skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.
Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.
Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h
130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )
Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.
Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)
130 LR/H - komentáře:
06:34:23
10.06.2015
10.06.2015
MATTESS
-> jourin: až tu maketu vyndáš, beru ji do obýváku Už aby byla sobota
20:44:38
09.06.2015
09.06.2015
Kocvin
-> jourin: Takovou maketu bych chtěl mít doma..
20:40:52
09.06.2015
09.06.2015
jourin
Jeste to neni hotovy, motor je maketa na Legendy.cz aby to tam nastalo s dirou pod kapotou
20:37:17
09.06.2015
09.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: No a pak ze to nepujde :) super prace jako vzdy...
19:47:19
09.06.2015
09.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Auto je hotový a bude na legendách o víkendu. Právě mě to zahltilo 5 stránek FB jourinovo sdílením do všech možnejch skupin div jsem si vykroutil kolečko na myši...
Smutné pro ty co FB nemají, že zde opět není ani fotka
Smutné pro ty co FB nemají, že zde opět není ani fotka
16:44:57
19.05.2015
19.05.2015
vhml
-> Mantrabeach 19.05.15 15:38:47: další provoz, totálky, soukromé sbírky. Ono těch WRCček zase moc nebylo a nová oficiálně postavit nelze. www.ewrc-results.com/cars
.php?cid=2&...
16:27:14
19.05.2015
19.05.2015
MajoLR
-> Mantrabeach 19.05.15 15:38:47: Emilova modrá okta... To boli časy!
15:49:53
19.05.2015
19.05.2015
Mantrabeach
-> Luky: je to škoda právě to ničit na rallykrossu atd ale každýho věc.Ale já bych na to stejně neměl,nechci ani vědět na kolik by vyšla felicia kitcar,to by se mi protočily panenky
15:47:52
19.05.2015
19.05.2015
Luky
-> Mantrabeach: obecně lze říct, že se to dojezdí tam, kde se s tím ještě smí jet. Takže třeba kopce nebo rallycross, nějaké hobby soutěže, kde homologaci netřeba. Možná něco přežije uložené někde v garáži "až to zase přijde do ceny", ale obávám se, že toho moc není... Co tak vidím kolem sebe, závodní škodovky konce milénia (KITy) se do ČR docela vracejí poslední dobou sběratelům od závodníků ze zahraničí
Vem si těch 130RS, co (dobře pojištěné) záhadně shořely na poslední soutěži před skončením homologace, co aut sk. B bylo na konci 80. let roztřískáno v rallycrossu...
Vem si těch 130RS, co (dobře pojištěné) záhadně shořely na poslední soutěži před skončením homologace, co aut sk. B bylo na konci 80. let roztřískáno v rallycrossu...
15:38:47
19.05.2015
19.05.2015
Mantrabeach
-> jourin: prosím tě dotaz.Nevím kam to zařadit.Zajímalo by mě kam vůbec po skončení homologace mizej závodní škodovky?Např felicie kitcar nebo i octavie WRC?to jde nějakým soukromníkům nebo se to nějak schová nebo rozprodá?kde je třeba Trinerova felicie a oktavie?Dokázal bys mi odpovědět?
17:34:15
27.03.2015
27.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> csrlive 27.03.15 13:04:09: To neni zadne pribarvovani, kdo ma FB a vi o co jde me da za pravdu jako MATTESS.
14:34:49
27.03.2015
27.03.2015
MATTESS
-> csrlive: to napsal ještě mírně
13:04:09
27.03.2015
27.03.2015
csrlive
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.15 19:16:43: Zase si to nepřibarvujte a trochu úcty k ostatním by neuškodilo. A teď do mne :-)
19:16:43
26.03.2015
26.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin 25.03.15 18:54:58: Proč starosti? Vždyť je to normální diskuze...
BTW na FB jsou už dva dny fotky trojice RH a LR, nestálo by za to to aktualizovat tady pro lidi co tomu fandí a pár se jich v tom tady i vyzná než pro blbečky, který se budou do krve hádat, že doma mají celej "archiv Škodovky" a přitom neznají základní fotky Rapida RH s přídavnejma dálkama?
BTW na FB jsou už dva dny fotky trojice RH a LR, nestálo by za to to aktualizovat tady pro lidi co tomu fandí a pár se jich v tom tady i vyzná než pro blbečky, který se budou do krve hádat, že doma mají celej "archiv Škodovky" a přitom neznají základní fotky Rapida RH s přídavnejma dálkama?
18:54:58
25.03.2015
25.03.2015
jourin
Vaše starosti bych chtěl mít :)
12:48:22
25.03.2015
25.03.2015
Luky
-> Eidy: žejo, do mojí úzký kastle by to sedělo líp než moje 5,5"
11:23:28
25.03.2015
25.03.2015
Eidy
-> Luky: Jo, to já vím. Jsou to takový krásný hluboký mísy.
Dobově to tam nesedí, ale na pohled super. Ale měl by Ti je prodat, aby ho to nesvádělo.
Dobově to tam nesedí, ale na pohled super. Ale měl by Ti je prodat, aby ho to nesvádělo.
11:05:42
25.03.2015
25.03.2015
Luky
-> Eidy: ta kola existují i širší, to by bylo lepší než podložky
11:04:32
25.03.2015
25.03.2015
Luky
Já jsem jourinovi psal už před pár měsíci že na tohle auto to dobově nepatří. Dokonce jsem se nabídnul že je odkoupím ale nějak jsme se nedomluvili
09:39:36
25.03.2015
25.03.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 25.03.15 07:51:21: Presne tak. 15" je na eMko presne to prave a doufam, ze 15" dobovych se jednou docka alespon Rapid RH. Uz jsem to nadhodil na FB a byla by to pecka...