3k: Foto 103 je nálezový stav. Tam místo této barvy mohla být jakákoliv jiná barva.
19:50:02
18.08.2013
18.08.2013
majop3k
-> Bedřich: asi mas pravdu ale dost ma to zaujima prave na tomto aute z hladiska autentickosti a nakolko staviam model tohoto specialu tak to aj budem potrebovat:-). A napriklad na foto č.103 je zadny naraznik mozno v povodnej farbe a to jasne vidno ze ta modra je sytejsia ako mali rallyove LR/B aj ked tie tiez nemali asi vzdy rovnaku farbu - proste to robili po urcitych kusoch a mali farbu taku dali- tot moj nazor
19:39:23
18.08.2013
18.08.2013
Bedřich - zrušená registrace
-> majop3k 18.08.13 13:36:08: Pokud nemáš přesné číslo barvy tak jsou to pouhé dohady,tisíc lidí tisíc názorů,každý to vidí jinak. O barevnou dobovou fotku nascanovanou do počítače se moc opřít nejde.Navíc z toho nedělej takovou modlu.Poslední věc která se na takových kusových autech řešila byla barva.
13:36:08
18.08.2013
18.08.2013
majop3k
-> jourin: zaujimave tak biela je uz jasna ale zas ten modry spodok mi na tomto Hcku pride z dobovych fotiek tmavsi alebo skor sytejsi ako na LR/B
13:22:38
18.08.2013
18.08.2013
jourin
-> majop3k: No jo rozlestili jsme puvodni čelo z e 130LR/B a byla tam :) a byla i v kufru u tohodle a u Rapida H
13:09:28
18.08.2013
18.08.2013
majop3k
-> jourin: tak to som netusil ze aj v zavodnom sfarbeni pouzivali 1001, myslel som ze skor taku neutalnu bielu. Ale bude to nadhera
16:47:21
15.08.2013
15.08.2013
jourin
-> majop3k: jo jo 1001 :-)
15:59:35
15.08.2013
15.08.2013
majop3k
-> jourin: juuu uz sa to belie. Ta biela je 1001 alebo to tak skresluje na foto?
10:38:34
30.07.2013
30.07.2013
jourin
-> exwrcteam: No jo no, snazili jsme se co se dalo, ale proste to auto slo pres strechu.. jediny co je vymeneny je potah strechy, zbytek je poctive vyklepavanej a natahovanej.. Na to jak to bylo pobity to jeste dopadlo super a toho kitu tam zase tolik neni :-)
23:04:06
29.07.2013
29.07.2013
exwrcteam
koukam bude ztoho kit car:))
10:28:45
10.06.2013
10.06.2013
majop3k
-> jourin: aha tak oni ho urezali, myslel som ze je to zodrate od asfaltu. Jasne uz som si vsimol na tom rapide dierky po nitoch na prednom spojlery, takze tam asi nanitovali lizatko. Kazdopadne sa tesim na vysledok.