130 LR prototyp 130 LR prototyp

komentáře | popis | fotky | jourin | 14.06.15 21:11 | 478x v oblíbených
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.



Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.



Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.

130 LR prototyp - komentáře:

15:14:38
30.08.2013
jourin
-> csrlive: Prepokladam ze to spise bude bila 130L/A nebot v ty dobe co je to foceny uz LR nemelo homologaci, takze neni moc dovodu pro to aby tam stalo jeste v bile barve bez pruhu
09:15:37
30.08.2013
csrlive
Je to parádní a smekám před vaším umem. Můžu se zeptat, na fotce č. 160, tak bílá škodovka vedle prototypu je co? Je to už klasická 130 LR v bílém bez polepů?
07:33:18
30.08.2013
Matto 120
previesť sa v tom a vidieť ten pohlad šofera v modernom nadupanom aute ked ho ubiehaš a on nevie čo sa deje :) krasne autko
23:44:42
29.08.2013
jourin
-> gyuri33: VIAMAR A.G. Řecký dovozce skodovek
22:58:37
29.08.2013
gyuri33
-> jourin: co je ten "grecky" napis v okne?
13:05:45
22.08.2013
kraska98
Hodíš video z jízdy ?
20:25:05
20.08.2013
m8rinek
Kdo umí umí, klobouk dolu...
20:15:00
20.08.2013
Martin120L
Kucí šikovný to Tempo umí dělat zázraky. Výborná práce poklona , až jsem si obtisknul klávesnici do čela.3
20:08:54
20.08.2013
Milan 136
Nádhera4 9
16:54:37
20.08.2013
kraska98
Krása.Jak to jezdí ?
16:49:45
20.08.2013
Pavell
Jednim slovem-Nádhera!

-> jourin: Mohl bych prosím vědět, čím jsou spojena přídavná světla s kastlí aby nevibrovaly?
10:44:57
20.08.2013
Placko
-> gyuri33: 52 52 presne tak to je to naj
10:43:48
20.08.2013
gyuri33
-> jourin: toto bol niekedy moj chlapcensky sen, zavodak ukryt do serioveho kabatu, nadhera!!!
10:42:21
20.08.2013
jourin
-> Don_pepe: Jeste nejasej, vyjednavame jestli nas tam s tim pustej.. napisu sem jak to dopadlo
10:29:01
20.08.2013
-> jourin: : konečně jezdí 5 krásná práce, těším se až uvidím naživo 6

dá se asi říci, že je to zatím moje nejoblíbenější auto z vaší dílny 4
10:13:36
20.08.2013
Don_pepe
A to sem chtěl Ecce homo letos vynechat... Tohle musím vidět naživo!
10:08:20
20.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jourin: Paráda, opravdu dobrá práce 4
08:38:25
20.08.2013
kure
nemám slov :-))))
08:37:36
20.08.2013
jourin
-> radekp: Vyfuk vychazi z doboveho vyfuku :-)



Vostry ma pravdu, stihnout se to asi da, pokud bysme nedelali na nicem jinem a vsichni lidi najednou delali na jednom aute ktery nema skelet uplne po smrti, tak to zvladneme i rychleji :) No a pak by to slo zvladnout i rychleji v mensim poctu lidi.. otazka je ovsem jak :-D



Problem je v tom, ze mame neustale rozdelanych tak 5 az 10 aut, coz me teda uplne netesi, ale je to lepsi nez nemit do ceho pichnout. Ono to dost pomaha eliminovat pauzy kdyz na neco cekas :)
06:20:48
20.08.2013
radekp
Tož dobře to čistí! Toto kontrastuje se slovy Vostrého, že stavba 130RS se dá stihnout za 4-5 měsíců...



Výfuk vycházel z nějaké dobové kreace?
Extreme Tyres