130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

22:46:56
20.01.2013
jourin
-> Tuner#2: Hlavne rameno neni vareny na stred ty trubky ale na jeji kraj aby zadek dostali co nejvic dolu... proste uplne jiny rameno nez ma 130 LR
22:45:02
20.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Hmm, motůrek je zevnitř pěknej, je vidět, že to jezdilo na kvalitní olej a ramena taky goog. Myslel jsem, že jen navrtali klasiku, ale koukám, že mají i jinou skladbu plechů.
16:08:13
15.01.2013
doly120
Bedřich 12.01.13 20:40:12 napsal:

→ jourin: 5 ze 7 lidí na poslední fotce znám

4


Já taky1
18:01:40
13.01.2013
jourin
-> RON: Presne tak to neni nase garaz :-)
17:07:17
13.01.2013
Bedřich - zrušená registrace
-> RON: Nezdá.Stojí tam.Ale s majitelem této karty nemá nic společného.
14:45:47
13.01.2013
RON
Zdá se mi to, nebo v té garáži na první fotce vidím T700? 6
21:09:04
12.01.2013
castrol
-> jourin: tak to bacha na platnicky 1
20:54:34
12.01.2013
jourin
-> castrol: To pujde samo.. podivej se jak za to rve ten v sedivych monterrkach s cervenym pruhem... ma ukrutnou silu! Jeste za to parkrat takhle trhne a bude to jako novy :-)
20:40:12
12.01.2013
Bedřich - zrušená registrace
-> jourin: 5 ze 7 lidí na poslední fotce znám 4
20:38:36
12.01.2013
castrol
-> jourin: no pockame na foto ako sa vam to podari natiahnut
19:40:09
12.01.2013
Robert8899
-> jourin: tak sa ospravedlnujem to bola len moja uvaha ..tak to potom chapem
22:29:06
06.01.2013
jourin
-> favo110lrs: No to je jasny, prijde to na stolici a natahnout, jen na tom pokud to bude jen trochu mozne nechceme nic menit, snaha je zachovat co nejvice puvodnich dilu... :-)
upraveno 1x, naposled 06.01.2013 22:29:55
22:19:47
06.01.2013
MOLSO
-> favo110lrs: ma to uvedene v popise 4
22:07:33
06.01.2013
favo110lrs
-> jourin: jo tak to chápu že závodní auta na korozi a šrámy neumíraj,ale ten předek je pěkne zbouranej to dáte na stolici nebo to budete tahat na ,,zemiˇˇ?
22:04:51
06.01.2013
majop3k
-> jourin: to je parada ze je bez korozie inak bude z toho fakt autenticky zavodak drzim palce
21:06:45
06.01.2013
jourin
-> m8rinek: No az uplne takhle dobity ho nechavat nebudeme... alespon trochu je to potreba pospojovat do puvodniho tvaru :-))
21:04:30
06.01.2013
jourin
-> castrol: To si píš :)
21:02:26
06.01.2013
m8rinek
-> jourin: přesně, jen to nechte takhle dobitý;), to auto závodilo, tak proč z něj dělat něco co není...
21:00:43
06.01.2013
castrol
-> jourin: len to pekne opravte 1
Extreme Tyres