130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

16:47:30
14.07.2014
jourin
Tak zase nesmime michat japkashruskama... 200 RS ridil ing. Sedivy, ktery v ni 40 let nesedel. 130 LR ridil Haugland ktery do dnes vede rallye skolu a stary skodovky prohani pomerne casto. Navic 130 LR ma kratky staly prevod s max rychlosti cca 140 km/h a 200 RS dlouhy s max rychlosti pres 250 km/h :)
upraveno 2x, naposled 14.07.2014 16:54:56
15:59:13
14.07.2014
Kocvin
-> jourin: Taky se té dvoustovky držela jak klíště :) A šlo slyšet, jak tomu ze zatáčky pěkně šlape na krk..



Mě uchvátila ta úžasně žívá 966..
15:55:26
14.07.2014
jourin
-> kraska98: hele ja ti nevim... vypada to tam blbe :-D
15:48:53
14.07.2014
kraska98
Citát na střeše bych rozhodně zachoval,né každému se poštěstí mít podepsanou střechu od Johna Hauglanda.
15:48:46
14.07.2014
jourin
-> MajoLR: No velka skoda ze ten kdo to tocil se soustredil na tu 200 RS :-( Z ty zatacky na prijezdu jsme s LR litali slusne bokem v neuveritelny rychlosti :)



-> Luky: Jo dobrej napad, umejem to
15:22:51
14.07.2014
MajoLR
Ide lepšie ako 200RSka!!!2 156 157 Najlepšie na koniec...171

Historická vozidla ze Škoda Muzea - Rally Bohemia 2014
14:23:05
14.07.2014
-> jourin: : neni to tady tak dobře vidět,ale měl na kapotě podpis Waltera Röhrla a čirá fólie na tom...ale tady je to tak dát folii na celou střechu 5

img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../642_71364_3241 .jpg
08:42:44
14.07.2014
Luky
-> jourin: umýt technickým benzínem - ten nápis přeci není dobový originál!! 3 4
22:36:54
13.07.2014
Eidy
-> jourin: No to věřím. Ale přece to nenecháte opršet.
22:20:14
13.07.2014
jourin
-> Eidy: Resime co s tim, zatim se k tomu vecer chodim modlit :-)
01:54:17
13.07.2014
Eidy
-> jourin: Moc pěkný. Tak teď tu střechu zalakujete čirým lakem, ne?
22:58:34
12.07.2014
MATTESS
-> jourin: hmmmm156
21:28:47
12.07.2014
Nwkt
-> jourin: 156 156 156
18:57:52
12.07.2014
jourin
Nikdy by me nenapadlo, ze nekdy budu sedet v zavodnim aute jako spolujezdec Svati Kvaizara ve Skode 130 RS a Johna Hauglanda ve Skode 130 LR a taky me ani ve snu nenapadlo, jak jde s tou moji cervenou "stopetkou" letet rychle! 3 3 3
zvětšit 130 LR prototyp - obrázek od jourin vložen 12.07.2014 18:57:52
21:39:16
05.06.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
12:43:03
27.03.2014
gyuri33
zaujimavostou homologacnej serie bolo ze plocha pre karburator na sacom potrubi, bola odliata v tvare ktora silne pripomina tvar podlozky pod LEKR
upraveno 1x, naposled 27.03.2014 12:43:46
11:57:17
27.03.2014
Jozka
A já jsem se naivně domníval, že u 130 LR konečně tu homologaci zmákli, resp. že už jim po zkušenostech se 120 S a 130 RS (který se nakonec navzdory objemům motorů nacpaly občas poměrně vysoko i v absolutním pořadí) koukala FIA pořádně na prstíky.. 5
11:40:47
27.03.2014
dakar.cz
Tak to se omlouvám. Měl jsem fakt za to,že tam byla litina. Asi si to už tak dobře nepamatuju,je to už 8 let zpátky,co jsem to auto viděl naposled. A nebo tam byl motor měněný. Ale to pochybuju,byla v pěkném původním stavu.
11:19:00
27.03.2014
gyuri33
-> dakar.cz: Ja to tak viem ze vseetky mali uz 8kanal
11:08:41
27.03.2014
jourin
Homologacni seriovy auta byly :) Ale kolik jich bylo vyrobeno presne nikdo nevi.. ale 200 jich nebylo :) Ja znam osobne 3, par jsem jich videl v inzerci.. a par jich je i tady na Virtu :-)
Extreme Tyres