skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
První vyrobená Škoda 130 LR již v roce 1983,která nikdy nezávodila a sloužila jako vývojový prototyp pro další kusy. Po ukončení vývoje stála v oddělění motorsportu kde pro ni neměli žádné využití, protože s ní jako s vývojovým autem nešlo závodit. V té době byl ředitel AZNP soudruh Banýr, který motorsport nijak nepodporoval a neměl zájem o jeho rozvoj. Toto auto důkladně vyladili a dali k osobnímu užívání, aby viděl jak Škodovka umí jezdit a jak se motorsport podílí na vývoji. Banýr jej nějakou dobu jej využíval a pak se vrátilo zpět do motorsportu kde opět nemělo praktické využití.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
Proto jej v roce 1986 přestavěli do nové karoserie a dostala jej k dispozici jako tréninkové auto posádka Sibera - Gross. Auto jezdilo v červené barvě (tak jak jsme jej nalezli), nemělo hliníkové dveře, nemělo makrolon atd... prostě kombinace závodního a civilního auta.
Díky tomu, že auto nejezdilo ostré závody, zůstala karoserie nedomlácena a neroztrhaná což je dost unikátní stav.
130 LR prototyp - komentáře:
Krásný. Je to moc hezkej pohled na takhle hezky a poctivě udělaný auto.
-> jourin: je to paráda..!! jste borci! 

Nádhera 

-> Luky: Tak to ještě bude zábava, standardně berou auta do roku výroby 1960, vyjímečná auta se souhlasem do roku 1981 a na tohle už nemaj kolonku. Vzhledem k tomu, že každý rok vyjížíme na Ecce jsem volal jsem panu Malíkovi a žádal ho o vyjímku. Vyžádal si fotky aby to posoudil a na první dobrou neřekl ne.. takže se necháme překvapit :)
pecka, a ten fešák pod zvedákem taky:-)










vsechna cest smekam klobouk...
-> Klubko_: taky bych to tak viděl
-> jourin: aaa, tak to se na ecce asi zajedu podivat 

-> jourin: Krásný 

-> Luky: Dobra otazka :-)) to bysme si asi meli zjistit dopredu :-D
-> jourin: to vás na Ecce pustí s takovou novotou? Já žiju v tom, že nic novějšího, než - řekněme - 130RS tam nechtějí?
Po třinácti měsích usilovné práce konečně hotovo :-) Premiera bude na Ecce homo historic první víkend v září a pokud to vyjde tak druhé kolo o týden později v Sosnové :)
Hmm, ona ta škodovka parkující pod heverem už nějaká placatá je
Tohle je koutek s červenými zakázkami?
Ten zadní nárazník je něčím lakovaný? Je nějaký lesklý...

Ten zadní nárazník je něčím lakovaný? Je nějaký lesklý...
Jsem překvapenej hadicema na chlazení bez opletu. To bych se tam bál dát. Vydrží to? Jo, je to nový, ale přesto bych si to na auto nedal.
mozno blba otazka, ale neprehreje sa zadny naraznik od vyfuku ?
-> jourin: ja myslím,že s trochou vůle by šel přes trychtýř dolévat po sundání hadice odvodu par :)
-> J3STER: a že v tom je ten karbec fakt schovaný.
-> minno: To neukecáš.

-> Tuner#2: A pak nemají být motory jedna kula šmíru ze které trčí řemenice, rozdělovač, a karbec.




-> Tuner#2: A pak nemají být motory jedna kula šmíru ze které trčí řemenice, rozdělovač, a karbec.



-> minno: 
